Cüzdanlarda ortalama 2 kredi kartı var, şifreye de alıştık

Güncelleme Tarihi:

Cüzdanlarda ortalama 2 kredi kartı var, şifreye de alıştık
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 06, 2006 00:00

MASTERCARD araştırmasına göre, kredi kartı şifresini aktif hale getiren kart sahiplerinin yüzde 80’i PIN’ini (şifresini) kullanırken, şifre çoğunlukla çağrı merkezi, telefon bankacılığı ile alınıyor. MasterCard’ın altı ayda bir düzenli olarak gerçekleştirdiği ve 11 il merkezinde 1000 kişilik bir örneklem grubu üzerinde yapılan MasterIndex’in Temmuz 2006 verileri açıklandı. Türk halkının kart kullanım alışkanlıkları hakkında önemli ipuçları içeren araştırmaya göre; cüzdanlarda ortalama 2 kredi kartı, 1.4 banka kartı bulunuyor. Kredi kartı şifresini aktif hale getiren kart sahiplerinin yüzde 80’i PIN’ini kullanırken, şifre çoğunlukla çağrı merkezi/telefon bankacılığı ile alınıyor. Ortalama kredi kartı sayısı en çok olan yaş grubu 35-44 yaş arası.

A GRUBU ÇİPLİ: Araştırmaya göre kredi kartlarının 1,74’ü çipli. Araştırmaya katılanların yüzde 23’ü bir adet kartının, yüzde 12’si ise 2 adet kartının çipli olduğunu belirtirken, en çok çipli kart sahipliğini A sosyo ekonomik grubundaki kişiler oluştururken, çipli karta en az sahip grup ise 55 yaş ve üstü. Araştırmaya katılan çipli kart kullanıcılarının yüzde 55’i PIN’ini (şifresini) biliyor.

TAKSİT SAYISI AVANTAJ: Kredi kartı kullanıcıları için bir kredi kartının sunduğu en önemli avantaj yüzde 63 ile taksit sayılarının artırılması olurken, bu cevabı yüzde 60 ile harcamaların nakit para olarak geri dönmesi ve yüzde 55 ile anında hediye kuponu ya da hediye kazandırması takip ediyor. Diğer seçenekler ise yüzde 54 ile taksit ertelemek/ atlatmak, yüzde 54 puan kart sayılarının arttırılması, yüzde 50 hafta sonu alışverişlerinde ekstra olanaklar yaratılması, yüzde 48 cep telefonu kontör ya da bedava konuşma hakkı, yüzde 37 çekiliş ile hediye kazanılması, yüzde 25 uçuş mili ya da uçak bileti için parapuan kazanmak olarak sıralanıyor. Görüşülen kişilere iki adet kredi kartları olduğunu düşünerek, bir alışveriş anında hangisini kullanacaklarına nasıl karar verdikleri sorulduğunda ise tüketicilerin yüzde 22’si daha çok taksit yaptırabilecekleri kartlarını tercih ettiklerini, yüzde 21’inin indirim alabilecekleri kartı, yüzde 20’sinin ise puan kazanabilecekleri kartı tercih ettikleri görüldü.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!