GeriEkonomi Demas International, hisselerinin yarısını Gulftainer’e sattı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Demas International, hisselerinin yarısını Gulftainer’e sattı

Demir Sabancı’nın çoğunluk hissesine sahip olduğu Sedes Holding’e bağlı lojistik şirketi Demas International, yüzde 50 hissesini Birleşik Arap Emirlikleri’nin ikinci büyük liman işletmecisi olan Gulftainer’e 10 milyon Euro’ya sattı.

Demas International’ın hisse satışına ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Sedes Holding CEO’su Alper Çeler, Demas’ın yüzde 50 hissesinin Gulftainer Company’ye sattıklarını bildirdi. Çeler, şirketin toplam değerinin 20 milyon Euro olduğunu belirtirken, yüzde 50 hissenin 10 milyon Euro’ya satıldığını bildirdi. Çeler, ortaklık görüşmelerinin bir yıl sürdüğünü dile getirirken, ortaklıkla birlikte Irak ve diğer pazarlardaki fırsatları değerlendireceklerini belirtti.

Çeler, 2006 sonunda kurulan Sedes Holding bünyesinde bünyesinde yer alan Odesa Polymer A.Ş., DÖYSA VIP Havacılık, Electroworld, Sedes Sigorta ve Demas International şirketleri vasıtası ile elektronik perakendeciliğinden havacılığa,lojistikten plastik ambalajlamaya, sigortacılıktan endüstriyel gayrimenkul geliştirmeye farklı sektörlerde faaliyetlerini sürdürdüğünü kaydetti.

Demas International’ın 1.5 yıl gibi kısa bir sürede memnuniyet verici bir performans sergilediğini anlatan Çeler, “Gulftainer Company gibi uluslararası ölçekte, kendi konusunda lider bir kuruluştan gelen ortaklık teklifi, oluşturmuş olduğumuz kurumsal yatırım stratejisine ve şirketimize duyulan güvenin tescili anlamında bizler için farklı bir önem arz etmektedir” dedi.

Demas International Genel Müdürü Murat Kavrar ise Demas’ın, dünya çapındaki müşterilerine ve ortaklarına değer katacak esnek, etkili nakliye ve lojistik çözüm ağı oluşturmak vizyonuyla faaliyet gösterdiğini belirtti.

Taşımacılığın hava, kara, deniz ve demiryolu alanlarının tümünde aktif olarak faaliyet gösterdiklerini aktaran Kavrar, Türkiye’nin dış ticaretinin yoğun olduğu hemen hemen tüm ülkelerde çözüm ortakları yardımıyla hizmet verdiklerini ifade etti.

Kavrar, karayolunda mevcut olan 126 araçlık yüksek kapasiteli filo ile müşterilere uzun vadeli anlaşmalar yaparak kaliteli ve hızlı bir servis ağı oluşturduklarını, denizyolundaki çalışmalarla da konteyner taşımacılığı konusunda önemli mesafeler kaydettiklerini söyledi.

Demiryolu taşımacılığına 2008 başından beri yoğunlaşmaya başladıklarını anlatan Kavar, şu anda İran, Bulgaristan, Romanya, Yunanistan, Polonya ve Macaristan taşımalarını müşterilerimiz adına organize ettiklerini vurguladı.

Gulftainer Genel Müdürü Peter Richards, Gulftainer’ın “geç olsun güç olmasın” söylemiyle konuşmasına başlayarak, “Bizi çok heyecanlandıran bu gecikmeli ortaklığın hiç gerçekleşmeyeceğini düşündüğümüz zamanlar da oldu” diye devam etti.

Richards, Shadjah/SAE’de faaliyet gösteren özel bir şirket olduklarını, 1976’da Sharjah Emirliği'nde konteyner terminali işletmek ve yönetmek amacıyla kurulduklarını söyledi.

Richard, gazetecilerin soruları üzerine ortaklık sürecine ilişkin bilgi verdi. Irak Ulusal Yatırım Komitesi’nden Irak’ın limanları ve yurt içindeki dağıtımın sağlanması amacıyla şirketlerini yatırım yapmaları yönünde davet ettiğini söyledi. Davet aldıkları için yerel ortağa ihtiyaç duymadan, Irak’ta lojistik ile ilgili işlere Demas’la yanıt verecek güçte olduklarını vurgulayan Richard, Irak’taki limanın kullanılır halde olmadığını, taşımacılığın karayoluyla yapıldığını, deniz yolu taşımacılığına yanıt verebilecek bir yapı oluşturacaklarını kaydetti.

Richard, Irak’a Demas’ın da içinde olduğu ortaklarıyla birlikte 380 milyon dolar yatırım öngördüklerini ifade etti.

Richard, Türkiye’de de liman işletmeciliği ile ilgilendiklerini, bu yönde görüşme yaptıkları şirketlerin bulunduğunu da bildirdi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle