GeriEkonomi Denizle değil starla tanıtım
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Denizle değil starla tanıtım

Denizle değil starla tanıtım

Antalya’da bu yaz starlar geçidi yaşanıyor. Regnum Carya Yönetim Kurulu Başkanı Ali Şafak Öztürk, yaz boyunca Dua Lipa’dan Anne Marie’ye ve Tom Jones’a birçok dünya starını otelinde ağırladı. Öztürk, deniz-kum-güneş tanıtımlarının yerine starlarla ve onların Türkiye deneyimleriyle yapılan tanıtımın çok daha etkili olduğunu söyledi.

ÖZTÜRK Holding’in ikinci kuşak temsilcisi, Fikret-Nurten Öztürk çiftinin oğulları Antalya Regnum Carya Yönetim Kurulu Başkanı Ali Şafak Öztürk, bu yaz boyunca Regnum Carya’da 1.5 milyon lira yatırımla kurduğu dev sahnede dünyaca ünlü starları çıkardı. “Türkiye güvenilir bir ülke, Türkiye’de deniz, kum, güneş dışında da her şey var” mesajını vermek istediklerini söyleyen Öztürk, “Kumsalda kadın fotoğrafıyla tanıtım yerine dünya starlarını Türkiye’ye getirmek çok daha iyi bir tanıtım” dedi. Öztürk, Tom Jones, Dua Lipa gibi dünya starlarını geceliği 15 bin dolar olan villada misafir etti.

“2016’da hiç kazanamadık ancak 2017 ve 2018’de kazanıyoruz” diyen Öztürk, “Dua Lipa gibi gençlerin peşinde koştuğu genç bir şarkıcıyı getirdiğinizde Antalya’dan yaptığı bir paylaşımı milyonlar görüyor. Anne Marie Regnum’da yediği Türk baklavasını övüyor. Bunlar çok etkisi olan tanıtımlar. Türkiye’nin ve Antalya’nın deniz, kum, güneş dışında da tanıtımına çok ihtiyacımız var” dedi.

Büyük yatırım yapıldı Antalya’da. Ancak turizmde de en zor yılların yaşandığı döneme denk geldiniz. Bu sizde stres yarattı mı?

Biz Regnum Carya olarak G-20 Zirvesi’ni yaptıktan hemen sonra Rusya krizi çıktı. Dediğiniz gibi terör saldırıları da çok olumsuz etkiledi. 2016 çok zor bir yıldı. Biz G-20 Zirvesi öncesi kadro yenilemiştik. Tüm ekiple çalıştık. İnsan kaynakları, muhasebe, otelin pazarlanması ve tüm satışlar bana bağlı. 2014’ten sonraki yıllarda sıkıntıları görünce dengeleri ve temkinli olmanın avantajlarını gördük.

2016’DA HİÇ KAZANAMADIK

Antalya’nın en büyük turizm yatırımlarından biri Regnum Carya. Nasıl ayakta durdu bu çalkantı sırasında?

2016’da hiç kazanmadık. Ama ayaktayız. 2017’de toparlandık. 2018 ise iyi gidiyor. 2015-2016’ya göre iyileşme süreci oldu. Kan kaybını geri kazanmış değiliz. Özellikle  Avrupa pazarında 2016 öncesi rakamlara ulaşmak hiç kolay değil ancak yükseliyor. Bundan sonrası için olduğumuz pazarlarda güç artırmak, hem farklılaştırma yaparak biraz daha fokus olmaya odaklandık. Rus pazarı Antalya’yı ve Regnum markasını tanıyor. Ancak farklı destinasyonlar da öne çıkmaya çalışıyor. Rakip çok.

Antalya yıllarca Rusların bir numaralı adresiydi. Almanlar için de aynı şeyi söyleyebiliriz. Şimdi rakipler dediğinizde, nereleri işaret ediyorsunuz? Ve de “her şey dahil sistem”in rakipleri mi zorluyor sizi?

Yunanistan, Montenegro, Cannes gibi yerler alternatif Antalya’nın karşısında. Biz lüks segmette Her Şey Dahil sistemle farklılaşıyoruz. Aile turizmine yöneliğiz. Ama mutlaka gelen misafirler de farklı deneyimler istiyor. Diğer ülkelerin turizm stratejilerindeki atılımlar bizi etkiliyor.

Sizin üst segment müşterileriniz son dönemde hangi ülkelerden?

Her ülkeden geliyor. Rusya, Ukrayna, Kazakistan ve iç pazarımız çok güçlü. Kışın toplantı gruplarımız çok olduğu için en çok Türkiye’den misafirimiz oluyor.  İngiltere’den iyi ilgi görüyoruz. İngiltere pazarına konsantre oluyoruz. Büyüme potansiyeli çok yüksek.

Konserler düzenlediniz bu sezon. Tom Jones, Rita Ora, Anne Marie ve Dua Lipa’yı misafir ettiniz. Beklediğiniz ilgiyi gördünüz mü? Ve bu sanatçıları nasıl ikna ettiniz Antalya’ya gelmeye?

Marka bilinirliği, konumlandırma adına atılımlarımız oldu. Ben deniz, kum, güneş fotoğraflarıyla yapılacak bir tanıtımın yerine dünya starlarını getirdiğimiz ve onlarla buradaki misafirlerimizin unutulmaz anılar yaşadıkları bir ortam sağlamanın çok daha iyi bir tanıtım olacağına inanıyorum. Bu yazın otelin doluluğuna da fayda etti. Bize gelen misafirler, rakip otellere gelenlerden farklı konumlanmamızı sağladı.

Konser alanına ne kadarlık bir yatırım yaptınız?

Mayıs başında yapıldı yatırım. İyi seviyede dünya starları için düzenlendi. Sektöre de sektör dışındakilere de bunu yapabileceğimizi göstermek istedik. Bu kadar büyük bir konser alanı yatırımı ilk anda “neden” sorusunu akla getiriyor. Dünya starlarını getirmek için bu yatırımı yapmak şarttı. 1.5 milyon lira sahne için yatırım yaptık.

Tanıtım için beklediğiniz geri dönüşleri aldınız mı?

Bir kere biz konser takvimini ilan ettiğimizde bunu sanatçılar da kendileri paylaşıyorlar. “Şu tarihlerde Türkiye’deyim” diye. Buraya geldikten sonra Antalya’dan paylaşımlarda bulunuyorlar. Son Dua Lipa konserinde otel müşterileri dışında 600 bilet sattık. Sınırlı tuttuk sayıyı. Fanları çok kuvvetli bu sanatçıların. Günlerce sosyal medyada etkileşimi oldu. Anne Marie örneğin, “Türkiye’de Antalya Regnum’da yediğim baklavaya bayıldım” diye paylaştı. Milyonlar beğendi. Deniz,kum, güneş otel fotosu koyarak dünyanın farklı ülkelerine tanıtım yapmaktan bence çok daha iyi bir tanıtım. Kumsalda güneşlenen bir kadın fotosu yerine bu yaz konser programı olan birinin paylaşımına bakıyor tatil planı yapanlar. Biz pazarlama bütçemizi de efektif harcıyoruz. Çok daha iyi bir etkisi oluyor. Milyonlar takip ediyor bu sanatçıları. Kendi sosyal medyalarından diledikleri gibi tanıtıyorlar. Ekstra gelirimiz de bilet ve loca satışlarıyla oluyor.

Türkiye tanıtımı için de iyi bir yol…

Kesinlikle. Türkiye güvenli bir yer mesajını vermek için de çok iyi bir yol. Strateji bu aslında. Faydası çok. Bu işlerin çapını büyütmek istiyoruz. Üst sınıf misafir çekmeye çalışıyoruz.  Benim stratejimde 10 bin kişilik konser yapmak yok ama bu sanatçılar buraya kadar gelmişken başka konserler de yapabilirler. Çünkü sanatla, sanatçıyla tanıtım çok etkili.

ALİ ŞAFAK ÖZTÜRK KİMDİR?

Ali Şafak Öztürk öğretmen bir anne babanın 3’üncü çocuğu olarak 1984’te Mersin’de doğdu. İstanbul’da büyüyen Öztürk Şişli Terakki Ortaokulu’nda okudu. Annesi Nurten Öztürk ve babası Fikret Öztürk öğretmenlikten ayrılıp kendi işlerine odaklandılar. Ailenin OPET’in temellerini attığı yıllarda Ali Şafak Öztürk Londra’da TASIS’te (The American School in England) okudu. Üniversite eğitimini de Kings College’de İşletme üzerine yaptı.  Ali Şafak Öztürk Londra’da eğitim aldığı sırada ilk şirketi Regnum’u kurdu. Ali Şafak Öztürk en büyük tutkusu olan futbol üzerine de Londra’da bir girişimde bulundu ve ayda 5 milyon ziyaretçisi olan Manchester’dan Chelsea’ye büyük kulüplerle işbirliği yaptığı whoscored.com sitesini kurdu. Öztürk, 2014 yılında Türkiye’ye dönerek ailenin turizm yatırımlarının başına geçti. 1.5 sezon da AntalyaSpor Kulübü Başkanlığı yapan Öztürk’ün Londra’daki işleri de devam ediyor.

KURLAR AVANTAJ SAĞLADI

- Döviz kurlarındaki artış Türkiye’nin rakiplerine karşı avantajlı olmasını sağlamadı mı?

Sağladı. Türkiye yabancılar için çok uygun. Dövizden para kazanma çok önemli hale geldi. Bunun için de turizme çok daha fazla odaklanmalıyız. Yabancılar için şu an Türkiye çok elverişli bir tatil adresi. Biz de bunu en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyoruz.

- Sektör içinden bir bakan geldi turizme. Hatta rakibiniz…

Bizim segmenti çok iyi bilen biri. Bu bölgeyi de çok iyi tanıyan biri. Kendisiyle aynı segmentte yatırımlarımız var. Türkiye’ye gelen kaliteli turist sayısını artırmaya çalışacak bir bakan. Sıkıntılı dönemeçleri olacak. Biz her şekilde bunu artı olarak görüyoruz. G-20 Zirvesi’nin yapılması Antalya ve Belek için çok önemliydi. Bunun gibi Türkiye ve Antalya’ya çıta atlatacak işlere imza atılacak bir dönem olmasını bekliyoruz.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle