ABD'de, Japonya'da ve Almanya'da kendi markası ile mağazalar açan Sarar, dünya markası olacak. Sarar Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, dünyanın çeşitli ülkelerinde açacakları Sarar mağazaları ile Sarar'ı dünya markası yapmayı hedeflediklerini söyledi. Eskişehir'de doğan Sarar'ın dünya markası olması için yapılan çalışmaların temellerinin 1998 yılında atıldığını belirten Sarar, ‘‘Dünyaca ünlü markaları kendimize örnek alıyoruz. 2002 yılında Almanya, ABD, Paris, Londra, Lüksemburg ve Moskova'da Sarar mağazaları açacağız. Belki 10 yıl belki 30 yıl uğraşacağız ama Sarar'ı bir dünya markası yapacağız’’ dedi.Üretiminin yüzde 70'ini iç pazara, yüzde 30'unu ihracata yönlendiren Sarar'ın iç piyasanın daralmasıyla birlikte Şubat krizi öncesinde, üretiminin yüzde 30'unu iç pazara, yüzde 70'ini de ihracata yönlendirdiğini söyleyen Cemalettin Sarar, ‘‘Sarar'ın 2001 yılı cirosu 100 milyon
dolar. Bunun 30 milyon doları ihracattan saÄŸlandı. 2002'de ihracattan 70 milyon dolar beklerken iç pazardan 30 milyon dolarlık bir ciro bekliyoruz. 2002 yılı bizim için ihracat yılı olacak’’ diye konuÅŸtu. Sarar, 2001 yılından baÅŸlayarak Sarar'da logo, maÄŸaza konsepti ve hedef kitle konularında revizyon yaptıklarını söyledi. Sarar, 5 milyon doları bulan yenilenme çalışmalarını şöyle özetledi:‘‘2001 yılından baÅŸlayarak maÄŸazalarımızı yenilemeye baÅŸladık. Akmerkez, Galleria maÄŸazalarının ardından EskiÅŸehir maÄŸazası da yeni konseptle açıldı. Logomuzu yeniledik, 24-35 yaÅŸ arasındaki üst gelir grubunda yeralan kitleye hitap etmeye baÅŸladık. ’’ Â
button