DARTY 2009'da 5 mağaza açmayı hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

DARTY 2009da 5 mağaza açmayı hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2008 13:56

DARTY Türkiye mağazalarının Üst Yöneticisi (CEO) ve Kesa Türkiye'nin ortağı Nedim Esgin, perakende sektöründe finansal krizden etkilenme ve daralmaların yaşandığını ancak yatırımların da devam edeceğini söyledi.

Sektöre ilişkin gözlemlerini ve 2009 hedeflerini düzenledikleri basın toplantısında anlatan Nedim Esgin, "Biz, DARTY olarak her yıl hedeflediğimiz yılda 5 yeni mağaza açma planımıza devam ediyoruz" dedi.

DARTY olarak dünyada 242 mağaza ile faaliyet gösterdiklerini, Türkiye'de ise her açtıkları mağaza için 2.5-4 milyon avroluk bir yatırım yaptıklarını ve 2 yılda 9 mağaza açtıklarını ifade eden Esgin, 2008 yılı sonunda Ankara Maltepe Park Alışveriş Merkezi ve 2009 Ocak ayında İstanbul Eyüp Flatofis;de açacakları mağazalar ile bu sayıyı 11'e çıkaracaklarını bildirdi.

Esgin, sektöre ilişkin olarak şunları kaydetti:
"Türkiye'de krizden dolayı daralmakta olan perakende sektöründe sıkı bir rekabet yaşanıyor. Yine de Türkiye için güzel olan şey, sektörümüzde hem yabancı ortaklı şirketler hem de yerli firmalar yatırımlarına devam etmekte ve yeni mağazalar açmakta. Sektörde daralma var ama yatırımlar devam ediyor. 2009 yılının ilk çeyreğinin yavaş geçeceğini biliyoruz. Gelecek sene için perakende sektöründe en fazla yüzde 10-15 daralma bekliyoruz. Ama bu, düşünüldüğü gibi büyük felaketlere yol açmayacak. Biz 2001 krizini görmüş bir ülkeyiz. 2001 krizi Türkiye için çok önemliydi. O zamanlar sermayemiz yoktu. Dayanıklı tüketim sektörü o zaman yüzde 40 geriye gitti. Ne oldu? Türkiye bundan tecrübe kazanarak inanılmaz bir kuvvetle çıktı. Yüzde 10-15 gerileme bizim için çok kötü değil."

Finansal krizin konsolidasyona neden olabileceğini belirten Esgin, konsolidasyonun normal bir gelişim olduğunu, daralmanın hızlanacağını, bunun, tüketiciye katma değer getirmeyen şirketlerden kaynaklandığını ifade etti.

Esgin, mağazalarında günlük ortalama 20 bin ziyaretçilerinin olduğunu, bu yıl 1 milyon adet ürün sattıklarını ve piyasadaki dalgalanmaya rağmen hedefledikleri ciroyu yakaladıklarını vurgulayarak, bu durum için "Türk mucizesi" dedi.

GEÇİCİ ÜRÜN

DARTY olarak tüketicilere 30 yıllık güven sözleşmesi sunduklarını ve bu sözleşmenin tüketicilere bir çok avantaj sunduğunu belirten Esgin, müşterilere DARTY güven sözleşmesi dahilinde 'Her Gün En İyi Fiyat' garantisi sunduklarını kaydetti.

Nedim Esgin, şunları söyledi:
"Ayrıca, DARTY'den aldığınız ürün arıza yaptığı takdirde müşterimize ürünün serviste olduğu süre içinde kişisel bakım ürünleri dışında, aynı özelliklerde geçici ürün vererek mağdur bırakmamaktayız. Ürünün servise gönderilmesi ve ara süreçlerin tümünü müşteri adına DARTY'nin takip etmesi hizmet kalitemizi bir kez daha ortaya koymaktadır. Ayda 1500 müşterimiz arızalı ürününü getiriyor."

"TÜPLÜ KÜÇÜK TELEVİZYONLAR YOK OLDU"

Nedim Esgin, bazı elektronik ürünlerin satış miktarlarında ilginç değişimler olduğunu ifade etti.

LCD televizyonların, 2007 yılında 450 bin, bu yıl 750 bin adet satıldığını ve gelecek yıl 1 milyon adet satılmasını öngördüklerini belirten Esgin, 1 milyon 550 bin adet satılan tüplü küçük televizyonların gelecek yıl 1 milyon adede düşeceğinin altını çizerek, "Tüplü küçük televizyonlar yok oldu artık" dedi.

Esgin, klima satışlarının bu yıl havaların çok sıcak geçmemesi sebebiyle düştüğünü ve cep telefonlarının da satışlarında gelecek yıl yüzde 10 gerileme yaşanacağını kaydetti.

Nedim Esgin, masaüstü bilgisayar satışlarının da düştüğünü ancak dizüstü bilgisayar satışlarında artış olacağını dile getirdi.

DARTY, mağazalarında elektronik ürünlerin yanı sıra küçük ev aletlerinden beyaz eşyaya kadar yaklaşık 200 kategoride, 350;den fazla marka ve 6000;den fazla ürünü müşterilerinin beğenisine sunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!