Güncelleme Tarihi:
Aztekin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dernek verilerine göre, Türkiye genelinde yılın ilk 3 ayındaki beyaz eÅŸya satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artarak yaklaşık 3 milyar liraya ulaÅŸtığını söyledi.   Â
Bu satışlarda buzdolaplarının payının yüzde 38 olduÄŸunu dile getiren Aztekin, geçen yıl ÖTV indirimiyle iyi bir sezon geçiren sektörün düğünlerin baÅŸlamasıyla yeniden nefes aldığını anlattı.   Â
Aztekin, "Beyaz eÅŸyada düğünlerin baÅŸlamasıyla yüzde 15'e yakın bir artış var. Cirosal bazda da rakamlarımız geçen senenin ilk 3 ayına göre arttı. Geçen yıl ÖTV indirimi olmasına raÄŸmen bu yıl daha iyi gidiyoruz. Hareketli bir sezon yaşıyoruz. Tahmin ediyorum bu satışlar artarak gidecektir." dedi.   Â
Ä°nsanların teknolojiyi yakından takip ettiÄŸini, özellikle televizyon piyasasında LED televizyon talebinde yüzde 30'luk bir artış gördüklerini vurgulayan Aztekin, tüketicinin teknolojik ürünlerde ucuz deÄŸil kaliteli ürünü tercih ettiÄŸini kaydetti.   Â
SEZONUN ÃœRÃœNÃœ KURUTMA MAKÄ°NESÄ°Â Â Â Â
GeliÅŸen teknolojiyle ev aletlerinin çeÅŸitliÄŸinin de arttığına iÅŸaret eden Aztekin, "Son zamanlarda çamaşır makinesi ve kurutma makinesi satışlarında ciddi bir artış var. Artık genç kızlarımız çamaşır makinesinin yanında kurutma makinesi de istiyor. Bu yılın en fazla yükseliÅŸe geçen ürünü de kurutma makinesi." ifadelerini kullandı.   Â
Küçük ev aletlerinde de talebin fazla olmasından memnuniyet duyduklarını ifade eden Aztekin, insanların alışveriÅŸe çıkarken buzdolabı diye çıktıklarını ancak bunun yanında da 3-5 küçük ev aletini sepete koyarak maÄŸazadan ayrıldığını söyledi.   Â
Beyaz eÅŸya fiyatları hakkında da deÄŸerlendirmede bulunan Aztekin, "Buzdolapları bin 500 lira ile 3 bin lira arasında, çamaşır makinaları 800 lira ile 2 bin 500 lira arasında, kurutma makinaları ise 850 ile 2 bin lira arasında deÄŸiÅŸiyor. Fiyat farklarında tabi ki model ve markaların etkisi mevcut." diye konuÅŸtu.   Â
Aztekin, beyaz eÅŸyaların artık lüks olarak deÄŸil ihtiyaç olarak algılandığını, insanların enerji verimliliÄŸi yüksek ve iÅŸlevsel ürünleri tercih ettiÄŸini, üretimin de bu tercihe göre ÅŸekillendiÄŸini anlattı.   Â
Â