’Fonksiyonel yoğurt’ pazarı 5 yılda 150 milyon dolara çıkar

Güncelleme Tarihi:

’Fonksiyonel yoğurt’ pazarı 5 yılda 150 milyon dolara çıkar
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 15, 2006 00:00

Sağlıklı beslenmenin giderek önem kazandığı Türkiye’de fonksiyonel gıda pazarı da büyüyor. Danone Tikveşli Genel Müdürü Serpil Timuray, fonksiyonel gıdaların gerek toplam sağlığına olan katkıları gerekse süt tüketiminin artmasını sağlamaları açısından çok büyük fayda getirdiğini söyledi.

Timuray, fonksiyonel gıdaların, tüketimin araştırma geliştirmeye dayalı katma değeri daha yüksek ürünlere kayması açısından önemli olduğunu belirterek, dünyada gıda sektörünün 2005’de bir önceki yıla göre yüzde 8 büyürken, fonksiyonel gıdaların yüzde 13 büyüdüğünü ve tüm dünyada yaklaşık 40 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu kaydetti. Fonksiyonel gıda ürünlerinin gıda pazarından yüzde 3 pay aldığını bildiren Timuray, fonksiyonel gıdaların dünyada yeni olmasına karşın gıda alanında en hızlı büyüyen sektör konumunda bulunduğunu, tüketicilerin sağlık bilincinin artması ve sağlık sorunlarına cevap verebilecek beslenme metodları arayışı içine girmelerinin gıda üreticilerini bu pazara teşvik ettiğini anlattı.

EMEKLEME DÖNEMİ: Türkiye’de fonksiyonel gıda pazarının "emekleme" safhasında olduğunu vurgulayan Timuray, "Pazarın büyüklüğü yaklaşık 150 milyon dolar. Bunun 42,5 milyon dolarını fonksiyonel sütlü ürünler oluşturuyor. Fonksiyonel sütlü ürünler pazarının her yıl yüzde 30-35 büyüyerek 5 yıl içinde 150 milyon dolara ulaşması mümkün’ dedi. Fonksiyonel gıdalar içinde de en hızlı büyüyen alanın fonksiyonel sütlü ürünler olduğunu belirten Timuray, bu ürünlerin dünyada fonksiyonel gıdalara liderlik ettiğini ve geçen yıl yüzde 16 büyüme oranıyla fonksiyonel gıdaların lokomotifi olduğunu vurguladı.

PAYI YÜZDE 53: Dünyada fonksiyonel sütlü ürünlerin fonksiyonel gıdalar içindeki payının yüzde 53 olduğunu ifade eden Timuray, Avrupa’da ise fonksiyonel sütlü ürünler pazarının geçen yıl yüzde 23 büyüdüğünü söyledi. Serpil Timuray, fonksiyonel sütlü ürünlerin geçen yıl Türkiye pazarına girdiğini hatırlatarak, Türkiye’de bu ürünlerin hızlı gelişeceğini düşündüklerini, bu sektöre öncülük eden firmalara tüketiciyi bilinçlendirme, öncülük etme gibi önemli sorumluluklar düştüğünü kaydetti. Türk tüketicisinin önemli ve yaygın sağlık problemlerini tespit ederek onlara odaklanmanın firmaları başarılı kılacağını ifade eden Timuray, Türkiye’de fonksiyonel sütlü ürünler gamında sindirim problemi ve kolesterol düşürücü ürünler yer aldığını bildirdi. Timuray, bu yılın ilk yarısında yoğurt satışlarının yüzde 3’ünün işlevsel ürünlerden geldiğini belirtti."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!