Hangisi bizim yararımıza?

Güncelleme Tarihi:

Hangisi bizim yararımıza
Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 2000 00:00

Haberin Devamı

Kozyatağı'nda otogar kavgası

Büyükşehir Belediyesi ile Emlak Bankası arasında bir yıldır hukuk savaşı sürüyor. Emlak Konut'un Ataşehir'in son etabı olarak planladığı araziye Büyükşehir Anadolu Otogarı'nı yapmak istiyor. Danıştay karar verecek: Hangi proje kamu için daha yararlı?

Anadolu Yakası'nda artık şehrin içinde kalan Harem Otogarı'nın taşınması için düşünülen Kozyatağı'nda yer kavgası yaşanıyor. Büyükşehir Belediyesi ile Emlak Bankası bu kavgada karşı karşıya geldi.

Kozyatağı'ndaki arazinin yılan hikayesine dönen bir tarihi var.

Büyükşehir Belediyesi Şubat 1999'da Belediye Meclisi'nce 1/5000'lik nazım imar planında yapılan bir değişiklikle Kozyatağı'nda 58 hektarlık bir alanın otogar olmasına karar verdi.

Ancak arazi Emlak Bankası Emlak Konut'a aitti. İstimlak edilmesi gerekiyordu.

Ama Emlak Konut da burada Ataşehir'in son etap evlerini yapmayı planlıyordu. Büyükşehir'e vermeyi reddetti.

Emlak Konut bir devlet şirketi olduğu için anlaşmazlık doğrudan Danıştay'a gitti.

Şu anda Danıştay Birinci Dairesi konuyu inceliyor. Mahkeme arazinin hangi kuruluş tarafından kamu yararına daha açık kullanılacağını belirleyecek.

EMLAK KONUT

Ataşehir projesi çöker

Bu alan toplu konuta ayrılmış. Otogar yapılırsa trafik yükü artar.

Ataşehir projesi 1996'da Habitat'da bir bütün olarak ödül aldı. Otogar yapılmak istenen bölüm de ödülün bir parçasıydı.

Büyükşehir hazıra konmak, hazırladığımız araziye el koymak istiyor.

Eğer otogar buraya yapılırsa Ataşehir projesi iflas eder. Çünkü o bölgeye yapmayı düşündüğümüz rekreasyon alanları, sosyal tesisler ve geri kalan konutlar projenin en önemli unsurları.

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ

Konut olursa trafik artar

Otogar için en uygun yer burası. Bu otogar zaten Esenler'deki kadar büyük olmayacak.

Trafik yoğunluğunu incelediik. Mevcut sistem etkilenmeyecek.

Burası toplu konut olursa esas o zaman yoğunluk artacak, alan 25 bin aracı çekecek. Zirve saatte etkisi yaklaşık 1900 araç olacak. Bu da TEM Otoyolu'nu bile tıkayabilecek.

Ataşehir'in eksiklerini telafi edeceğiz. Otogarın içinde kongre salonu, sinema-tiyatro, küçük bir alışveriş merkezi ve konaklama tesisi bulunacak.

İTÜ’NÜN RAPORU

Daha uygun yerler olabilir

İTÜ Proje Yönetim Merkezi mahkemeye bir rapor verdi:

Yapılan sayımlar, kavşağın bazı hatlarının şu anda doymuş olduğunu gösteriyor. Bu kavşağa otogar yapılması uzun dönemde sıkışıklığı arttırır.

Otogar projesi için bir Çevre Etki Değerlendirmesi (ÇED) çalışması yapılmalı, trafik yoğunluğunun yaratacağı hava kirliliğinin hesaplanması ve gürültü kirliliğinin göz önüne alınması gerekiyor.

Bu yaklaşımlarla daha uygun alanlar bulunulabilir.

MİMARLAR ODASI

Araştırmamız bitmedi

Emlak Konut’un isteği üzerine Mimarlar Odası'nda Ender Erman başkanlığındaki bir komisyon kuruldu. Erman şunları söyledi:

Emlak Konut bize bir rapor gönderdi. Büyükşehir’in de raporunu bekliyoruz.

Araştırmamız bitmedi. Ama otogarın iç trafik yoğunluğunu artıracağı endişesine kapıldık.

Otogarın orada yapılması plan açısından sakıncalı gözükmüyor. Ama bir trafik yoğunlaşması yaşanabilir . Çünkü TEM Otoyolu'nun bağlantı yolları bitmiş değil.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!