Omsan Lojistik Genel Müdürü Hakan Ertik, ‘Yeni Taşımacılık Kanunu yürürlüğe girdiğinde artık bu işin de diploması olacak. Diploması olmayan, taşımacılık işi yapamayacak’ dedi. Ertik, Omsan’ın 5 yılda 1 milyar dolarlık ciroya ulaşmayı hedeflediğini söyledi.AVRUPA Birliği (AB) sürecinde her alanda uyum çalışmaları devam ederken yeni Taşmacılık Kanunu da yürürlüğe girmeyi bekliyor. Taşımacılık sektörüne AB standartlarında düzenlemeler getirecek olan kanun, sektör temsilcileri tarafından tartışılıyor. Oyak Grubu’na bağlı Omsan Lojistik’in Genel Müdürü Hakan Ertik, yeni Taşımacılık Kanunu sayesinde sektöre çekidüzen getirileceğini belirterek, AB üyeliğini hedefleyen bir ülke olarak uyum çalışmalarına alışılması gerektiğini söyledi. DOKTOR DİPLOMASI GİBİ: Ertik, ‘Kanun bu işi her önüne gelen yapmasın diyor. Yani lojistik sektöründe aynen doktorlar gibi diploması olmayan bu işi yapamayacak. Kişisel ve mesleki yeterlilik, şoförlerin eğitimi gibi sektöre kalite katacak uygulamalar geliyor’ diye konuştu. Yeni düzenlemeyle araçlara 20 yaş sınırı getirileceğini belirten Ertik, ‘Yeni kurulmuş bir şirket içinse araçlara 16 yaş sınırı şart koşuluyor. Yasa 25 Şubat 2005’te yürürlüğe girecekti, ama sosyal boyutu nedeniyle 6 ay ertelendi’ dedi.600 BİN KAMYON VAR: Türkiye’de kamyon sayısının 600 bin civarında olduğuna işaret eden Ertik, şöyle konuştu: ‘Sektördeki verimsizlik ve arz fazlası yeni düzenlemeyle ortadan kalkacak. Yıllardır ‘her kamyon alan nasıl olsa bir iş sahibi oluyor, zaten ülkenin en önemli sorunlarından biri de işsizlik’ diyerek sektör bir düzene sokulmamış. Şoförlerin kaç saat araç kullandığı, araçlarına ne kadar yatırım yaptığı denetlenmiyor. Ondan sonra ‘neden
trafik kazaları bu kadar çok’ diyoruz. Devlete görev düşüyor.’ŞOFÖRLERİN HALİ İÇLER ACISI: Ertik, yasa yürürlüğe girdikten sonra kamyon sahiplerinin kurumsal firmalarla iş yapacaklarını belirterek, ‘Belki de böylesi daha iyi olacak. Çünkü kendi imkanlarıyla yük bulmaya çalışan kamyon şoförlerinin hali içler acısı. Bizlerle çalışırlarsa onlara belirli iş garantisi verebiliriz ve düzenli iş yaparak daha fazla para kazanma şansları olur. Zaten, Türkiye’de bu kadar kamyon varken yurtiçi taşımacılıkta araç satın almak anlamlı değil’ diye konuştu.270 MİLYON
DOLAR: Sektörde büyük Avrupalı şirketlerin cirolarının 1 milyar dolardan başladığına dikkat çeken Ertik, ‘Ekonomik büyüklük önemli. Bu nedenle, 2004’te 215 milyon dolar olan ciromuzu, bu yıl 270 milyon dolara önümüzdeki 5 yılda ise 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Böylelikle, Avrupa’nın ‘Premier’ ligine girmiş olacağız’ dedi.TEDARİKÇİLERLE 1 MİLYAR DOLAR: Ertik, 1 milyar dolara giderken 605 araçlık filolarını 6 bine çıkarmayacaklarını belirterek, şöyle konuştu: ‘Bundan sonraki büyümeyi tedarikçileri geliştirerek sağlayacağız. Bunun için Tedarikçi Geliştirme Departmanı kurduk. Kamyon sahiplerine diyeceğiz ki: ‘Gel aracın şurasını düzelt, lastiğini ve takometreni hergün kontrol edeceğim, çevreyi kirletmeyeceksin, gerekirse aracına Omsan logosu koyacağım.’ Gerekirse şoförlere finansal destek sağlayıp yeni araç almalarını sağlayacağız. Bu yıl pilot uygulamalara başlayacağız.’30 bin kilometreyi 530 metrelik trenle geçiyoruz İSPANYOL Transfesa ile Almanya’da yüzde 50 ortak oldukları yeni şirket sayesinde Almanya-Türkiye arasında blok tren taşımacılığını yaptıklarını söyleyen Hakan Ertik, ‘Bu hat için 500 Swap Body ve 250 özel yapım alçak profil vagon ile 25 milyon
Euro’luk yatırım gerçekleÅŸtirdik. Ford Europe’dan aldığımız otomotiv parçalarını bu hat üzerinde Köln’den Köseköy’e taşıyoruz. Taşıdığımız malzeme Ford Otosan’nın üretimde kullandığı parçaların yüzde 55’ini oluÅŸturuyor. 30 bin kilometrelik parkuru 30 TIR yerine 530 metrelik bir trenle geçiyoruz. Haftada 4 olan sefer sayımızı 2005’in ikinci yarısında 5’e çıkacak’ diye konuÅŸtu. Romanya’da hedef 100 milyon dolarBAÅžTA otomotiv olmak üzere inÅŸaat, petrol ürünleri, tekstil ve hızlı tüketim malları gibi sektörlere lojistik hizmeti verdiklerini belirten Hakan Ertik, şöyle devam etti: ‘Fransa ve Almanya’dan ardından son iki yılda Bulgaristan, Rusya, Romanya ve Azerbaycan’da faaliyet göstermeye baÅŸladık. Dacia’nın Romanya-Türkiye ve Romanya-Rusya trafiÄŸini üstlendik. Ayrıca, Romanya’da Lafarge Çimento’ya da lojistik hizmetini vermek üzere anlaÅŸtık. Burada bir tane daha Omsan hatta daha büyüğünü yaratmak istiyoruz. Üç yılda 100 milyon dolarlık ciroya ulaÅŸmayı planlıyoruz.’ 160 bin otomobil taşıdık RENAULT Mais’in lojistiÄŸini A’dan Z’ye yönettiklerini belirten Hakan Ertik, ‘Oyak Renault’un da ihracatının yüzde 25’ini biz taşıyoruz. Bu iÅŸi de Fransa’da internet üzerinden yapılan bir ihale sonucunda aldık ve dünya devlerini geride bıraktık’ dedi. Otomotiv sektörüne verdikleri hizmetin cironun yüzde 40’ını oluÅŸturduÄŸuna iÅŸaret eden Ertik, 2004 yılında yurtiçi ve ihracat olmak üzere toplamda 160 bin otomobil taşıdıklarını söyledi. Â
button