GeriEkonomi "Beyaz eşyada Almanlar bile artık Türk markası alıyor"
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

"Beyaz eşyada Almanlar bile artık Türk markası alıyor"

"Beyaz eşyada Almanlar bile artık Türk markası alıyor"
refid:25139536 ilişkili resim dosyası

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Özcan Aydilek, Türkiye'nin beyaz eşya üretiminde dünyada ilk 5'te olduğunu belirterek, "Türkiye beyaz eşyada rüşdünü ispat etti, Almanlar bile artık Türk markası alıyor" dedi.

Sektörün 2012 yılında 23 milyon adet üretim gerçekleştirdiğini, bunun 6,5 milyonunun yurt içinde satıldığını, 16,5 milyonunun ise ihraç edildiğini anımsatan Aydilek, "Bu rakamlar 2010 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20'lik bir artış var. Bu yılın sonunda da geçen seneye kıyasla yüzde 5'lik bir artış bekliyoruz. Yani rakam 24-24,5 milyona doğru gider" dedi.

Türkiye'nin beyaz eşya üretiminde Avrupa lideri olduğunu anımsatan Aydilek, sektörün üretim rakamları ile Polonya, İtalya ve Almanya gibi rakiplerine göre fark atmış durumda olduğunu, bununla da gurur duyduklarını kaydetti.

Yurt dışındaki tüketiciler nezdinde "Made in Turkey" etiketinin artık olumsuz bir algı oluşturmadığını, önyargıların kırıldığını ifade eden Aydilek, olumsuz geri bildirimlerin önemli bir kalite göstergesi olduğunu, Türk ürünlerinde bu oranın diğer ülkelere göre çok düşük oranda kaldığını bildirdi.

"Türkiye beyaz eşyada rüşdünü ispat etti, Almanlar bile artık Türk markası alıyor" diyen Aydilek, yabancı tüketicilerin artık Türkiye'de üretilen ürünleri rahatlıkla satın alabildiğini anlattı.

Aydilek, Türkiye'nin beyaz eşya üretiminde dünyada ilk 5'te olduğunu kaydetti.

Patent konusunda TÜRKBESD olarak çok gururlandıklarını vurgulayan Aydilek, Türkiye'de en çok patent başvurusu yapan ilk 2 firmanın TÜRKBESD üyesi olduğunu ifade etti.

Türkiye'de halihazırda çalışan 25 milyona yakın buzdolabı olduğu bilgisini veren Aydilek, bunların tamamını A+ enerji seviyesine sahip buzdolaplarıyla değiştirme fırsatı olsaydı Türkiye'nin bir yılda Keban Barajı'nın ürettiği enerji kadar enerji tasarrufunun olabileceğini söyledi.

Aydilek, A+ ve A++ 2 Low Frost buzdolapları karşılaştırıldığında fiyat farkının 4 senede kapandığını, sonraki senelerde de elektrik faturasının çok daha az geldiğini dile getirdi.

Sektörün 2014 hedeflerinden bahseden Aydilek, "Gelecek yıl yüzde 5'lik büyüme gerçekleştirirsek bizim için çok iyi bir rakam olur" şeklinde konuştu.

İtalyan basınında Indesit'in Arçelik ile ortaklık için görüştüğüne yönelik çıkan haberler ile sektördeki birleşme ve satın almalarla ilgili değerlendirmelerde bulunan Aydilek, sözlerine şöyle devam etti:

"Bana da Indesit'in ortak aradığı haberleri geldi. Şirket yüzdesinin hepsini satmak istiyor mu bilmiyorum. Belirli bir kısmını satarsa zaten ne Arçelik için, ne de Vestel için cazip olmaz. Şirketler yüzde 51'lik yönetim hissesini eline alırsa olabilir. Ama Indesit'in ne üretim üssü ile, ne de markasıyla Arçelik'e çok bir şey katacağını düşünmüyorum. Arçelik zaten Beko markasıyla pazarlarda iyi iş yapıyor.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle