Dericinin hedefi Uzakdoğu

Güncelleme Tarihi:

Dericinin hedefi Uzakdoğu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2014 01:12

İSTANBUL Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, Türk deri sektörünün ihracatta yeni rota hedefinin ABD, Güneydoğu Asya ülkeleri, Japonya ve Kanada olduğunu belirterek Çin’in rakip değil artık bir pazar haline geldiğini kaydetti.

Haberin Devamı

Şenocak basın mensuplarıyla deri sektörünün 2014 yılında yaşanan gelişmeleri ve 2015 yılı hedeflerini paylaştı. Şenocak, Rusya, Ukrayna krizi, Avrupa Birliği’nin ambargoları, IŞİD terörü gibi dış etkenlerden dolayı Türkiye deri ve deri ürünleri ihracatının 11 ayda yüzde 2.7 gerilediğini belirtirken “Hammadde fiyatları en az yüzde 50 düştü. İhracatımız bu nedenle rakamsal olarak düştü ancak adet olarak arttı” dedi. Toplam 1 milyar 675 milyon dolarlık ihracat yapıldığını kaydeden Şenocak, krizlerden etkilenmemek için 2015’te yeni pazarlara yöneleceklerini ifade etti.
ABD, Kanada Güneydoğu Asya, Japonya gibi ikinci halkayı oluşturan ülkelerden mutlaka daha çok pay alınması gerektiğini vurgulayan Şenocak şunları söyledi: “ABD, Japonya ve Uzakdoğu’ya ihracatımızı artırmak için 15 kişilik ticari heyetler oluşturacağız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!