Erkek giyim büyümede kadınları sollayacak

Güncelleme Tarihi:

Erkek giyim büyümede kadınları sollayacak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 04, 2022 07:00

Erkek giyim sektörü değişen alışkanlıklar ve pazardaki oyuncuların yeni yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor. Euromonitor’e göre küresel erkek giyiminin, önümüzdeki dört yıl içinde kadın giyiminden daha hızlı büyümesi ve 2026 yılına kadar 547.9 milyar dolarlık pazara ulaşması bekleniyor. Türkiye’de sektör temsilcileri ise pandemiyle değişen giyim alışkanlıklarının sektörü de etkilediğini belirtiyor.

Haberin Devamı

PANDEMİ erkek giyimde alışkanlıkları değiştirdi ve geçtiğimiz birkaç yılda değişen trendlerden erkek giyim pazarı da nasibini aldı. Son yıllarda hızlı bir büyüme sergileyen erkek giyiminin, 2026’ya kadar kadın giyimindeki büyümeyi geçmesi ve bu dönemde 547.9 milyar dolarlık pazara ulaşması öngörülüyor.

Artık iş hayatında çok daha rahat kıyafetlerin tercih edilmesi de pandemide ötelenen takım elbise alışverişleri de pazarı büyüten etkenlerin başında geliyor. Kiğılı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hilal Suerdem, “Erkek giyim sektörünün kadın giyiminden daha hızlı büyümesi gayet normal, erkeklerin giyim alışkanlıklarındaki değişimle kendilerini her ortamda, ofiste, iş toplantılarında, akşam yemeklerinde, davetlerde ve spor yaparken ya da yürüyüş yaparken kendilerini daha iyi hissedecekleri bir giyim tarzına sahip olmak ihtiyaçları doğdu. O nedenle tüm dünyayı etkisine alan bu değişimin, alışveriş alışkanlığına etkisinin giderek artıracağını düşünüyorum” dedi.

Haberin Devamı

Erkek giyim büyümede kadınları sollayacak

KLASİK GİYİMDE TALEP YÜKSEK

TOBB Türkiye Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sanayii Meclis Başkanı Şeref Fayat da pandemi sonrası ötelenen alışverişlere dikkat çekti: “Erkek giyimde, Avrupa’da resesyon, ABD’de teknik resesyon konuşulurken, hızlı moda ürünlerde ciddi talep daralması var. Ancak klasik giyim talebi halen yüksek. Nedeni de pandemi döneminde 2.5-3 yıl boyunca düğünlere, partilere, resmi toplantılara gidilemedi ve çok daha rahat kıyafetler tercih edildi. Dolayısıyla insanların ötelenen alışverişleri hareketlendi” dedi. Fayat, enerji fiyatları nedeniyle kış aylarında kademeli artışların görüleceğini; sektörde büyümeninse ihracattan sağlanacağını kaydetti.

RAHATLIK OLMAZSA OLMAZ

ALIŞVERİŞ tercihleri trendleri de değiştirdi ve unisex ürünlerin yanı sıra rahatlığın ön planda olduğu tasarımlar ön plana çıktı. Dar kot pantolonların ve bedene oturan takım elbiselerin yerini çoğunlukla, geniş kesim pantolonlar, bol tişörtler ve gündelik kıyafetler aldı. Erkek giyimde Zegna gibi lüks markaların da daha sportif tasarımları piyasaya sürmesi, konforun önceliklendirmesinde etkili oldu. Son yıllarda artan smart casual ve spor giyim akımının bir süre daha devam edeceğini ifade eden Suerdem, “Rahatlık ve konfor artık modanın olmazsa olmazları durumunda, son iki yıldır değişen giyim alışkanlıkları pazarı da oldukça etkiledi. Spor giyim markalarının hızla yükselişi zaten bu durumu net bir şekilde yansıtıyor. Artık takım elbiselerin pantolonlarının beli lastikli ya da ipli, klasik ayakkabı kavramı yerini tamamen spor ayakkabılara bırakmak zorunda kaldı. Pazar payını da etkileyecek bu gelişmelere ve değişime ayak uyduramayanları, kendini güncellemeyenleri zor bir süreç bekleyecek” açıklamasını yaptı.

Haberin Devamı

Erkek giyim büyümede kadınları sollayacak

‘SÜRDÜRÜLEBİLİR MALZEMELERE İLGİ ARTACAK’

TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe de erkek giyimin, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe en önemli alt kategorilerinden birini oluşturduğunu belirterek, şunları söyledi: “2019’da 66 milyar dolara ulaşan dünya erkek giyim ihracatı, pandemi ile birlikte önemli bir kan kaybı yaşadı. Dünya erkek giyim ihracatı 2020’de 50.9, 2021’de ise 57 milyar dolar olarak gerçekleşti. Pandemi ile birlikte tüm kategorilerde olduğu gibi erkek giyimde de müşteri beklentileri ve alışkanlıklarında değişimler oldu. Bu kategoride rahat ve aktif giyim ürünlerine talepte artış gözlemliyoruz. Önümüzdeki süreçte sürdürülebilir malzemelerden üretilen uzun ömürlü ve çevre dostu ürünlere ilginin giderek artacağını öngörüyoruz. Ülkemizin ihracatında da dünyadakine paralel bir tablo ile karşı karşıyayız. Türkiye 2021’de 2 milyar 109 milyon dolarlık erkek giyim, 5 milyar 961 milyar dolarlık kadın giyim ihracatı gerçekleştirdi.”

Haberin Devamı

Erkek giyim büyümede kadınları sollayacak

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!