Dövizini bozan alışveriÅŸe koÅŸtu

Güncelleme Tarihi:

Dövizini bozan alışverişe koştu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2001 00:00

"Ä°ndirim Günleri" kampanyasında Ä°stanbul'un en büyük alışveriÅŸ merkezleri Akmerkez ve Carousel, dün müşteri akınına uÄŸradı.Türkiye'nin önde gelen markalarının indirimin tadını geçen hafta ÅžiÅŸli'de 12 trilyon liralık satışla almasının ardından, bu haftasonu indirim daha da yayıldı.  AlışveriÅŸ merkezleri dolup taÅŸtı. Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, ‘‘İnsanlar döviz bozdurup, alışveriÅŸ yapıyor’’ dedi.Ekonominin canlandırılması ve tüketimin artırılması için ÅžiÅŸli Belediyesi'nce baÅŸlatılan ‘‘indirim günleri’’ alışveriÅŸ merkezlerini de canlandırdı. 24-25 Kasım'da indirim günleri düzenleyen Akmerkez ve Carousel alışveriÅŸ merkezleri dün müşteri akınına uÄŸradı. Kriz yüzünden aylardır alışveriÅŸi erteleyen tüketiciler, piyasalarda baÅŸlayan olumlu geliÅŸmelerle birlikte dövizini bozarak alışveriÅŸe özlemini giderdi.Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, özellikle Akmerkez'deki indirim günlerinde dövizini bozarak alışveriÅŸe koÅŸan müşterileri olduÄŸunu söyledi. Boyner, ‘‘Satışlar altı kat arttı, çok iyi gidiyor. Dövizler bozuluyor, insanlar hayatlarında erteledikleri alışveriÅŸ heyecanını yeniden yakalıyor. Ekonomi düzeliyor mu, çok sonra mı düzelecek sorusunun cevabını da en güzel bu davranışlar veriyor. Ä°ndirimler tüketiciye toplu halde sokaÄŸa çıkardı’’ dedi.‘‘Bu yıl kár yılı deÄŸil, ar yılı’’ diyen Cem Boyner, şöyle konuÅŸtu:‘‘Dövizin kafasını aÅŸağı indirmesi, yabancıların borsaya girmesi de piyasalarda uygulanan kampanyalara tüketicilerin ilgi göstermesinde etkili oldu. Piyasalar tüketiciyle kenetlendi. Müşteriyle el ele halini artık bırakmamak lazım.Dövizdeki rahatlama tüketicileri de etkiledi, dövizini bozarak alışveriÅŸ yapan müşterilerimizin olduÄŸunu görmek bizi sevindiriyor. 2001'de bankalar ve reel sektör çok iyi kenetlendi. Åžimdi müşteriyle perakende sektörü kenetleniyor. Türkiye bu dönem kampanyaları, indirimleri istiyor.’’Son kampanyalarla yakalanan moralin perakende sektörünü 2002'ye iyi taşışacağına inandığını söyleyen Boyner, ‘‘Müşteriler alışveriÅŸi özlemiÅŸ, ertelediÄŸi hayatını geri istiyor’’ dedi. Boyner, Türk Lirası'nın cazip hale gelmeye baÅŸladığını ve Türkiye'nin ilk kez döviz tutmanın el yakacağı bir tecrübe geçirdiÄŸini söyledi.KUYRUKLAR OLUÅžTUAkmerkez'de dün uygulanan indirim günlerinde, kapı giriÅŸlerinde uzun kuyruklar oluÅŸurken, alışveriÅŸ merkezlerinin bulunduÄŸu semtlerde trafik yaÄŸmurun da etkisiyle felç oldu. AlışveriÅŸ merkezlerinin otoparkında ise yer bulmak mümkün olmadı.Ä°ndirim günleri kapsamında yüzde 10'dan yüzde 50'lere varan oranlarda fiyatlarını düşüren maÄŸazalar, satışlarını sabahın daha ilk saatlerinde ikiye katladı. Dışbank Ä°deal kartı Akmerkez'de tanıttıDışbank taksitli alışveriÅŸ olanağı da sunan ‘‘İdeal Kart’’ı Akmerkez Ä°ndirim Günleri çerçevesinde tüketicilere tanıttı. Ä°lk gün bine yakın baÅŸvurunun yapıldığı Ä°deal Kart, yılbaşına kadar Akmerkez'in ikinci katında kurulan standda tanıtıma devam edecek. Bir kredi kartının sunduÄŸu bütün olanaklardan yararlanma olanağı saÄŸlayan Ä°deal Kart, anlaÅŸmalı iÅŸyerlerinde taksitli ve indirimli alışveriÅŸe de olanak veriyor. ArmaÄŸan puanı uygulaması ile de alışveriÅŸ sırasında kazanılan armaÄŸan puanlarını anında harcamak mümkün oluyor. Ä°deal Kart, anlaÅŸmalı 1700 iÅŸyerinde kullanılabiliyor. Bir kıvılcım yetti, satışlar patladıYARGICI Akmerkez MaÄŸaza Müdürü UÄŸur Açık, sabah 10'dan itibaren müşteri akınına uÄŸradıklarını belirterek, ÅŸunları söyledi: ‘‘AlışveriÅŸ yapanlara fatura yetiÅŸtiremiyoruz. Demek ki böyle bir çaÄŸrı yapmak gerekiyormuÅŸ. Ankara'dan EskiÅŸehir'den Ä°zmir'den alışveriÅŸe gelenler var.’’PARK Bravo Akmerkez MaÄŸaza Müdürü Nilüfer Ayaz ise kampanya sayesinde nakit akışı saÄŸladıklarını ama bu çeÅŸit uygulamaların sürekli yapılamayacağını belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Her üründe yüzde 40 indirim yaptık. Satışlar çok iyi, müşteriler memnun, fakat bu ÅŸekilde sürmesi mümkün deÄŸil. Bu sadece bir promosyon kampanyası.’’DERÄ°MOD Akmerkez MaÄŸaza Müdürü Sevim Kasarcı da, ‘‘Müşteriler sabah 10'da kapıdaydılar. Satışlar müthiÅŸ. Ä°nsanlar alışveriÅŸ yapmayı özlemiÅŸler’’ dedi.ROMAN MaÄŸazalar Koordinatörü Cahide Altuni de şöyle dedi: ‘‘Müşterilerin müthiÅŸ bir ilgisi var. Ä°nsanlar gezmeye deÄŸil, gerçekten birÅŸeyler satın almaya geliyorlar.’SHOE&ME maÄŸaza sahibi Kemal Türkkan, sıradan bir cumartesi gününde yaptıkları hasılatın 5-6 katı hasılat yaptıklarını belirterek ÅŸunları söyledi: ‘‘İnsanlar çıra gibiymiÅŸ, bir kıvılcım yetti. Satışlar normal bir cumartesi günü yaptığımız satışın 5-6 katı daha fazla.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!