Domates-peynir ihtisası yapıyordum şimdi otomotivde uzmanlaşıyorum

Güncelleme Tarihi:

Domates-peynir ihtisası yapıyordum şimdi otomotivde uzmanlaşıyorum
Oluşturulma Tarihi: Mart 29, 2006 00:00

Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, daha önce Tansaş Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptığını belirterek, "Görevim gereği domates peynir konusunda ihtisas yapıyordum. Şimdi ise otomotivde uzmanlaşıyorum" dedi.

OCAK ayında Doğuş Grubu Başkanı ve CEO’su Ferit Şahenk tarafından yapılan bir görev değişikliğiyle Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanlığına getirilen Aclan Acar, daha önce Tansaş’ta yöneticilik yaptığını hatırlatarak, "Tanşaş’ta görevim gereği domates peynir ihtisası yapıyordum. Şimdi ise otomotiv konusunda ihtisas yapıyorum" dedi.
Bu yıl otomotivde toplam pazarın 750 bin civarında olmasını, Doğuş Otomotiv’in satış adetinin ise 94 bine ulaşmasını beklediklerini belirten Aclan Acar, "Pazar payımızın da yüzde 12.5’e, ciromuzun ise 2 milyar dolara ulaşmasını öngörüyoruz" dedi.

İMKB-30’A DAHİL OLDUK: Acar, 2005 yılında yüzde 6’luk büyümeyle 2 milyar 449 milyon YTL’lik satış gerçekleştirdiklerini ve net işletme sermayesinde yüzde 94 büyüdüklerini belirterek, net dönem kárının ise 2004 yılına göre yüzde 91 artarak 111 milyon YTL seviyesinde gerçekleştiğini kaydetti. Acar, "2008 yılına kadar dağıtılabilir kárın yüzde 50’sinin hissedarlara dağıtılacağı taahhüdümüz doğrultusunda bu yıl 45 milyon YTL temettü dağıtacağız. Bu yılın ikinci çeyreğinden itibaren ise hisselerimiz İMKB-30 endeksine dahil olacak" dedi.

EN BÜYÜK İKİNCİ PAZAR: Volkswagen markası hafif ticari araçları için Türkiye’nin dünyada Almanya’dan sonraki ikinci büyük pazar olduğuna dikkat çeken Acar, geçtiğimiz yıl satışlarda yüzde 10’luk artışla 86 bin 739 adete ulaştıklarını bildirdi. Doğuş Otomotiv’in değişik markalardaki ürün yelpazesini genişleteceğini kaydeden Acar, "Markalarımız 2005 yılında toplam 21 adet lansman gerçekleştirdi. Bu yıl ise VW’nin Eos; Audi’nin Q7, A4 Cabrio, RS4, Allroad quattro, S6, S8, TT ve S3; Porsche’nin 911 Turbo, Cayenne Turbo S ve Cayman; Seat’ın Altea ve Leon FR, Leon Cupra, Ibiza ve Cordoba; Skoda’nın ise Octavia RS ve Roomster modelleri piyasaya sunulacak" diye konuştu.

5 yıllık bir plan dahilinde VW’le ticari araç üretiriz

ACLAN Acar sadece ticari bir şirket olduklarına dikkat çekerek, Volkwagen’in Türkiye’de bulunmaya ve üretim yapmaya ilişkin karar vermesi halinde şirket olarak bu projede eşit ortak veya küçük ortak olarak yer alabileceklerini söyledi. Türkiye’de sıfırdan üretim yapmalarının mümkün olmadığını, mevcut yapı içindeki bir üretim örgütünü Türkiye’ye getirme konusunda çalışmaları olacağını belirten Acar, "Volkswagen markasının Türkiye’de üretim bazı oluşturma arzusu olduğunda ortak olarak buna gireceğiz. Bunu şirketimiz, 5 yıllık plan içinde değerlendiriyor. Süreç devam ediyor. Fizıbıl ve kárlı olduğu ortaya çıkarsa ki, Türkiye böyle bir pazar, bunu gerçekleştireceğiz" diye konuştu. Acar, üzerinde çalıştıkları konunun ağırlıklı olarak ticari araç üretimi olduğunu kaydederek, "Ama biliyorsunuz baz üretimi yapan hatlar da aynı zamanda hafif ticariyle birlikte binek de yapabiliyor. Ancak üzerinde çalıştığımız ticari araçlar" dedi.

Otoda ikinci el hareketlenecek açık artırmayla satış gelecek

BU yılın ikinci yarısında ikinci el otomobil pazarında hareketlilik beklediklerine işaret eden Aclan Acar, dünyanın en büyük ikinci el açık otomobil alanlarından birini Mayıs ya da Haziran ayında devreye sokacaklarını söyledi. Türkiye’de organize bir ikinci el otomobil pazarı oluşturmayı hedeflediklerini vurgulayan Acar, bu işin ancak büyük otomobil firmaları tarafından yapılabileceğini vurguladı. Acar, ikinci el otomobil pazar büyüklüğü konusunda sağlıklı bilgi bulunmadığını, ancak yapılan değerlendirmelerde toplam yeni araç pazarının yüzde 75’i kadar ikinci el satışının gerçekleştirildiğinin tahmin edildiğini kaydederek, dolayısıyla da yılda 600 bin civarında aracın el değiştirdiğini söyledi. Türkiye’ye 2. el ithal araç girişine olumlu bakmadıklarını söyleyen Acar, "Türkiye’nin ikinci el araç çöplüğü haline gelmesini istemiyoruz" dedi. Acar, kayıtlı ikinci el pazarına bakıldığında arada ciddi farklar olduğunu belirterek, şöyle devam etti: "Amacımız, Doğuş Otomotiv’den araç satın alan müşterilerimize dönük olarak, eski araçlarını satarak almak istedikleri noktada hizmet sunabilmek. Haramidere’de Doğuş Oto’nun 35 bin metrekarelik kapalı alana sahip büyük bir otomobil merkezi var. Bu alanın çok küçük bir bölümünü kullanıyoruz. Doğuş Oto Değerleme (DOD) şirketini de bünyemize kattığımız düşünüldüğünde çok katlı ve alışveriş merkezi gibi yapılan bu yeri ikinci el satışlar için değerlendirme kararı aldık ve Haramidere’de 20-25 bin metrekarelik ikinci el otomobil satış merkezi oluşturacağız." Acar, ikinci elde perakende sistemini getirecekleri merkezde her tür markada 270 ile 300 aracın satış için sergilenebileceğini ve hafta sonları arena biçiminde açık artırma usulüyle satış yapılacağını bildirdi.

’KDV’yi indirin’ demek hakkaniyete uygun olmaz

TEKSTİL sektöründe olduğu gibi otomotivde de KDV indirimi talep edilmesinin hakkaniyete uygun olmayacağını söyleyen Aclan Acar, Türkiye’nin denk bütçe içinde mali disiplin ve performans göstermek zorunda olduğunu söyledi. Türkiye’nin kendi içinde bir bütçesi olduğunu ve bu bütçe içinde herkesin paralel sıkıntılar çektiğini dile getiren Aclan Acar, şöyle konuştu: "Ülke, denk bütçe içinde mali disiplin ve performans göstermek zorunda. Dolayısıyla kalkıp da ’faiz ve vergiyi indir’ demek hakkaniyete uygun olmaz diye düşünüyorum. Eminim ki, Türkiye’yi yöneten devlet yönetimi ve hükümetler bunları dikkate alıyor. Sıra, otomotivde kullanılan vergilerin indirilmesine gelirse bunu hükümetler yapar diye düşünüyorum. Bunu ayrıca bizim deklere etmemize gerek yok. Zaten bu yıl içinde kurumlar vergisi oranı indirildi. Uygulanan ekonomik politikalar sonucunda ülke refahı arttıkça, zaten vergi oranlarında indirime gidilecektir."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!