Chanel de geliyor, dışarıda 500 milyon dolar harcamayın

Güncelleme Tarihi:

Chanel de geliyor, dışarıda 500 milyon dolar harcamayın
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2007 00:00

İngiltere’nin önde gelen lüks çok katlı mağazası Harvey Nichols’u Türkiye’ye getirerek büyük sükse yapan Unitim Holding, İstanbul’u Milano kadar etkili bir alışveriş merkezi yapmak için kararlı.

Türkiye’de lüks pazarının 500 milyon dolar büyüklüğünde olduğunu belirten Unitim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, "Bir o kadar parayı da Türkler yurtdışında harcıyor. Bu harcamaları Türkiye içine çekmek istiyoruz. Böylece yurtdışında harcanan dövizler Türkiye’de kalacak. 3-4 sene sonra çoğu kişi Milano yerine İstanbul’a gelmeyi tercih edecek. Sadece Türkler değil, çevre ülkelerden de İstanbul bir merkez olarak algılanacak" diye konuştu. Mağazaya çevre ülkelerden alış verişe gelenlerin yüzde 5 olan oranının yazın artması da bekleniyor. İstanbul’da lüks tüketim yapan 20 bin kişi olduğunu belirten Unitim Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cemal Öğretmengil ise, kaymak tabakanın 2 bin kişi olduğunu kaydetti.

LÜKS MARKALAR KISKACINDA: Harvey Nichols’ın İstanbul’da mağaza açmasının ardından, İstanbul’un lüks markaların dikkatini çektiğini kaydeden Cemiloğlu, lüks sınıfın hızlı şekilde büyüyeceğini, 30’a yakın lüks markanın İstanbul’da olmak istediğini söyledi. Cemiloğlu, Ankara’da 2008’de açacakları Harvey Nichols’a 8 milyon dolar yatıracaklarını söyledi.

CHANEL’İ GETİRİYORUZ: Dünyanın önde gelen lüks markası Chanel’in Unitim’le beraber Türkiye’ye geldiğini anlatan Cemiloğlu şunları söyledi: "160 metrekare büyüklüğündeki Chanel butiği 2007 sonbaharında Harvey Nichols içinde açılacak. 10 yıllık bir işbirliği yaptık. İstanbul’a bir Chanel yeter." Fendi’nin butiği de yakın zamanda Harvey Nichols mağazası içinde açılacak. Öte yandan Madonna ve Sarah Jessica Parker gibi ünlülerin tercih ettiği ayakkabı markası Manolo Blahnik’in mağazası da Blahnik’in katılımıyla yarın Harvey Nichols içinde açılıyor. Bir diğer ayakkabı markası Aldo’nun ilk mağazası da Mayıs’da Bağdat Caddesi’nde açılacak.

100 MAĞAZAYA 10 MİLYON DOLAR: Holding aralarında Tommy Hilfiger, GAS, Camper, Aldo, Accessorize, G-Star gibi önemli markaların bulunduğu mağazalarına, 2007’de 7 ülkede (Türkiye, Rusya, BDT ülkeleri ve Romanya) 17 şehirde 40 mağaza daha ekleyecek. İki yılda Harvey Nichols hariç 100 mağaza açmayı hedefleyen Unitim, 100 mağaza için 10 milyon dolar yatırım yapacak.

İLK SEPHORA İSTİNYE’YE: Bünyesinde Christian Dior, Louis Vuitton, Fendi, Celine, Marc Jacobs, Donna Karan gibi markaları barındıran LVMH Grubuyla ortak kozmetik mağazacılığına adım atmak üzere iyi niyet mektubu imzaladıklarını belirten Celal Öğretmengil, şunları söyledi: "Eylül’de ilk Sephora İstinye Park’ta açılacak. Sonra Bakırköy Capacity, Nişantaşı City’s de açılacak. Bağdat Caddesi’nde yer arıyoruz. Ankara başta Türkiye’nin çeşitli şehirlerinde olacağız. 5 yılda 20 mağaza açacağız. Anlaşmamızın ucu açık. Ukrayna ve Romanya’da da Sephora mağazaları açabiliriz."

Ciro hedefi 207 milyon dolar

UNİTİM Perakende Grubu Başkanı Cem Eriç, gruba bağlı markaların 139 satış noktasında, 23 bin 403 metre karede hizmet verdiğini, 2007’de 33 bin 511 metre kareyle 198 satış noktasına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Eriç, holdingin 2006 yılı konsolide satışlarının 128 milyon dolar olduğunu, 2007’de yüzde 62 artışla 207 milyon dolar hedeflediklerini ifade etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!