En değerli 10 markanın arasında ise sadece 4'üncü sırada yer alan General Electric'in marka değeri 2000 yılına göre yüzde 11 arttı. Geri kalan en değerli 9 markanın değerinde ise 2000 yılına göre yüzde 3 ile 11 arasında düşüş yaşandı.
BusinessWeek Dergisi tarafından ilk defa yapılan en değerli marka sıralaması değeri 1 milyar dolardan fazla olan markaları kapsıyor. Dergi sıralamayı yaparken markaların global olması ve kendi ülkeleri dışında yurtdışına en az yüzde 20 satış yapıyor olma kriterlerini belirledi.
30 MARKANIN DEĞERİ ARTTI
Sıralamada 30 marka 2000 yılına göre değerini artırıken geri kalan markaların çoğunun değerinde düşüşler yaşandı. 2000 yılına göre değerini en fazla artıran marka yüzde 32'lik artışla Starbucks olurken, Samsung yüzde 22'lik artışla ikinci, Financial Times ise yüzde 14'lük değer artışla en fazla değer artışı sağlayan üçüncü marka oldu. Değer kayıplarına bakıldığı zaman ise en büyük 100 marka içinde en fazla kaybı yüzde 38'le Xerox yaşadı. Xerox'un 2000 yılındaki 9.7 milyar dolarlık marka değeri 2001 yılında 6 milyar dolara indi. Xerox'u yüzde 31'lik değer kaybıyla internet şirketleri Amazon.com ve yahoo takip ederken Ford'un değer kaybı da 2000’e göre yüzde 17 azalalarak 6.3 milyar
dolar düştü ve 30.1 milyar dolara geriledi.
Dünyanın en değerli 10 markası (milyar dolar) 2001 2000
Marka Değeri Değeri
1 COCA-COLA 68.9 72.5
2 MICROSOFT 65.1 70.2
3 IBM 52.8 53.1
4 GE 42.4 38.1
5 NOKIA 35.0 38.5
6 INTEL 34.7 39.5
7 DISNEY 32.6 33.5
8 FORD 30.1 36.3
9 McDONALD'S 25.3 27.8
10AT&T 22.8 25.5