Fiat: Zor günler geçer biz geleceğe bakıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Fiat: Zor günler geçer biz geleceğe bakıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2001 00:00


Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

Fiat Auto Başkan Yardımcısı Juan Jose Diaz-Ruiz, Türkiye ekonomisinin krizle birlikte girdiği zor sürecin geçeceğine inandıklarını söyledi. Juan Jose Diaz-Ruiz, ‘‘Biz yüzümüzü geleceğe döndük. Geleceği bekliyoruz. Türkiye'deki gelişmeler dışarıdan çok olumlu görünüyor’’ dedi.

Fiat Auto Satış ve Pazarlama'dan sorumlu Başkan Yardımcısı Juan Jose Diaz-Ruiz, hükümetin istikrar programına destek verdi. Türkiye ekonomisinin krizle birlikte zor bir süreç yaşadığını belirten Diaz-Ruiz, hükümetin çabalarını takdir ve saygıyla karşıladığını kaydetti. Türkiye'deki gelişmelerin dışarından çok olumlu değerlendirildiğini ifade eden Diaz-Ruiz, ‘‘Biz yüzümüzü geleceğe döndük. Geleceği bekliyoruz. Bu günler geçecek, inanıyoruz’’ dedi.

Türkiye'nin Doblo projesiyle Fiat'ın global üretim üslerinden biri olduğunu belirten Diaz-Ruiz, Fiat'ın Türkiye'yi desteklemeye devam edeceğini, ihracatı ve istihdamı artırma konusunda çalışmalarını sürdüreceğini söyledi. ‘‘Bu ülke için en iyi neyse onu yapmaya devam edeceğiz’’ diyen Diaz-Ruiz, yatırımların planlanabilmesi için Türkiye'nin ekonomik ve siyasi istikrara kavuşması gerektiğini kaydetti.

İSPANYA ÖRNEĞİ

Türkiye'nin İspanya'yı örnek alması gerektiğini belirten Diaz-Ruiz, Türkiye'nin İspanya olabileceğini ima etti. Diaz-Ruiz, ‘‘İspanya Avrupa'nın üçüncü büyük otomobil üreticisi ülke. Yıllık üretim kapasitesi 3 milyon adet. İspanya, global rekabete açık. Türkiye'de de büyük bir potansiyel var. Ancak Türkiye hükümeti, otomobil pazarının önünü açmalı. Sadece ihracatla büyümez, iç pazarında büyümesi lazım.’’

Fiat'ın 2000'de başarılı bir yıl geçirdiğini belirten Diaz-Ruiz, Fiat'ın hedeflerini şöyle anlattı:

‘‘Fiat, geçen yıl 2.4 milyon adet otomobil satışı gerçekleştirdi. 2001'de bu rakamı 2.6 milyon adete çıkarmayı hedefliyoruz. Avrupa'da geçen yıl pazar yüzde 6 geriledi. Fiat ise yüzde 10 büyüdü. Yüzde 8'lik bir pazar payı elde etti. 2001 yılında büyüme hızımızın yüzde 11 olmasını hedefliyoruz. Ayrıca, bu yıl içinde Fiat ve Alfa Romeo'da ikişer adet, Lancia'da ise dört yeni model olmak üzere toplam 8 yeni model çıkaracağız.’’

Diaz-Ruiz, Alfa Romeo'nun Türkiye distribütörlüğü konusunda herhangi bir gelişme olmadığını belirterek, müzakerelerin devam ettiğini kaydetti. Diaz-Ruiz, Fiat markaları arasında yer alan Lancia'nın Türkiye'ye getirilmesi kosunda ise ‘‘Şu anda henüz birşey yok. Ancak, kişisel olarak bunu istiyorum’’ dedi.

Diaz-Ruiz: Doblo başarılı oldu yeni projelerin kapısını açtı

Doblo'nun piyasaya çıkmasının ardından iki aylık dönem içinde 17 bin adet araç ihraç edildiğini belirten Fiat Auto Başkan Yardımcısı Juan Diaz-Ruiz, 2001 yılında Doblo ihracatının 85 bin adete ulaşacağını söyledi. Sadece Türkiye'de üretilen Doblo projesinin başarılı olduğunu belirten Diaz-Ruiz, bu başarının gelecekteki projelerinde güvencesi olacağını söyledi. Diaz-Ruiz, ‘‘Başarılı olmuş, iyi örnekler takip edilir’’ diyerek, Doblo'nun yeni projelerin kapısını açtığını ima etti. Diaz-Ruiz şöyle devam etti: ‘‘Doblo, Türkiye'de üretiliyor ve standartları yüksek olan Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor. Doblo'nun bu başarısı sadece Türkiye'ye döviz getirmesi değil, sanayi ve üretim kalitesini de göstermesi açısından büyük önem taşıyor.’’

Fiat-GM evliliği başarılı oldu

Fiat ile General Motors arasındaki evliliğin başarılı olduğunu söyleyen Juan Diaz Ruiz, yaratılan sinerji ile üretkenliğin ve verimliliğin arttığını açıkladı. GM ile Fiat evliliğinden müşterilerinde kazançlı çıktığını belirten Diaz-Ruiz, ‘‘Evlilikle birlikte yaratılan bu sinerji, ürün kalitesinin artmasına ve daha uygun fiyatlı ürünlerin ortaya çıkmasını sağlıyor. Böylece bu evlilikten iki tarafta kazanıyor’’ dedi.

Fiat’ta gelenek yıkan İspanyol

Fiat Auto'nun Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevine 4 ay önce atanan Juan Diaz-Ruiz, Fiat'taki bir geleneği yıktı. Diaz-Ruiz, Fiat'a Toyota'dan transfer oldu. Fiat, bugüne kadar üst düzey yöneticileri kendi alt kadrolarından yetiştiriyordu. Fiat'a Toyota'dan transfer olan Diaz-Ruiz, daha önce Audi, Seat ve Ford Grubu'nda da görev yaptı. İspanya doğumlu olan Diaz-Ruiz, Warwick Üniversitesi'nden İş İdaresi Yüksek lisansını tamamladı. Fiat'ın Torino'daki merkezinde çalışan yöneticilerin yüzde 50'sine yakınının İtalyan olmadığına dikkat çeken Diaz-Ruiz, şöyle konuştu: ‘‘Otomobil dünyası global bir sektör. Yönetimlerde global hale geliyor. Fiat'ta Fransız, İspanyol, Alman, Finlandiyalı yöneticiler çalışıyor. Böylece farklı kültürleri, uluslararası fikirleri biraraya getiriyoruz. Bu Fiat'ın başarısını artıracak. Bu süreç devam edecek. İleride Tofaş-Fiat'tan da yöneticilerin Avrupa'da çalışmasını istiyoruz. Bu da yakın bir zamanda gerçekleşecek.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!