Esas, kuruyemişe Peyman’la girdi, marka yaratmaya soyundu

Güncelleme Tarihi:

Esas, kuruyemişe Peyman’la girdi, marka yaratmaya soyundu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2008 00:00

Kuruyemiş sektörüne Peyman’a ortak olarak adım atan Esas Holding’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı "2 milyar dolarlık pazarda dünya markası yaratacağız" dedi.

SON olarak Peyman markasıyla kuru yemiş sektörüne de adım atan Esas Holding 2 milyar dolarlık kuruyemiş pazarında dünya markası yaratacak. Peyman’ın yüzde 30’una 11 milyon dolar yatırıp ortak olan Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, Türkiye’de potansiyel gördükleri her alana yatırım yaptıklarını belirterek "Pazar çok büyük ancak markası az. Dünya çapında bir marka yaratmak için sektöre adım attık" dedi.

350 MİLYON DOLAR: Emine Sabancı Kamışlı, paketlenmiş kuruyemiş pazarının 350 milyon dolara ulaştığını belirterek konuşmasını şöyle sürdürdü: "Yeni ilave tesis yatırımları ve üretim hatlarıyla kapasiteyi yüzde 40 artıracağız. Kapalı paket pazarının yüzde 20’sine sahibiz. 2-3 yıl içerisinde büyüme gösterecek bir pazara yatırım yaptık. Hazır yemekte de faaliyet göstereceğiz."

40 BİN SATIŞ NOKTASI: Peyman’ın Eskişehir’deki üretim tesislerine yeni yatırımlar yapacağını vurgulayan Peyman Genel Müdürü Oğuz Yükselir, Peyman’ın geleceğine ilişkin olarak şu değerlendirmeyi yaptı: "1995 yılında Eskişehir’de üretim tesislerimizde faaliyete başladık. Daha sonra dışarıya açılma kararı aldık. Peyman’ın gelmiş olduğu nokta ise hem kurumsallaşma çabaları hem de yatırımlarla 2007 yılında oldu. Türkiye genelinde yaygın 270 aracımız bulunuyor. 40 bin satış noktasında yer alıyoruz. Yıl sonunda 60 bin satış noktasına çıkartamayı amaçlıyoruz. Peyman’ın ana hedefi içinde bulunduğu durumdan sektörde lider olmasıdır."

AVRUPA’YA İHRACAT ÇOK ÖNEMLİ: Avrupa’da birçok ülkenin kuru yemiş pazarında büyüme yaşandığına dikkat çeken Oğuz Yükselir ihracat pazarları ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "İhracat önemli bir pazar.İngiltere, Rusya ve Türkiye Cumhuriyetlerine ihracat yapıyoruz. Ancak önümüzdeki dönemde daha çok Avrupa üzerine yoğunlaşmaya çalışacağız. "

İHRACATA ODAKLANACAĞIZ: Peyman Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nevzat Mutlular ise Peyman’ın kuruluşu ve yatırımları hakkında şu bilgileri verdi: "2000 yıllarında 100 milyon Euro gibi küçük bir yatırımla başladık. 2004 yılında tüm çeşitlerde paketli üretime geçtik. Yeni markaların tanıtımlarını gerçekleştirip ihracat için çalışmalara hız vereceğiz."

Çekirdek yemek terapi gibidir

TÜRKİYE ’de kişi başı tüketimin 3 kilogram olduğuna dikkat çeken Emine Kamışlı Sabancı, "Dünya genelinde böyle bir pazar yok. Bu sektörde çok iş var. Önü açık ve gelişmeye başladı. Kişi başı tüketimde lider bir pazara adım attık" dedi. "Çekirdek yemek terapi gibidir" diyen Sabancı şöyle konuştu: "Paketlenmiş kuruyemiş pazarında tonaj olarak çekirdek liderliği elinde bulunduruyor. Peyman’ın gücüne samimiyetine güvenerek böyle bir işe giriştik. Türkiye’de her alanda olduğu gibi bu sektörde de alışkanlıklar değişecek."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!