Dev markayı Türkiye’de üretime ikna etti... Ayakkabıya 75 milyon dolarlık yeni fabrika

Güncelleme Tarihi:

Dev markayı Türkiye’de üretime ikna etti... Ayakkabıya 75 milyon dolarlık yeni fabrika
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2023 07:00

DÜNYANIN en hızlı büyüyen spor ayakkabı markaları arasında yer alan Amerika merkezli Skechers, 2011’de Olka Spor ile girdiği Türkiye’de bu yıl cirosunu yüzde 164 artırdı.

Haberin Devamı

2013’ten bu yana kendi mağazalarıyla Türkiye’de yayıldıklarını ve şu anda 3 bin 68 mağaza ile hizmet verdiklerini söyleyen Olka Spor Yönetim Kurulu Başkanı Yasin Kavşak, markayı Türkiye’ye getirdikten sekiz yıl sonra üretime ikna ettiğini anlattı.

BATI’DAKİ TEK FABRİKA

“1 saat 50 dakikalık sunum sonrasında Skechers yönetimi Çin ve Hindistan’dan sonra dünyadaki üçüncü üretim hakkını Türkiye’ye vermeye ikna oldu” diyen Yasin Kavşak, önceki gün bir grup gazeteciyle İstanbul Hadımköy’deki fabrikada bir araya geldi. Kavşak, Hadımköy’deki fabrikaya 10 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlattı. Hadımköy’deki fabrika markanın Hindistan’ın batısında kalan tek üretim tesisi. Hammadde hariç ayakkabının tüm aşamalarının üretildiği tesisin kapasitesi yıllık 1.5 milyon adet. Türkiye’deki satış adedi ise 4 milyon. Yasin Kavşak, “Biz bu fabrikada 1000 kişi istihdam ediyoruz. Tekstil üretimini ise Şanlıurfa’daki fabrikada yapıyoruz. Ancak üretim iç pazar ihtiyacımızı bile karşılamıyor. Bu nedenle yeni bir fabrika kurmak üzere izin başvurusunda bulunduk” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

Olka’nın üretim şirketi olan Prolab, yeni fabrika için Marmara Bölgesi’nde yer arıyor ancak Yasin Kavşak, devletin göstereceği farklı bir alanı da kabul edebileceklerinin altını çizdi.

Kavşak ve ekibinin iki hayali var. Biri Türkiye’den ihracata başlamak. Skechers yönetimi buna itiraz etmiyor, tek mesele kapasiteyi artırmak. Planlarını, “Yeni fabrika bunun için önemli. 2024’te yatırıma başlamak istiyoruz. 75 milyon dolarlık yatırım planı yaptık. 3 bin kişilik ek istihdam yaratacağız” sözleriyle anlattı Yasin Kavşak.

Prolab’ın ikinci hayali ise global ayakkabı markası çıkarmak. Kavşak, “Şu anda markamızın DNA’sını oluşturuyoruz. Hedef 2026’da New York, Milano, Paris gibi kentlerde lansman yapmak” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!