Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) ve Ford Otomotiv AŞ Genel Müdürü Turgay Durak, sektörün bu yıl ‘1 milyon otomobil’ üretme hedefine ulaşacağını, ancak bu hedefi 1.5 milyon otomobile yükseltmek için patronların daha garantili pazarlar ve devletin de bazı teşvikler vermesi gerektiğini bildirdi.GELİŞEN KOŞULLAR: Metal Sanayicileri Sendikası’nın (MESS) Antalya Aksu’daki Topkapı Palace Oteli’nde düzenlediği ‘Gelişim 2005’ seminerinde konuşan Durak, otomotiv sektörünün bugün Türkiye’de yılda 850-900 bin araç ürettiğini, bunun 550 bininin ihraç edileceğini, 12 milyar
dolar da
döviz saÄŸlandığını anlattı. Durak, ‘Sektör olarak 320 bin kiÅŸilik, tam vergi ödeyen bir grubuz. GeliÅŸen koÅŸullara göre yenileyemezsek, elimizdeki fabrikalar beton ve demir yığını haline gelir’ derken, küresel pazarda yer bulabilmek ve rekabet edebilmek için kalite yanında maliyetin de önemine deÄŸindi. ÇAY MOLASI: Fabrikada verilen çay molaları nedeniyle 8 saatte toplam çalışma saatinde yarım saatlik kayıp doÄŸduÄŸunu anlatan Durak, ‘Demek ki, mola vermeden, işçi çalışırken çayını içebilmesi lazım’ dedi. Sektörün, baÅŸka ülkelerde rakiplerinin sahip olduÄŸu avantajlara sahip olmadığından yakınan Durak, şöyle dedi: ‘Altyapımız haberleÅŸme ve bankacılıkta tamam, elektrikte eksik. Yakıt kalitesinde AB standardına ulaÅŸamadık. Elektrik ve doÄŸalgazın pahalı olması, bizi rekabette geri düşürüyor. Her türlü olumsuzluÄŸa karşın bu yıl 1 milyon otomotiv hedefini yakalayacağız. Ancak 1.5 milyon hedefi için söz veremiyorum.’RENAULT’DAN YATIRIM: Oyak Renault Otomobil Fabrikası Genel Müdürü Alain Gabillet ise konuÅŸmasında, YTL’nin aşırı deÄŸerli ve enerjinin pahalı olmasının otomotiv ihracatını olumsuz etkilediÄŸini bildirdi. Türkiye’nin dezavantajları yanında birçok fırsatlarının da bulunduÄŸunu anlatan Gabillet, Renault’nun önümüzdeki dönemde Türkiye’de 5 milyar dolarlık yatırım planladığını müjdeledi. Â
button