Beyaz cilde 18 milyar $

Güncelleme Tarihi:

Beyaz cilde 18 milyar $
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2013 01:26

Asyalı kadınlar, parayı kozmetiğe harcıyor.

Haberin Devamı

KOZMETİK sektörü Asya pazarında 18 milyar dolar ciroya ulaştı. Bunda da Asya ülkelerindeki kadınların ‘beyaz cilde’ sahip olmak uğruna yaptığı harcamalar etkili oldu.

ÇİN, Hong Kong, Güney Kore, Malezya, Hindistan, Tayland, Filipinler ve Japon kadınları daha beyaz bir cilde sahip olmak uğruna dünyaları harcıyor. Asya’da kadınlar arasında moda haline gelen ‘beyaz cilt’ sevdası sayesinde 60’dan fazla firma 18 milyar dolarlık dev pazardan pay alıyor. Uzakdoğulu kadınların beyaz cilt hevesinin altında halk arasında statüye sahip olma ve batılı kadınlara benzeme arzusu yatıyor. Cildi beyazlaştırmak için ilaçlar, kremler,sabunlar, maskeler gibi çok sayıda farklı ürün kullanılıyor. Dermotoloji uzmanları seanları 300-500 doları bulan uygulamalarla kadınların daha beyaz cilde sahip olmalarını sağlıyor.

10 KADINDAN 4’Ü KULLANIYOR

Cilt kanserine yakalanma riski beyaz tenli insanlarda daha fazla olsa da ‘beyazlaşma furyası’ kozmetik pazarındaki payını her geçen gün artırıyor. Hong Kong, Güney Kore ve Malezya’da 10 kadından 4’ü cilt beyazlatıcı ürün kullanıyor. Çekik gözlü kadınlar gözlerini irileştiren bant ve takma kirpiklerle batılı görünürken cilt ürünlerine, kokulara ve makyaj malzemelerine de önemli miktarda para harcıyor. Kozmetik ürünlerinde Çin’in Uzakdoğu hakimiyetinin azalması kaliteli ürünleriyle son yıllarda dikkat çeken Türk firmalarına da önemli fırsatlar yaratıyor. Türk firmaları bu büyük pazardan pay alabilmek için laboratuvarlarında geliştirdikleri ürünlerini Hong Kong’da düzenlenen dünyanın en büyük kozmetik fuarları arasında yeralan Cosmoproof Asia’da tanıttı. İKMİB tarafından milli katılımı gerçekleştirilen Cosmoprof Asia’da 10’u milli katılımla olmak üzere toplam 15 Türk kozmetik firması stant açtı.

ISPARTA’NIN GÜLLERİ

İlk defa yeraldıkları Cosmoprof Asia’ya daha katılmadan önce ilginin gelmeye başladığını dile getiren Isparta’nın en önemli markalarından biri olan Rosense’in Genel Müdürü İbrahim Işıdan gözünü 1.3 milyar insanın yaşadığı Çin pazarına dikti. Işıdan, “Uzakdoğu’nun güle ilgisi çok fazla. Çin pazarına girmek zor ve pahalı. 6 ay içinde lisansını alacağımız 14 ürünle bu pazara giriyoruz. İlk etapta Çin’in en büyük 4 şehrinde yeralacağız” dedi. Fuara katılan Universal Laboratuvarları pazarlama müdürü Banu Başarır da, çok güzel kontaklar kurduklarını belirtirken, “Özellikle Çin pazarında bizim markamızı temsil etmek istiyorlar. Su bazlı nemlendiriciler, renk değiştiren fondötenler gibi niş ürünlerimize ilgi gösteriyorlar” diye konuştu. Uzakdoğu pazarının geliştiğini vurgulayan Erkul Kozmetik
yetkilisi de “Çinin bölgede hakimiyeti azaldı. Pazarda başarılı olmak eskisi kadar zor değil, Vietnam ve Myanmar’a da mal satıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Kozmetik sektörüne ‘tanıtım’ müjdesi

Haberin Devamı

İSTANBUL Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Murat Akyüz, kozmetik sektöründe 2 yıl içinde 2 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak istediklerini belirterek bu hedef için fındıktaki gibi bir tanıtım grubu oluşturulacağının müjdesini verdi. Akyüz “ Bütçesi yaklaşık 1 milyon doları bulacak tanıtımla kozmetik sektörü ihracatta hedeflediği noktalara ulaşacak” dedi. Türk firmalarına gösterilen ilginin her yıl arttığını söyleyen Akyüz, Ekonomi Bakanlığı’nın URGE destekleriyle oluşturulan kozmetik sektörü yurtdışı pazarlama takımı çalışmasının başta Ortadoğu ve Güney Amerika’da meyvelerini verdiğini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!