Demir yollarına 880 milyar lira yatırım

Güncelleme Tarihi:

Demir yollarına 880 milyar lira yatırım
Oluşturulma Tarihi: Eylül 24, 2023 07:00

ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptığı açıklamada, 2003-2023 yıllarında ülkede demir yollarında ciddi yatırımlar, iyileştirme, yenileme ve kalkınma hamleleri gerçekleştirdiklerini belirtti.

Haberin Devamı

Bakan Uraloğlu, “Son 21 yılda demir yollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yaptık. Demir yollarımızın tamamını elden geçirdik ve yeniledik” dedi. Uraloğlu, 2003’te yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğuna, 2023 itibarıyla 2 bin 250 kilometresi Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre eklediklerini, böylece demir yolu uzunluğunu 14 bin kilometreye yükselttiklerini ifade etti. Ülkenin ilk YHT hattının 13 Mart 2009’da Ankara-Eskişehir arasında açıldığına dikkat çeken Uraloğlu, 2011’de Ankara-Konya, 2014’te Eskişehir-İstanbul, 2022’de Konya-Karaman ve bu yıl içinde de Ankara-Sivas hatlarının açıldığını kaydetti. Uraloğlu ayrıca ülkede yüzde 4 olan demir yolunun taşımacılıktaki oranının, 2029’da yüzde 11’in üzerine yükselmesini, 2053’te ise yaklaşık yüzde 22 olmasını öngördüklerini belirterek, Türkiye’deki demir yolunun, yük taşımacılığındaki payının 2053’e kadar 7 kat artacağını söyledi. Uraloğlu, yurtdışına yük taşımacılığında demir yolunun payını da 10 kat artırmayı hedeflediklerini ifade etti.

Haberin Devamı

‘HIZLI TREN İL SAYISI 52 OLACAK’

Bakan Uraloğlu, hızlı trenlerle konforlu, hızlı ve modern seyahat hizmetinin doğrudan ve dolaylı olmak üzere 19 ilde ve ülke nüfusunun yaklaşık yüzde 50’sine ulaştığını belirterek, şunları kaydetti: “2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ve yol haritamızla, hızlı tren hizmeti alan il sayımızı, Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi tüm hızlı tren projelerimizi tamamladığımızda 52’ye çıkartacağız. Demir yolu hat uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye yükselteceğiz. Şu anda yaklaşık 3 bin 800 kilometre yeni demir yolu hattında da yapım çalışmalarımız devam ediyor. Bunun yanında yaklaşık 5 bin 800 kilometrelik hattın proje çalışmaları tamamlanmış 5 bin kilometrede de etüt ve proje çalışmalarımız da sürüyor. Ayrıca, 2053 net sıfır emisyon hedefimizle, kara yolu taşımacılığını yüzde 72’den yüzde 57’ye düşürmeyi, demir yolu yük taşımacılığını da yüzde 5’ten yüzde 22’ye çıkarmayı planlıyoruz. Bu sayede karbon salımından büyük oranda azalma sağlayacağız.”

 

BAKMADAN GEÇME!