Dijitalin kârı 150 şubeye bedel

Güncelleme Tarihi:

Dijitalin kârı 150 şubeye bedel
Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2015 22:22

AKBANK Direkt Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, dijital çağın bankacılık başta olmak üzere tüm sektörlere önemli fırsatlar sunduğunu belirterek, “Türkiye’deki internet kullanıcı sayısı 30 milyonu aşıyor.

Haberin Devamı

Bu rakam ile Avrupa’da 6’ıncı sıradayız. Türkiye’de dijital bankacılığı kullanan müşteri sayısı 13 milyon, bunun 6 milyonu mobil bankacılığı kullanıyor” dedi. Mobil bankacılığın her yerde büyüdüğünü ama bu konuda Türkiye’nin Batı Avrupa’nın 2 katı büyüdüğüne işaret eden Oğuz, “Bu sene sonunda muhtemelen mobil bankacılıkta Avrupa’dan ileride olacağız. Bu ay itibariyle Akbank olarak mobil bankacılık müşteri sayımız internet bankacılığı müşteri sayısını geçti. Örneğin bizim dijital bankacılık hizmetlerimizin toplandığı Akbank Direkt üzerinden yarattığımız kâr 2 yılda 150 şubenin kârına ulaştı” diye konuştu. Bankacılık işlemlerinin yüzde 91’inin artık şube dışı kanallarda yapıldığına dikkat çeken Oğuz, Türkiye’de internet kullanan kişilerin yüzde 92’sinin sosyal medyayı da kullandığını söyledi. Akbank olarak giyilebilir teknolojiye de yatırım yaptıklarını ve bankacılık işlemlerini akıllı saatlere taşıdıklarını hatırlatan Orkun Oğuz, “Android Watchphone için bir uygulama geliştirmiştik. Benzer şekilde, Akbank Direkt Apple Watch uygulamasını da Apple Watch’un piyasaya sürülmesinden önce hazırlayıp App Store’a yükledik” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!