‘Güçlü büyüme’yle 3.7 milyar lirayı yakaladı, kâr göründü

Güncelleme Tarihi:

‘Güçlü büyüme’yle 3.7 milyar lirayı yakaladı, kâr göründü
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2011 00:00

Vodafone Türkiye, Serpil Timuray’ın CEO’luk görevini devralmasından sonra hazırladığı uzun dönemli strateji çerçevesinde ikinci yılını “güçlü büyüme”yle tamamladı. Vodafone Türkiye, 3.7 milyar liralık ciroyla 447 milyon liralık ‘FAVÖK’e ulaştı.

Haberin Devamı

VODAFONE Türkiye, 2010-2011 mali yılında cirosunun bir önceki yıla göre yüzde 30.2 artarak 3.7 milyar TL olduğunu açıkladı. İki yıllık uzun dönemli strateji ile şirketin FAVÖK’ü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) pozitife dönerek 447 milyon TL olarak gerçekleşti.

Abonede 1 milyon artış

Vodafone Türkiye’den yapılan açıklamada, “2009’dan beri uyguladığımız uzun dönemli stratejik programın ikinci yılını güçlü bir büyüme ile tamamladık. Pazar payımız son iki yılda 8.5 puanlık artışla yüzde 27.1’e yükseldi. Abone sayısı da geçen yıla göre 1 milyon artarak 16.8 milyona yükseldi” denildi.
Şirketin faturalı abone sayısının son çeyrekte net 600 bin ve bir yılda net 2.2 milyon faturalı müşteri kazanımıyla 4.7 milyona yükseldiği bildirilerek, şunlar dile getirildi: “Vodafone’un ARPU (abone başına gelir) performansı da 2010-11 mali yılında başarılı gelişti. Son çeyrekte, faturalı ve faturasız aboneler için ortalama ARPU geçen yıla göre yüzde 23 artışla 18.3 TL oldu.”

Haberin Devamı

Yüzde 103’lük veri büyümesi

Büyümeyle mali yılın ikinci yarı yıl (Ekim 2010- Mart 2011) FAVÖK marjı, geçen yılın aynı dönemine göre 16.7 puan artarak, yüzde 11.9 olarak gerçekleşti. Şirketin 2010-11 mali yılının son çeyreğinde (Ocak- Mart 2011) veri gelirleri de yüzde 103 büyüdü ve abone bazındaki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 8.4 seviyesine ulaştı.  Vodafone Türkiye’nin servis gelirlerinin önceki üç çeyrekte geçen yılın aynı dönemlerine kıyasla sırasıyla yüzde 23.7, yüzde 29.5 ve yüzde 31.7 artış grafiği çizdiği kaydedildi. Açıklamada şöyle denildi: ”2010-11 mali yılının son çeyreğinde de yüzde 30.5 artışla büyümesini devam etti. Böylece servis gelirindeki yıllık büyüme yüzde 28.9 olarak gerçekleşti. Kurumsal müteri tarafında da‘İş Ortağım’ programı ile şirketin 2010-11 mali yılının son çeyreğinde (Ocak-Mart 2011) kurumsal müşteri gelirleri yüzde 61.7 arttı.”

Baz istasyonu sayısını 21 bine çıkardı

VODAFONE Türkiye’nin açıklamasında, altyapı yatırımları konusunda şunlara yer verildi: “Kesintisiz sürdürdüğümüz yüksek teknoloji yatırımlarına bu çeyrekte de devam eden şirket, 2010-11 mali yılı içerisinde şebekesine 2G için yaklaşık
2 bin 500, 3G için de 2 bin 800 baz istasyonu yatırımı yaparak toplamda 21 bin baz istasyonuna ulaştı.”

Haberin Devamı

5 Avrupa ülkesi aşağı çekti, kârı 8 milyar sterline indi

VODAFONE Group’un dünyadaki net gelirleri ise İspanya, Yunanistan, Portekiz, İtalya ve İrlanda operasyonlarındaki 9.9 milyar dolar (6.1 milyar sterlin) değer düşüklüğü nedeniyle yüzde 8 düştü. 31 Mart’ta sona eren mali yılında operatör, 8 milyar sterlin net kâr açıklarken şirketin geliri yüzde 3 artarak 45.9 milyar sterlin oldu. Vodafone CEO’su Vittorio Colao, “Geçen yıl ana gelir alanlarımız olan veri, gelişmekte olan ülkeler ve kurumsal tarafta güçlü büyüme gördük. Yeni bir mali yılda hissedarlarımıza daha iyi değer katacağız” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!