‘Diplomalı taşıma’ gelecek 1 milyar dolarlık olacağız

Güncelleme Tarihi:

‘Diplomalı taşıma’ gelecek 1 milyar dolarlık olacağız
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 14, 2005 00:00

Omsan Lojistik Genel Müdürü Hakan Ertik, ‘Yeni Taşımacılık Kanunu yürürlüğe girdiÄŸinde artık bu iÅŸin de diploması olacak. Diploması olmayan, taşımacılık iÅŸi yapamayacak’ dedi. Ertik, Omsan’ın 5 yılda 1 milyar dolarlık ciroya ulaÅŸmayı hedeflediÄŸini söyledi.AVRUPA BirliÄŸi (AB) sürecinde her alanda uyum çalışmaları devam ederken yeni TaÅŸmacılık Kanunu da yürürlüğe girmeyi bekliyor. Taşımacılık sektörüne AB standartlarında düzenlemeler getirecek olan kanun, sektör temsilcileri tarafından tartışılıyor. Oyak Grubu’na baÄŸlı Omsan Lojistik’in Genel Müdürü Hakan Ertik, yeni Taşımacılık Kanunu sayesinde sektöre çekidüzen getirileceÄŸini belirterek, AB üyeliÄŸini hedefleyen bir ülke olarak uyum çalışmalarına alışılması gerektiÄŸini söyledi. DOKTOR DÄ°PLOMASI GÄ°BÄ°: Ertik, ‘Kanun bu iÅŸi her önüne gelen yapmasın diyor. Yani lojistik sektöründe aynen doktorlar gibi diploması olmayan bu iÅŸi yapamayacak. KiÅŸisel ve mesleki yeterlilik, ÅŸoförlerin eÄŸitimi gibi sektöre kalite katacak uygulamalar geliyor’ diye konuÅŸtu. Yeni düzenlemeyle araçlara 20 yaÅŸ sınırı getirileceÄŸini belirten Ertik, ‘Yeni kurulmuÅŸ bir ÅŸirket içinse araçlara 16 yaÅŸ sınırı ÅŸart koÅŸuluyor. Yasa 25 Åžubat 2005’te yürürlüğe girecekti, ama sosyal boyutu nedeniyle 6 ay ertelendi’ dedi.600 BÄ°N KAMYON VAR: Türkiye’de kamyon sayısının 600 bin civarında olduÄŸuna iÅŸaret eden Ertik, şöyle konuÅŸtu: ‘Sektördeki verimsizlik ve arz fazlası yeni düzenlemeyle ortadan kalkacak. Yıllardır ‘her kamyon alan nasıl olsa bir iÅŸ sahibi oluyor, zaten ülkenin en önemli sorunlarından biri de iÅŸsizlik’ diyerek sektör bir düzene sokulmamış. Åžoförlerin kaç saat araç kullandığı, araçlarına ne kadar yatırım yaptığı denetlenmiyor. Ondan sonra ‘neden trafik kazaları bu kadar çok’ diyoruz. Devlete görev düşüyor.’ŞOFÖRLERÄ°N HALÄ° İÇLER ACISI: Ertik, yasa yürürlüğe girdikten sonra kamyon sahiplerinin kurumsal firmalarla iÅŸ yapacaklarını belirterek, ‘Belki de böylesi daha iyi olacak. Çünkü kendi imkanlarıyla yük bulmaya çalışan kamyon ÅŸoförlerinin hali içler acısı. Bizlerle çalışırlarsa onlara belirli iÅŸ garantisi verebiliriz ve düzenli iÅŸ yaparak daha fazla para kazanma ÅŸansları olur. Zaten, Türkiye’de bu kadar kamyon varken yurtiçi taşımacılıkta araç satın almak anlamlı deÄŸil’ diye konuÅŸtu.270 MÄ°LYON DOLAR: Sektörde büyük Avrupalı ÅŸirketlerin cirolarının 1 milyar dolardan baÅŸladığına dikkat çeken Ertik, ‘Ekonomik büyüklük önemli. Bu nedenle, 2004’te 215 milyon dolar olan ciromuzu, bu yıl 270 milyon dolara önümüzdeki 5 yılda ise 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Böylelikle, Avrupa’nın ‘Premier’ ligine girmiÅŸ olacağız’ dedi.TEDARÄ°KÇİLERLE 1 MÄ°LYAR DOLAR: Ertik, 1 milyar dolara giderken 605 araçlık filolarını 6 bine çıkarmayacaklarını belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘Bundan sonraki büyümeyi tedarikçileri geliÅŸtirerek saÄŸlayacağız. Bunun için Tedarikçi GeliÅŸtirme Departmanı kurduk. Kamyon sahiplerine diyeceÄŸiz ki: ‘Gel aracın ÅŸurasını düzelt, lastiÄŸini ve takometreni hergün kontrol edeceÄŸim, çevreyi kirletmeyeceksin, gerekirse aracına Omsan logosu koyacağım.’ Gerekirse ÅŸoförlere finansal destek saÄŸlayıp yeni araç almalarını saÄŸlayacağız. Bu yıl pilot uygulamalara baÅŸlayacağız.’30 bin kilometreyi 530 metrelik trenle geçiyoruz Ä°SPANYOL Transfesa ile Almanya’da yüzde 50 ortak oldukları yeni ÅŸirket sayesinde Almanya-Türkiye arasında blok tren taşımacılığını yaptıklarını söyleyen Hakan Ertik, ‘Bu hat için 500 Swap Body ve 250 özel yapım alçak profil vagon ile 25 milyon Euro’luk yatırım gerçekleÅŸtirdik. Ford Europe’dan aldığımız otomotiv parçalarını bu hat üzerinde Köln’den Köseköy’e taşıyoruz. Taşıdığımız malzeme Ford Otosan’nın üretimde kullandığı parçaların yüzde 55’ini oluÅŸturuyor. 30 bin kilometrelik parkuru 30 TIR yerine 530 metrelik bir trenle geçiyoruz. Haftada 4 olan sefer sayımızı 2005’in ikinci yarısında 5’e çıkacak’ diye konuÅŸtu. Romanya’da hedef 100 milyon dolarBAÅžTA otomotiv olmak üzere inÅŸaat, petrol ürünleri, tekstil ve hızlı tüketim malları gibi sektörlere lojistik hizmeti verdiklerini belirten Hakan Ertik, şöyle devam etti: ‘Fransa ve Almanya’dan ardından son iki yılda Bulgaristan, Rusya, Romanya ve Azerbaycan’da faaliyet göstermeye baÅŸladık. Dacia’nın Romanya-Türkiye ve Romanya-Rusya trafiÄŸini üstlendik. Ayrıca, Romanya’da Lafarge Çimento’ya da lojistik hizmetini vermek üzere anlaÅŸtık. Burada bir tane daha Omsan hatta daha büyüğünü yaratmak istiyoruz. Üç yılda 100 milyon dolarlık ciroya ulaÅŸmayı planlıyoruz.’ 160 bin otomobil taşıdık RENAULT Mais’in lojistiÄŸini A’dan Z’ye yönettiklerini belirten Hakan Ertik, ‘Oyak Renault’un da ihracatının yüzde 25’ini biz taşıyoruz. Bu iÅŸi de Fransa’da internet üzerinden yapılan bir ihale sonucunda aldık ve dünya devlerini geride bıraktık’ dedi. Otomotiv sektörüne verdikleri hizmetin cironun yüzde 40’ını oluÅŸturduÄŸuna iÅŸaret eden Ertik, 2004 yılında yurtiçi ve ihracat olmak üzere toplamda 160 bin otomobil taşıdıklarını söyledi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!