Oluşturulma Tarihi: Haziran 26, 2010 00:00
LinkedinFlipboardE-postaLinki KopyalaYazı Tipi
TBMM Dilekçe Komisyonu dün cep telefonu operatörleri arasında numara taşıma işleminden doğan tüketici kayıplarını da görüştü.
Bu konudaki raporda, müşterilerin onayı alınmadan tarife değişikliği yapılmasının bilgi edinme hakkını engellediği belirtildi. Raporda, “Numara taşınabilirliği uygulamasında kullanılan ton sesi, bilgilendirme ihtiyacını karşılayamamaktadır. Tüketicinin, telefonla görüşmeye başlamadan önce hizmeti sağlayan işletmece ‘Yapılacak görüşmenin dakikası (...) kuruştur’ ve benzeri şeklinde bir anons ile bilgilendirilmesi bir gereklilik olarak ortaya çıkmaktadır” denildi. Hakkaniyetle bağdaşmayan uygulamalar olduğu belirtilen raporda, Bilgi Teknolojileri Kurulu eleştirilerek, “Denetim ve idari yaptırım uygulama, haksız şartları tespit etme, tüketici şikayetlerini inceleme görevinin hizmet gereklerine uygun yürütülüp yürütülmediği hususunda tereddüt oluşmuştur” denildi. Komisyon bu raporu da kabul ederek ilgili kurumlara gönderdi.