‘Çok başlılık’ isyanı

Güncelleme Tarihi:

‘Çok başlılık’ isyanı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2011 00:00

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Tescilli Markalar Derneği‘ne (TMd) bir federasyon çatısı altında birleşme çağrısı yapan Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Taviloğlu, “Bu kadar çok başlılık neden? Altı aya kadar birleşmezlerse derneklerdeki üyeliğimden istifa edeceğim” dedi.

MUDO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Taviloğlu, perakende sektöründeki çok başlılığa veryansın etti, altı aya kadar sektördeki 3 dernek birleşmezse istifa edeceğini söyledi. Perakende sektöründe faaliyet gösteren firmaları çatısı altında toplayan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Tescilli Markalar Derneği‘nin (TMd) bir an önce birleşmesi gerektiğini belirten Taviloğlu, “Bu kadar çok başlılık neden? Sektörde ihtiyacımız olan bu değil. Bir an önce bu dernekler birleşerek federasyon olmalı. Eğer altı ay içinde bu üç dernek birleşmezse üyesi olduğum derneklerden istifa edeceğim” dedi.

Tek yürek olmalıyız

Sektörün sürekli olarak derneklerin birleşmesi konusunu ele aldığını ancak bir türlü ilerleme kat edemediğini söyleyen Taviloğlu, Türk perakendecilerin atılım yapacağı bir dönemde güç birliği yapmasının, aynı çatı altında hareket etmesinin hayati öneme sahip olduğunu vurguladı. Sektörde çok başlılık olduğu için bazı sorunların sahipsiz kaldığını, çözümünün geciktiğini anlatan Taviloğlu şöyle konuştu: “Bir gün padişah İstanbul’daki bütün ahaliyi toplamış ve demiş ki ‘Hep birlikte aya doğru bağıracağız. Bakalım oradan bize ne yanıt gelecek?’ Kalabalığın içindeki bir kişi sessiz durup, kalabalıktan çıkacak sesin ne kadar yüksek olacağını dinlemeye karar vermiş. Sonra saymışlar bir, iki üç? Ve hiçbir ses çıkmamış. Çünkü herkes aynı şeyi düşünmüş. Bu hikayede olduğu gibi hiçbir netice alamamak var. Bu yüzden tek çatı altında birleşmeli ve ortak hareket etmeliyiz. Yabancı markaların derneği TMd örneğin. Onlar tescilli de biz değil miyiz?”

Dernekler feshedilmeli

TMd Başkanı Füsun Çevikel ise, derneklerin federasyon çatısı altında birleşmesiyle ilgili “Bunu sektöre faydası olacak şekilde organize edilirse destekliyoruz. Ama yabancı markaları çatısı altında toplayan TMd, sırf federasyon olsun diye orada yer almak istemiyor. Sektöre faydalı olması esas” diye konuştu. Federasyonun kurulabilmesi için kanuna göre mevcut derneklerin feshedilmesi ve kurulacak 5 derneğin federasyon çatısı altında buluşmak için müracaat etmesi gerekiyor. Sektörde bir süredir, federasyon kurulması gündem de ancak herhangi bir ilerleme sağlanamadı.

Eyüboğlu perakendeciye ucuz elektrik verecek

ALIŞVERİŞ merkezi yönetimi ve proje geliştirme uzmanı Turkmall’un Yönetim Kurulu Üyesi Levent Eyüboğlu, Cenay Holdig’le ortak elektrik dağıtım şirketi kurdu. Bu şirket arac”ılığıyla ucuz elektrik satacaklarını dile getiren Eyüboğlu, Bunun için özellikle tanıdığımız perakendeciilele iletişime geçeceğiz. Onları zaten AVM’lerimizle tanıyoruz. Şimdi de ‘Gelin, elektriği de bizden daha ucuza alın’ demeye hazırlanıyoruz” diye konuştu. Çok oyuncu olsa da pazarın hâlâ aç olduğunun altını çizen Eyüboğlu şöyle devam etti: “Biz de hedeflerimizi buna göre ayarlıyoruz. Elektrik dağıtım işinde de içinde bulunduğumuz çevreyle çalışıp bu altyapımızı kullanabiliriz. Zaten enerji sektöründe de varız. Karadeniz’de toplamı 100 Megawatt olan HES yatırımlarımız da var. Bu yatırımla faaliyet alanımızı genişletiyoruz.”

Shopping Fest’te 40 gün ısrarı olursa katılmam

İLKİ bu yıl 18 Mart-26 Nisan tarihlerinde yapılan İstanbul Shopping Fest’in (ISF-İstanbul Alışveriş Festivali) süresinin çok uzun olduğunu belirten Mustafa Taviloğlu, “40 gün çok uzun bir zaman. Bu işin ideali maksimum 15 gün yapmaktır ve bunu da önceden ilan etmemektir. Çünkü günler öncesinden ilan edilince işler bıçak gibi kesiliyor. Eğer gelecek yıl 40 gün yaparlarsa bir gün bile katılmam” dedi. Bata Yönetim Kurulu Üyesi Özlem İkiışık ise festivalin bittiği günün ertesinde daha büyük indirimlere giren markalar olduğunu söyleyerek, “Bu olmaz. Bu işi tamamen baltalar. Festivalin ardından daha büyük indirimler yapılması bir şekilde engellenmeli” diye konuştu. ISF’nin ne kadar sürmesi gerektiği Barselona’da bir araya gelen Türk perakendeciler arasında en çok konuşulan konulardan biri oldu.

Kiğılı, çakma Messi ile transfer havası attı

SOYSAL Danışmanlık tarafından, Turkmall ve Markafoni’nin sponsorluğunda bu yıl 6’ncısı düzenlenen Perakende Liderler Konferansı’na Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı damgasını vurdu. Türkiye’nin önde gelen markalarının patron ve yöneticilerinden oluşan 110 kadar kişi Barselona’da bir araya geldi. İlk akşam yemeğine Barcelona’nın efsane futbolcusu Messi’yi getiren Abdullah Kiğılı, “Londra’da iki gün sonra oynanacak Avrupa Şampiyonlar Ligi final maçı öncesi Messi’yi Fenerbahçe’ye transfer ettiğimizi açıklıyorum” dedi. Messi’ye büyük ilgi gösteren perakendeciler birlikte fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmedi. Ancak kısa bir süre sonra Messi’nin bire bir kopyası olan kişinin Barselona’nın stadı Camp Nou önünde turistlerle fotoğraf çektiren Miquel olduğu anlaşıldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!