Fashion TV’ye özel üretim yaptı, LCD’de Avrupa’nın dörtte birini hedefledi

Güncelleme Tarihi:

Fashion TV’ye özel üretim yaptı, LCD’de Avrupa’nın dörtte birini hedefledi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 05, 2009 00:00

Vestel, Berlin’deki IFA Fuarı’nda LED, Widget, 3D, Fashion TV gibi ürünleriyle boy gösterirken, Avrupa’da dört LCD TV’den birini üretme hedefine 2010’da ulaşacağını açıkladı. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, “LCD televizyon satışlarında dünyada yüzde 25’lik artış olmasına karşın biz yüzde 61’lik artış yakaladık” dedi.

Haberin Devamı

ALMANYA’nın başkenti Berlin’de düzenlenen Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (IFA) dünya devleriyle yarışan teknolojik ürünleri Widget TV, LED TV, 3D LCD TV, Fashion TV ve ekolojik LCD TV’yi sergileyen Vestel, Avrupa’daki dört LCD TV’den birini üretme hedefine 2010’de ulaşacağını açıkladı. Bu yıl IFA’ya 15’inci kez katılan, 600 elektronik ve beyaz eşya ürününü 2 bin 600 metrekarelik stantta sergileyen Vestel, ünlü moda kanalı Fashion TV’ye de televizyon üretmeye başladı.
2.3 milyar dolar
Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, “LCD televizyon satışlarında dünyada yüzde 25’lik artış olmasına karşın biz yüzde 61’lik artış yakaladık. Avrupa’daki dört LCD TV’den birini Vestel’in üretmesi hedefine 2010-2011’de ulaşırız” dedi. Elektronik sektöründe 11 yıldır ihracat şampiyonluğunu koruyan Vestel’in 2009’da Avrupa LCD TV pazarındaki payını yüzde 14’e çıkardığını dile getiren Erdoğan, “Avrupa’da kahverengi eşyada beşinci, dünyada ise sekizinci sıradayız. Beyaz eşyadaki payımız yüzde 2’ye çıktı. Avrupa’da ilk 10, dünya pazarında ise ilk 25’in içinde yer alıyoruz. 2008’de 1.1 milyar Euro’luk elektronik, 442 bin Euro’luk beyaz eşya ihracatı gerçekleştirdik. 2009’da 2.3 milyar dolarlık ihracat yapmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Afrika da LCD istiyor
Tüplü TV satışlarının çok azaldığını vurgulayan Turan Erdoğan, şunları söyledi: “Önceden tüplü TV’de olduğu gibi yüzde 25’lik pazar payı alırsak Avrupa’da bir numara oluruz. Ama artık tüplü TV üretimi az. Örneğin eylül ayında Vestel olarak 700 bin LCD, 50 bin tüplü TV üreteceğiz. Dünyada 127 ülkeye ihracat yapıyoruz. Avrupa ve Asya’yı yeni pazar olarak öne çıkardık. Artık Afrika’da da insanlar LCD TV istiyorlar. Asya’da da durum aynı. Dünyada ciddi oranda LCD’ye kayış var. Kuzey Afrika ve Güney Afrika’nın hepsiyle ilgileniyoruz. Buralarda ciddi potansiyel var. Güney Amerika ülkeleriyle de önemli görüşmeler yaptık. Arjantin, Şili gibi ülkelere ihracat yapıyoruz. Afrika ve Güney Amerika’daki ülkeleri ihracatımız içinde yüzde 20’ye ulaştırıp, 150-200 milyon dolara çıkarsak bizim için başarı olur.”
Üç boyutlu TV’lerin şu anda sektördeki yeni trendlerden biri olduğuna da işaret eden Erdoğan, “İçerikle beraber yüksek çözünürlükte ve üçüncü boyutlu TV’ler artacak. Fuarları çok önemsiyoruz. Fuarda 1.5-2 milyon LCD TV siparişi alacağımızı garanti ediyoruz. Son üç ayda bu satışı yaparız” dedi.
Fashion TV’ye üretim
Vestel’in IFA’da ilk sunduğu ürünlerden biri Fashion TV by Finlux oldu. Moda kanalı Fashion TV’ye özel olarak tasarlanan cam çerçeveli LCD TV modelleri, IFA’da ayrı bölümde sergileniyor. Modaya uygun tasarım ve renklere sahip modeller, Fashion TV’ye özel yazılım ve ekran menüsü de içeriyor. Kumanda üzerindeki özel bir tuş sayesinde kullanıcı doğrudan Fashion TV kanalına ulaşabiliyor. Bu ürünler, Fashion TV’nin Avrupa’da açmaya başladığı barlarda kullanılacak.

Haberin Devamı

TV’de rakiplerin önündeyiz

Haberin Devamı

YENİ teknolojide rakiplerinde ne varsa, hangi yeni teknoloji varsa hepsinin daha iyisinin kendilerinde de bulunduğunu vurgulayan Turan Erdoğan, Vestel’in ihracatının yüzde 60’ını dijital
ürünlerin oluşturduğunu kaydetti. Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Teknoloji ürünlerine odağımızı ve yatırımlarımızı artırarak devam ettirmeyi, böylelikle de dünya liderler ligindeki sıralamada daha da yükselerek ilk üçe girmeyi hedefliyoruz. Bu amaçla enerji tasarufu sağlayan LED TV, internete kolay erişim sağlayan Widget TV, USB’ye kaydetme özelliği olan LCD TV, iPod terminalli TV, üç boyutlu LCD TV, internet protokolü tabanlı ve HD set üstü kutular, Hotel TV, reklam amaçlı kullanılan dijital ekranlar gibi gelişen sektörlere yönelik yeni ürün gamları oluşturuyoruz.

Haberin Devamı

Yeni markalar dışarda satışlarımızı artıracak

SON yıllarda yatırım yaptıkları Finlux, Luxor, Vestfrost’un markalı satışlarla büyüme stratejilerinde önemli yeri bulunduğunu dile getiren Turan Erdoğan, “Bu markaların yanı sıra geçen yıl birçok ülkede lisans haklarını satın aldığımız Telefunken ile satışlarımızda önemli artış oldu. LCD TV ve dijital ürünlerin tüm büyümekte olan pazarlarda göreceği ilgi dikkate alındığında, Avrupa dışı bölgelerde, özellikle Ortadoğu, Güney Amerika, Avustralya ve Kuzey Afrika’daki satışların Vestel’in büyüme hedefine ciddi katkı sağlamasını bekliyoruz” dedi.

Krizin kötü kısmı bitti attığımız işçileri aldık

KRİZİN kötü kısmının atlatıldığını, uzun vadede dünya ve Türkiye’nin düzelme trendine girdiğini kaydeden Turan Erdoğan, şöyle konuştu: “Kriz ‘W’ harfi şeklinde bir gidişat izlemeyecek. Nike’ın amblemi şeklinde dibi gördükten sonra yavaş yavaş ve devamlı yukarı çıkacak. Bizim rakamlarımızda da düzelmeler var. Geçen yıl zarar açıklamamıza karşın bu yıl altıncı ay rakamlarında kar elde ettik. Beyaz eşya ve elektronikte 10 milyon TL kâr açıkladık. Geçen yılın aynı döneminde 73 milyon TL zarar vardı. Düzelme trendi devam ediyor. Önceden işten attığımız elemanlarımızı da geri aldık.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!