Coca Cola, Nestea'yi bırakıp Fusetea ile devam edecek

Güncelleme Tarihi:

Coca Cola, Nesteayi bırakıp Fusetea ile devam edecek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2012 00:00

Coca Cola, Nestle olan işbirliğinin karşılıklı olarak sona ermesinden dolayı, Türkiye'de de satılan Nestea markalı buzlu çay markasını 30 Eylül'den itibaren satmayacağını açıkladığı basın toplantısında, yeni buzlu çay ürünü Fusetea'yı tanıttı.

Haberin Devamı


Coca-Cola, dünya genelinde 4 kıtada, 20 ülkede aynı anda pazara sunduğu yeni buzlu çay markası FUSE TEA’yi tanıttı. FUSE TEA’nin dünya çapında bir milyar dolarlık bir marka olmasını hedefleyen Coca-Cola, böylelikle değeri milyar doları geçen 16 markasına bir yeni bir marka daha ekledi. 

Türkiye’de son on yılda hacmi 12 kat büyüyen buzlu çay kategorisinin yeni ürünü FUSE TEA’nin, şeftalili, limonlu, mango & ananaslı ve karpuzlu olmak üzere 4 farklı çeşiti bulunuyor. 

Coca-Cola, tüm dünyada buzlu çay kategorisine son 10 yılda yaptığı yatırımın eş değerini 2012 yılında yapacağını açıkladı.    

Coca Cola, Nesteayi bırakıp Fusetea ile devam edecek

Haberin Devamı

Buzlu Çay Pazarı FUSE TEA İle Büyüyecek     

Coca-Cola, FUSE TEA ile Türkiye’de alkolsüz içecek pazarında ilk iki sırayı paylaşan Coca-Cola ve Fanta markalarına, bir yeni lider marka ekleyerek buzlu çay pazarının büyümesine katkı sağlayan ana oyunculardan biri olmayı hedefliyor.            

Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı Galya Frayman Molinas “Piyasaya sunduğumuz yeni ürünler ve tatlar sayesinde hızlı tüketim ürünleri olarak tanımlayabileceğimiz sektörün büyümesinde aktif rol oynuyoruz. 2009 yılından beri büyümemizin yaklaşık yarısı piyasaya sunduğumuz yeni ürünlerden geldi. Ülke olarak bunun meyvelerini uluslararası alanda da net olarak alabiliyoruz. Coca-Cola sistemi içerisinde en iyi uygulamalar ve projelerle Türkiye olarak adımızdan söz ettiriyoruz. Bu durum rakamlara da net olarak yansımış durumda. Türkiye olarak, Coca-Cola’nın faaliyette bulunduğu 206 ülke içerisinde 9. sırada, büyümeye katkıda ise 5. sıradayız. İş hacmimiz 1994 yılından bu yana 7 kat büyüdü. Hızlı tüketim ürünleri sektöründe en hızlı büyüyen şirketlerden biriyiz. 2011 yılında çift haneli büyüdük” diye konuştu.  

Buzlu Çay Pazarında Önemli Potansiyel Bulunuyor 

FUSE TEA lansmanında buzlu çay pazarı ile ilgili bilgi veren Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Pazarlama Direktörü Beyza Ergen “Buzlu çay son yılların en dikkat çekici ürün kategorilerinden biri. Türkiye’de son on yılda hacmi 12 kat büyüyerek, 1.5 milyon kasadan yaklaşık 19 milyon kasaya, değeri ise 30 milyon TL’den yaklaşık 385 milyon TL’ye ulaştı. Dünyada ise toplam kategori büyüklüğü yaklaşık 41.5 milyar dolar. 2020 yılına dek alkolsüz içeceklerde en hızlı gelişecek kategorinin buzlu çay olması bekleniyor. Çay, halen alkolsüz içeceklerin dörtte birini oluşturuyor ve bunun yalnızca %2’si buzlu çaydan geliyor. Dolayısıyla potansiyeli çok büyük bir kategoriden söz ediyoruz” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Ergen, Fuse adının "fusion" kelimesinden geldiğini ve Türkiye'de daha önce denenmemiş kombinasyonları bir araya getirdiklerini ifade etti. Bunların başından da karpuz aromalı buzlu çayın geldiğini belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!