‘Falınızda Türkiye çıktı’ kampanyası

Güncelleme Tarihi:

‘Falınızda Türkiye çıktı’ kampanyası
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2002 01:52

İzmir, İstanbul, Denizli, Bursa ve Antalya'dan 40 tekstil firması, Avrupa'da, ‘‘Falınızda Türkiye çıktı’’ adıyla bir kampanya başlatıyor. İngiltere ve Almanya'ya gidecek olan tekstilciler, yanlarında götürecekleri Türk kahvesini yabancılara ikram edecek ve alıcıların kahve falına bakacak.

Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçıları, ‘‘Falınızda Türkiye çıktı’’ sloganıyla İngiltere ve Almanya'ya gidecek. Ege İhracatçı Birlikleri'nin ulusal organizasyonu kapsamında yapılacak tanıtım atağında İzmir, İstanbul, Denizli, Bursa ve Antalya'dan toplam 40 firma, İngiliz ve Alman alıcılara hem ürünlerini, hem de Türk kahvesini sunacak. ‘‘Turkish Fashion Break 2002’’ orijinal başlığını kullanan ihracatçılar, kahve ve fincan fotoğraflarıyla süslü 47 sayfalık tanıtım kitabı da hazırladı. Toplam 20 kilogram kahve ile yola çıkacak ihracatçılar, yanlarında özel işlenmiş ay-yıldızlı kahve fincanlarını da götürecek ve otantik ortamda alıcıların kahve falına bakacaklar. ‘‘Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı var’’ deyişine de yer verecek olan ihracatçılar, iki ülke için iki farklı tanıtım şovu hazırladı.

Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçıları, 19-20 Mart tarihlerinde Londra'da Portman Hotel'de İngiliz alıcılara ‘‘Hem eğlen, hem tatil kazan’’ aktivitesiyle değişik espriler eşliğinde ürünlerini sergileyecekler. İngiliz alıcılar için ayrıca renkli oyun hamurlarından fincan yapımı yarışması düzenleyecekler. En iyi fincanı yapan yarışmacıya partneriyle birlikte Kapadokya'da bir hafta tatil hediye edilecek.

BODRUM TATİLİ

İhracatçılar İngiltere'den sonra 21-22 Mart tarihlerinde de Almanya'nın Düsseldorf kentinde olacaklar. Burada da Alman alıcılara ay-yıldızlı özel fincanlarda geleneksel Türk giysileri içinde kahve ikram edilecek, fala bakılacak. Alman alıcılara, kahve fincanın içine yerleştirilecek olan Türkiye haritasının sorulacağı ve bilenler arasında yapılacak kurayla bir çift Bodrum'da tatil kazanacak. İngiltere ve Almanya'da hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçılarının sergilerini ziyaret eden alıcılara özel desenli iki kişilik kahve fincanı ve 20'şer gramlık poşetler içinde Türk kahvesi hediye edilecek.

Ege İhracatçılar Birliği Başkanlar Kurulu Başkanı Mete Uğuz, geçen yıl yine aynı sloganla İngiltere'de yaptıkları tanıtıma 27 ihracatçının katıldığını ve büyük yararını gördüklerini belirtti. Bu tanıtıma 165 alıcı geldiğini ifade eden Uğuz, ‘‘Hiç İngiltere ile çalışmayan arkadaşlarımız önemli bağlantılar kurdu. Bu kez hedefimiz daha büyük’’ dedi.

GAP: Türkiye yanlış kota kullanım kurbanı

Dünyanın en büyük hazır giyim alıcılarından Amerikan GAP International Akdeniz Genel Müdürü Günsan Çetin, 2001 yılı hazır giyim ihracatındaki düşüşte 11 Eylül saldırısının değil, kotalardaki hassas kategorilerin yanlış kullanımının etkili olduğunu söyledi. 11 Eylül'den önce 2001 yılının tüm alımlarının gerçekleştirildiğini belirten Çetin, ‘‘11 Eylül olayı siparişlerini iptal etmek isteyenler için bir bahane, bir fırsat oldu. 2001 yılındaki hazır giyim ihracatındaki düşüş kotalarda elimizdeki hassas kategorileri yanlış kullanmamızdan kaynaklandı. 11 Eylül'ün düşüşte bir etkisi yok’’ dedi.

Çetin, dünya genelinden 7 milyar dolarlık alım yapan GAP'in bu alımların en büyük biriminin 4 milyar dolarının Uzakdoğu'dan, 500 milyon dolarlık bölümünün de Türkiye'nin de aralarında bulunduğu Akdeniz ülkelerinden karşılandığını söyledi. Türk hazır giyimcilerinin kendi kaderlerini çizebilecek güçte olduklarına dikkat çeken Çetin, ‘‘Hangi altın madeninin üzerinde oturduğunuzu bilin, kendinize güvenin, pazarlarınızı çok iyi tanıyarak oralara gidin. O gücü gösterecek durumdayız’’ diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!