Dış hatlar terminali hazır

Güncelleme Tarihi:

Dış hatlar terminali hazır
Oluşturulma Tarihi: Ocak 03, 2000 00:00

Haberin Devamı

ATATÜRK Havalimanı yeni Dış Hatlar Terminali ve Otoparkı bugün Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in de katılacağı törenle hizmete giriyor. En son teknoloji kullanılarak inşa edilen terminalde aynı anda 30 uçak, yolcu indirip bindirebilecek.

Temeli 31 Aralık 1997'de atılan ve yapımına 1998 Şubat ayında başlanan yeni Dış Hatlar terminalinin inşaatı çok kısa sürede tamamlandı. Daha önce terminalin açılışının 2000 yılının ilk haftasında yapılacağı duyurulmuştu. Ama inşaatın her ay yüzde 11'i tamamlanarak söz verilen tarihte hizmete açılması sağlandı. Terminal, Tepe ve Akfen Türk ile Viyana Havalimanı İşletmeci firması VİE tarafından oluşturulan bir konsorsiyum tarafından inşa edildi. Yeni terminal tek bir bilgisayar merkezinden yönetilecek birkaç havalimanından biri.

Kalan işler neler?

Dış Hatlar Yeni Terminali'nin Arıtma tesisi, katı atık imha tesisi, apron, yol, viyadükler ile çevre düzenlemesi işleri bulunan kompleksin sistem entegrasyonu dünyada sadece Hong Kong, Kuala Lumpur, Frankfurt ve Şikago havalimanlarında bulunuyor.

Modüler büyüyebilme özelliğine sahip olan komplekste, artan yolcu trafiğini karşılayabilmek için 18 yolcu köprüsünü 23'e çıkarabilme ve uluslararası transit havalimanlarında olması gereken sosyal alanları hizmete sunabilme olanakları da bulunuyor.

Yeni terminal binasının hizmete girmesiyle Avrasya'nın ticaret ve finans merkezi İstanbul, dünyanın sayılı şehirlerinden biri olma özelliğini daha da pekiştirecek.

3 bin işçi çalıştı

'Desing and Built' yani 'tasarla ve inşa et' yönteminin kullandığı inşaatta 300 mühendis ve 3 bin işçi gece gündüz çalıştı. İnşaatta kullanılan malzemenin yüzde 70'i yerli malzemelerden seçildi. 373 bin metrekare kapalı alana sahip olan yeni terminalin 2870 taşıyıcı kolonu bulunuyor.

Terminalin mimari projesi Kandaş Ltd. ve GMW mimarlık büroları tarafından çizildi. Proje çizimi Türkiye'nin en büyük mimari ofisi oluşturuldu ve 21 autocad programı aynı anda çalıştı.

Yap-işlet-devret modeli ile inşa edilen terminal 2004 Mayıs ayına kadar TAV konsorsiyumu tarafından işletilecek. TAV İşletme Birimi yolculardan alınacak 15 dolar ayakbastı parası, alışveriş merkezleri ve uçak firmalarından sağlanacak gelirler ile ofis kiraları ve otopark ücretleriyle 306 milyon dolar olan proje giderini karşılamaya çalışacak.

Neler yapıldı?

1450 km. kablo kullanıldı.

100 bin metrekare granit döşendi.

110 bin metrekare asma tavan takıldı.

10 bin 50 kalem iş takip edildi.

5 futbol sahası büyüklüğünde bir alanda 12 kule vinç ile çalışıldı.

21 bilgisayar ile Türkiye'nin en büyük mimari bürosu kuruldu.

Ayda 30 bin metrekare inşaat hızı sağlandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!