Dondurulmuş gıda markası İglo Türkiye'de

Güncelleme Tarihi:

Dondurulmuş gıda markası İglo Türkiyede
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2009 14:32

İglo Türkiye Başkanı Caner Tunaman, “İlk etapta 7 milyon avro, yerli üretime geçtiğimizde ise 30 milyon avroluk yatırım planlıyoruz” dedi.

İglo Dondurulmuş Gıda Hizmetleri Limited şirketinin 10 farklı ürün çeşidiyle Türkiye pazarına girmesiyle ilgili düzenlenen toplantıda konuşan Tunaman, Türkiye'de kısa bir süre içerisinde 2 bin kişilik istihdam yaratacaklarını belirterek, Rusya ve Türkiye ile Avrupa'daki tüketici sayısını iki katına çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.

Tunaman, ilk aşamada ithalat ile faaliyetlerine devam edeceklerini ve bu süreçte 7 milyon avroluk bir yatırım yapacaklarını belirterek, Türkiye'deki tarım ve teknoloji alanındaki koşullar olgunlaştığında yerli üretime geçerek yaklaşık 30 milyon avroluk yatırım planladıklarını dile getirdi.

Yerli üretime geçmek için birkaç yerde fabrika kurmanın, bu yatırımları 100 milyon avroya kadar çıkarabileceğine ve 20 bin kişiye istihdam sağlayabileceğine dikkati çeken Tunaman, diğer üreticilerle de ortaklık veya işbirliğine gidebileceklerini kaydetti.

Tunaman, Osmanlı tatlarını da Avrupa'ya taşıyacaklarını bildirerek, yaz döneminde iki ürünle yerli üretime başlamayı istediklerini ve bunun için de üretici firmalarla işbirliği yapabileceklerini veya ortaklık kurabileceklerini vurguladı.
Caner Tunaman, Dardanel markasıyla da işbirliği için görüşeceklerini belirterek “Türkiye'deki pazarı yok sayıyoruz, bizim amacımız pazarı baştan yaratmak” dedi.

“ESKİDEN İNSANLAR İÇİN BİR LOKMA, BİR HIRKA VARDI”

Türkiye piyasasına çok güvendiklerini anlatan Tunaman şöyle konuştu:
“Biz Türkiye'ye son derece güveniyoruz. 'Kriz zamanı ne cesaret' diyenlere de 'Eskiden insanlar için bir lokma, bir hırka vardı' cevabını veriyoruz. Bu devreyi geçtik. Artık karın doyurmak sorun değil. Gıdada da katlanabilir lüks tüketim sorun olmaktan çıktı. Fiyatlarımızı da o seviyede tutacağız. Çok ucuz ve kalitesiz ürünler olmayacak. Ancak ürünlerimiz taze sebzeden daha ucuz olacak.

Türkiye'de amacımız, çocuklara ve aileye balığı ve sebzeyi sevdirmek, yedirmek. Dünyada dondurulmuş gıdayı keşfeden şirket İglo, normal şartlarda 4-5 günde halden gelen besin değerini yitiren sebzeyi biz 2 saatlik tazelikle sunacağız.”

İglo'nun Türkiye'deki organizasyonunu yönetecek olan MVM Gıda Pazarlama Genel Koordinatörü Serra Tunaman Parlakışık ise “İglo için kesintisiz pazarlama ve reklam desteği olacak. Pazara, Alaska mezgiti, fish fingers, gurme karides, açık deniz somonu, prenses patates, taze soya fasulyesi ve steam fresh gibi besin değerini koruyan ürünlerle giriyoruz” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!