ETS, ’tarifeliye yüklenelim’ dedi, Öger Atlasjet’i bıraktı

Güncelleme Tarihi:

ETS, ’tarifeliye yüklenelim’ dedi, Öger Atlasjet’i bıraktı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 10, 2006 00:00

Vural Öger, 2001’de kurduğu Atlasjet’teki hisselerinin tamamını, diğer ortağı ETS Grubu’na sattı. Ortaklıktan ayrılmanın arkasında ETS Grubu’nun "charter" olarak adlandırılan tarifesiz uçuşlar yerine daha çok tarifeli sefer yapmak istemesinin rol oynadığı belirtiliyor.

ALMANYA’nın en büyük tur operatörlerinden Öger Tur, Atlasjet’teki yüzde 45 hissesini ortağı ETS Grubu’na satarak havayolu taşımacılığından çekildi. Yeni hisse paylaşımıyla ETS’nin Atlasjet’teki hissesi yüzde 90’a yükselirken yüzde 10 hisse de şirketin CEO’su Tuncay Doğaner’in oldu. Öger Grubu tarafından 2001’da kurulan Atlasjet’e ETS Grubu 2004’te ortak olmuştu.

NEDEN AYRILDILAR:

Ortaklıktan ayrılmanın arkasında ETS Grubu’nun "charter" olarak adlandırılan tarifesiz, yani tur operasyonunun yerine tarifeli sefer yapmak istemesi önemli rol oynadı. Halen iç hatlarda tarifeli uçan Atlasjet, mayıs ayından itibaren Avrupa’daki büyük şehirlere tarifeli uçuşlara başlamayı hedefliyor. Havayolu bu yaz uçuşlarının yüzde 80’ini tarifeli yapmayı planlıyor. Öger Grubu ise mevcut yapısıyla halen dokuz Türk özel havayoluna yolcu veriyor. Bu şirketlerle eşit mesafede kalmak isteyen grup, Atlasjet’in tarifeli pazarda büyümek istemesiyle ortaklıktan ayrılmaya karar verdi. Öger Grubu geçen yıl sadece Türkiye yönüne 1.3 milyon turist getirmişti. Avrupa’daki yeni seyahat akımında tur operatörlerinin pazar ayları hızla azalıyor. Tur satın almak yerine bir çok kişi ucuz uçan Ryanair, Easyjet, Germanwings gibi şirketlerden internet yoluyla uçak biletlerini alıyor, otel rezervasyonlarını yapıyor. Bu nedenle özellikle tur operatörlerinin çok güçlü olduğu Almanya’daki tarifesiz sefer yapan havayolu tarifeli uçmak üzere çalışmalar yapıyor.

İŞBİRLİĞİNE DEVAM:

Hisse devrinin dostça yapıldığını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, "Öger Grubu ile sadece hisse ortaklığımız ayrıldı. İşbirliğimiz ise devam ediyor. Bu yaz sezonunda Öger’in yolcularını taşımaya devam edeceğiz" dedi. ETS olarak otel-uçak ve otobüs üçgenini tamamladıklarını belirten Ersoy, bundan sonra ki hedeflerinin bu yapılanmayı daha da güçlendirmek olduğunu söyledi. Yeni yapılanmaya göre, Atlasjet Havayolları’nın Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy oldu. CEO ve Yönetim Kurul Başkan Yardımcılığı’na Kaptan Pilot Tuncay Doğaner getirildi.

TARİFELİ UÇUŞLAR:

Şirket yaz sezonuyla birlikte özellikle Avrupa hatlarında tarifeli uçmaya başlayacak. Türkiye pazarına yoğun bir ilgi olduğunu belirten şirketin CEO’su Tuncay Doğaner, "Başta Easyjet olmak üzere bir çok yabancı havayolu Türkiye’ye uçmak istiyor. Bu şirketler tarifeli ve ucuz sefer yapıyor. Tarifeli uçuş yolcuya daha esnek ve garantili seyahat imkanı sunuyor. Amacımız yabancı şirketlerle rekabet etmek" diye konuştu. Tarifeli uçuş ağını genişletmek isteyen Atlasjet, 2007’de uzun menzilli seferlerine başlayacak. İlk etapta Airbus A340 uçaklarıyla Amerika Birleşik Devletleri’ne uçacak Atlasjet, daha sonrasında Uzakdoğu’yu da uçuş ağına katmak istiyor. Şirketin bundan sonraki hedefi ise halka arz.

Havayolu şirketlerine ’eşit uzaklıkta’ olmak istedik


ÖGER Grup Yönetim Kurulu Başkanı Vural Öger, geçen yılı 855 milyon Euro ciro ile kapattıklarını belirterek, yılda ortalama 1.4 milyon yolcu taşıyan bir tur operatörü olarak 9 değişik havayolu şirketiyle çalıştıklarını kaydetti. Bu kapasitede yolcu taşıyan bir şirket olarak, beraber çalıştıkları tüm havayolu şirketlerine eşit uzaklıkta durmanın stratejik olarak önem kazandığına dikkat çeken Öger, "Bundan sonra da, Atlasjet’in önemli bir müşterisi olarak Atlasjet’le olan çalışmalarımıza devam edeceğiz" dedi.

THY’nin en yakın takipçisi

TÜRKİYE’nin ikinci büyük özel havayolu şirketi Atlasjet, Öger Grubu tarafından Mart 2001’de kuruldu. Öger, havayolunun yüzde 49 hissesini Nisan 2004’te ETS Grubu’na sattı. Birleşme sonrası hızlı bir büyüme trendine giren Atlasjet, filosuna kattığı yeni uçaklarla birlikte tarifeli iç hat uçuşlarına Haziran 2004’te başladı. Pazar payını büyüten şirket Türkiye’nin Uluslararası Havayolu Taşıyıcıları Birliği (IATA) üyesi ilk özel havayolu oldu. Filo iki uçaktan 19’a çıktı. Atlasjet, bu yıl teslim almaya başlayacağı bölgesel CRJ900 ve Airbus A319 uçaklarıyla birlikte toplam 26 uçağa çıkmayı planlıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!