H&M: Büyük pazar arıyoruz, Türkiye’ye gelip gelmeyeceğimizi zaman gösterir

Güncelleme Tarihi:

H&M: Büyük pazar arıyoruz, Türkiye’ye gelip gelmeyeceğimizi zaman gösterir
Oluşturulma Tarihi: Ekim 03, 2006 00:00

Türkiye pazarına girip girmeyeceği tartışılan dünyanın en büyük hazır giyim firmalarından H&M CEO’su Rolf Ericsen "Türkiye’ye gelip gelmeyeceğimizi zaman gösterecek" dedi. H&M 2007’de açılacak İstinye Park’ta 3000 metrekare büyüklüğünde yer ayırttı ancak kontratı imzalamadı. H&M için ayrılan yer başka bir markaya verildi.

TÜRKİYE’ye girişiyle perakendecilik alanında tüm dengeleri değiştirmesine kesin gözüyle bakılan 10 milyar dolar cirolu dünyanın en büyük hazır giyim şirketi Hennes & Mauritz’in (H&M) CEO’su Rolf Ericsen "Türkiye’ye gelip gelmeyeceğimizi, eğer pazara girersek bunun ne zaman gerçekleşeceğini zaman gösterecek" dedi. 2007 yılında açılacak İstinye Park alışveriş merkezinde 3000 metrekarelik yer ayırtan ancak kontratı imzalamayan H&M’in yeri başka bir markaya verildi. H&M geliş tarihinin henüz belli olmadığını söylerken, şirketin İstiklal Caddesi’nde de yer baktığı söyleniyor. H&M yüksek adetli satışlar yapabileceği pazarlara yaptığı sürpriz girişlerle biliniyor. Ayrıca H&M’in üretim yaptırdığı pazarlara girmeme prensibi olduğu da söyleniyor.

YENİ PAZARLARA BAKIYORUZ:

H&M’in CEO’su Rolf Ericsen Hürriyet’e verdiği demeçte her zaman yeni pazar arayışlarını sürdürdüklerini belirterek "Etkili bir şekilde büyüyebileceğimiz büyük nüfusu olan pazarlara bakıyoruz. Türkiye pazarına girip girmeyeceğimizi, eğer pazara girersek bunun ne zaman gerçekleşeceğini zaman gösterecek" diye konuştu. Ericsen İstinye Park’ta daha önce yer ayırtmalarıyla ilgili olarak ise "Söylentiler üzerine yorum yapmıyoruz" dedi. H&M’in tüm dünyada 22 farklı ülkede bin 900 mağazası ve 50 bin civarında çalışanı bulunuyor.

TÜRKİYE’DE ÜRETİM İLGİNÇ:

Dünyanın farklı yerlerinde üretim yaptıklarına değinen Ericsen Türkiye’de yüksek oranda üretim yaptırdıklarını da belirtti. Ericsen H&M’in Türkiye’den denim ve penye ürünler tedarik etmeyi ilginç bulduğunu vurgulayarak, Avrupalı perspektifiyle kısa süreli teslimatı bir avantaj olarak değerlendirdiklerini söyledi.

H&M’İN FELSEFESİ:

Ericsen, stratejilerini "Büyürken kontrolü ve kárlılığı da sağlamak" olarak açıkladı. "Moda ve kaliteyi en iyi fiyatla satmak" ilkesinin iş kavramlarını oluşturduğunu belirten Ericsen şunları söyledi: "Biz en son modayı ve trendi sunmak istiyoruz. Bunu kendi tasarım ve satın alma departmanlarımız sayesinde gerçekleştirebiliyoruz. En iyi fiyatı yakalayabiliyoruz çünkü çok az sayıda aracı ve komisyoncumuz var. Çünkü çok yüksek adetlerde satın alıyoruz. Çünkü tasarım, moda ve tekstil konusunda derin bilgisi olan bir yönetimimiz var. Her aşamada maliyetler konusunda çok dikkatliyiz. Aynı zamanda çok etkili bir dağıtım kanalımız var."

H&M fiyat rekabetini fena kızıştıracak

GİRDİĞİ bütün pazarlarda büyük paylar alan İsveçli H&M, 1947’de kuruldu. Perakendenin fast-food’u olarak nitelendirilen alanda yılda onlarca koleksiyon hazırlayan ve uygun fiyat anlayışıyla satan H&M’in, pazara girdiği taktirde Türkiye’de de uygun fiyatla yüksek adetlerde satış yapan hazır giyimcileri etkilemesi bekleniyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de H&M’in en büyük rakibi olarak İspanyol Zara ve Mango gösteriliyor.

Persson ailesi yüzde 37’sine sahip

H&M ilk kadın mağazası Erling Persson tarafından 1947’de İsveççe onun (kadın için) anlamına gelen Hennes olarak açıldı. Daha sonra avcılık ve erkek kıyafetleri satan Mauritz Widforss’u satın aldı. H&M’in şimdiki Yönetim Kurulu Başkanı, milyarder kurucusu Erling Persson’un oğlu Stefan Persson. H&M’in yüzde 37’sine sahip olan aile şirketi kontrol ediyor. H&M’in binlerce hissedarı bulunuyor. Büyük hissedarlardan biri de İsveç Kilisesi. İsveç Kilisesi yönetim kurulu toplantılarında bir rahip ile temsil ediliyor.

Almanya en büyük pazarı

ANA
vatanı İsveç’te açık ara pazar lideri olan H&M’in en büyük pazarı ise Almanya. H&M satışlarının yüzde 25’ini Almanya’da gerçekleştiriyor. Avrupa markanın en güçlü olduğu kıta olma özelliğini koruyor. H&M İngiltere, Hollanda gibi kuzey ülkelerinde ve İspanya gibi güney ülkelerinde de oldukça güçlü. Avrupa’da Zara ve Mango ile rekabet eden H&M’in Kuzey Amerika’daki güçlü rakiplerinin başında ise Gap geliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!