‘Bizim Mutfak’tan 117 ürün çıktı 183 milyon lirayı yakalayacak

Güncelleme Tarihi:

‘Bizim Mutfak’tan 117 ürün çıktı  183 milyon lirayı yakalayacak
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2009 00:35

Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, “Bizim Mutfak markasıyla pazarda 117 ürünümüz var. Yeni kategorilerle 2009’da yüzde 81 büyüyüp, 183 milyon lira ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

YILDIZ Holding (Ülker’in çatı şirketi) Gıda ve İçecek Grubu bünyesinde yedi yıldır faaliyet gösteren Bizim Mutfak, 2009 yılında yeni kategorilere girerek yüzde 81 büyüme hedefliyor. Bizim Mutfak’ın 18 kategoride 117 ürün çeşidiyle faaliyet gösterdiğini söyleyen Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, “2008 yılını yüzde 19 büyüme ve 101 milyon TL ciro ile kapatan Bizim Mutfak, tüketici odaklı yaklaşımı ile yeni kategorilere girerek yüzde 81 büyümeyi ve 183 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor” dedi.

Ülker’in yüzde 38’i

Gıda ve içeceğin hızlı tüketim perakende ticaretinde en büyük ciro kaynağı olduğunu belirten Tütüncü, şunları söyledi: “Sektörlerin 2008 ciro paylaşımına bakıldığında gıda ve içecek yüzde 46.5 ile en büyük ciroya sahip. Ülker olarak gıda sektöründe 1’nci sırada yer alıyoruz. Ülker toplam perakendenin yüzde 6’sını, sadece gıda sektörüne baktığımızda ise perakende ticaretinin yüzde 13’ünü gerçekleştiriyor. Bisküvi ve çikolatanın dışında gıda ve içecek grubu, 14 yıl gibi kısa bir geçmişe sahip olmasına karşın Ülker’ in toplam cironun  yüzde 38’ini karşılıyor. Bizim Mutfak da gıda ve içecek grubundaki büyümenin en önemli kaynaklarından biri.”

Haberin Devamı

Gıda ve içecek 18 milyar

Türkiye’de gıda pazarının krize rağmen büyümeye devam ettiğini söyleyen Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, Türkiye ve dünya gıda ve alkolsüz içecek pazarı hakkında şu bilgileri verdi: “2008 dünya gıda ve alkolsüz içecek pazarı 3.5 trilyon TL’lik büyüklüğe ulaştı. 2007’den 2008’e pazarın ciro ve büyüme oranı ise yüzde 3.4 olarak gerçekleşti. 2009 tahmini büyüme oranı da yüzde 3.4 olarak öngörülüyor. Bu da 4.4 trilyon TL büyüklüğe işaret ediyor. 2008’de Türkiye gıda ve alkolsüz içecek pazarı 18 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Bir önceki yıla göre ciro yüzde 15 arttı. 2009’un ilk 6 ayında pazarın büyümesi yüzde 9 oldu.”

Türkiye dünya çorba liginde üçüncü

YILDIZ Holding Yağ, Mutfak ve Fonksiyonel Gıdalar Pazarlama Genel Müdürü Derya Sevgin, “Türkiye, kişi başı yıllık çorba tüketiminde 15 litreyle  dünyada üçüncü sırada yer alıyor. Türkiye’ de çorba tüketiminin yalnızca yüzde 17’ sini hazır çorba oluşturuyor.  Hazır çorba pazarı, 2009’un ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 büyürken, Bizim Mutfak Çorba, pazarın iki katı üzerinde bir büyüme gösterdi” dedi.

Haberin Devamı

Makarna pazarında 3’ûncü sıraya oturdu

TÜRKİYE’nin dünyada makarna üretiminde 5’nci sırada yer aldığını aktaran Derya Sevgin, “Türkiye ihracatta da 2’nci sırada yer alıyor. Bizim Mutfak makarna pazarında 3’ncü sırada yer alıyor. 10’uncu ayında yüzde 5 tonaj pazar payıyla sektörde 3’ncü marka konumuna ulaştı. Tüketici talepleri doğrultusunda 8 farklı makarna çeşidi de çıkararak 15 çeşide ulaşacağız.”  

İftarda tüketim yüzde 94’e yükseliyor, Bizim Mutfak Ayran Aşı çıkıyor
RAMAZAN’da çorba tüketiminin iki katına çıktığını ifade eden Yıldız Holding Yağ, Mutfak ve Fonksiyonel Gıdalar Pazarlama Genel Müdürü Derya Sevgin, şöyle devam etti: “Ramazan’da ortalama haftanın 6 günü çorba içiliyor. İftarda çorba içenlerin oranı yüzde 94 iken, Ramazan’da her gün çorba içenlerin oranı ise yüzde 76’yı buluyor. Bu talebi ve Ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesini göz önüne alarak tüketicilerimizi  ‘soğuk çorba ’ ile tanıştırıyoruz. Şu anda Soğuk Ayran Aşı ve Soğuk Kesme çorbalarını piyasaya sunuyoruz. Ramazanın yaz aylarına denk gelmesiyle birlikte çorba içme sezonu da uzamış oldu. Bu nedenle çorba tüketiminde düşüş beklemiyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!