Bedava pizzayı ‘joker’le çöpten kurtardı, 14 ülke örnek alıp kolları sıvadı

Güncelleme Tarihi:

Bedava pizzayı ‘joker’le çöpten kurtardı, 14 ülke örnek alıp kolları sıvadı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2011 00:00

Çelebi Holding bünyesindeki Little Caesars Türkiye, geliştirdiği ‘joker pizza’ ile ABD yönetimini şaşırttı. Little Caesars International Başkan Yardımcısı James Hartenstein, “Kampanyayı duyduğumuzda inanamadık. Bütün ülkelerde bu yazılımı uygulamanın yollarına bakıyoruz” dedi.

TÜRKİYE’de uluslararası gıda zincirinin bir parçası olarak, geliştirdiği ürün ve hizmet inovasyonunu başka ülkelere ihraç eden şirketlere Çelebi Holding’e bağlı Little Caesars Türkiye de katılıyor. Little Caesars Türkiye, ABD’de yıllardır uygulanan ‘bir alana bir bedava pizza’ kampanyasını geliştirerek, ikinci pizzayı anında teslim etmek yerine, tüketicinin istemesi halinde bunu başka zamanda veya farklı bir kişiye teslim edilmesini sağlayan yazılım geliştirdi. Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Hüseyin Genç, kampanyaya ‘joker pizza’ adını verdiklerini belirterek, “Little Caesars ABD’de bir alana bir bedava pizza kampanyasını ilk uygulayan şirket. Bizim joker pizza kampanyamıza o kadar çok şaşırdılar ki, gerçek mi diye yerinde görmek üzere şirketin üst yönetimi buraya incelemeye geldi” dedi.

Türk mühendis geliştirdi

Joker Pizza kampanyasının aslında müşteri isteklerinden ilham aldığını belirten Genç, süreci ve kampanyanın işleyişini şöyle anlattı: “Müşterilerimizin bazıları ikinci pizzayı sadece bedava olduğu için aldıklarını ama çoğu zaman bir kısmının çöpe gittiğini söylüyordu. Biz de bunun üzerine ikinci pizzanın israf edilmesini nasıl engelleriz diye düşündük. Tüm siparişleri tek bir merkezden alabildiğimiz çağrı merkezimizin olması bize avantaj sağladı. Müşteri eğer isterse, bedava olan ikinci pizzasını 7 gün içinde tekrar arayıp kendisine gönderilmesini isteyebilir. Ya da yine ne zaman isterse, başka bir adrese pizzası gönderilebilir. Sonuçta bizden çıkan pizza maliyeti aynı, ciddi bir maliyet farkı oluşmuyor. Farklı şubelerin alacak-verecek konusunu ise, ana şirketle olan alışverişlerinde mahsuplaşma yöntemiyle hallettik. Bu tamamen bizim bilişim departmanımızda, Türk mühendislerin geliştirdiği bir yazılım.”

14 ülkede uygulanacak

Kampanyanın detaylarını ve markanın bölgedeki yeni dönem stratejisini görüşmek üzere Türkiye’ye gelen Little Caesars International Başkan Yardımcısı James Hartenstein, şöyle konuştu: “Bizim için oldukça şaşırtıcı, Little Caesars’ın kuruluşundan bu yana savunduğu, ‘Best value for the money- Paranızın en iyi değeri bulması’ sloganına son derece uygun bir kampanya. Şu anda ABD ve faaliyette olduğumuz diğer 14 ülkede bu kampanyayı nasıl uygularız diye bakıyoruz. Şu ana kadar gördüklerimiz oldukça etkileyici. ABD’de evlere servis hizmetimiz yok. Ama eğer uygun olursa o zaman ikinci pizzayı müşterinin kendisinin başka bir zamanda gelip almasını sağlayabiliriz.”

ABD’den sonraki en hızlı

Sık sık Türkiye’ye geldiğini belirten Hartenstein, şunları söyledi: “Türkiye’ye bu kez Little Caesars’ın Uluslararası Pazarlama Direktörü Poul Davis, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Başkanı Carlo Aoun, Uluslararası Gelişim Direktörü Michael Therrian ile birlikte geldik. Heyetimizde bir de buradaki pizzaları tatmak üzere gelen bir gurmemiz de var. Türkiye bizim zaten her zaman çok önem verdiğimiz bir pazar. ABD’den sonra en hızlı büyüyen ülke. ABD’de çok büyüğüz o nedenle ciro olarak büyümede Türkiye ikinci ama şube sayısının artış hızında Türkiye ABD’nin de önünde. Hem buradaki hem de bölgedeki fırsatları değerlendirmek istiyoruz. O nedenle buraya şirketin üst yönetimi hep beraber geldik.”

Krizde fiyat öne çıktı, bu da bize çok yaradı

TOPLAMDA 3 bin 500’ün üzerinde restoranla 14 ülkede faaliyet gösterdiklerini kaydeden James Hartenstein, şöyle konuştu: “ABD en büyük olduğumuz pazar. Biz ABD’deki ekonomik krizde bile, büyümeyi sürdürdük. Türkiye gibi ABD’de de çift haneli büyüyoruz. Çünkü kriz sürecinde insanlar fiyata daha duyarlı hale geldiler. Bu da bizim işimize yaradı. Biz sürekli olarak aynı kalite ve lezzette ürünleri daha uygun fiyata verme konusuna odaklanıyoruz ve bunun sonuçlarını da aldık.”

2013’e kadar 200 restoran hedefliyor

BU yıl yeni açtıklarıyla birlikte iki yılda 28’den 45’e çıkardıkları restoran sayısının 75’e ulaştığını belirten Hüseyin Genç, şunları anlattı: “Bu yılın sonunda ise, 82 restorana ulaşmayı hedefliyoruz. Asıl hedefimiz 91’e ulaşmaktı ama bazı restoranlarımızın hazırlıkları yıl sonuna kadar yetişmiyor. Ancak 2012’nin hemen başında 91 restorana çıkacağız. 2012 için ise planımız 50 yeni restoran açmak. 2012’yi 141 restoranla kapatıp, 2013’te de 200 restoran sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yıl yeni restoranlar, pazarlama ve bilişim altyapısı için 16 milyon dolardan fazla yatırım yaptık. Önümüzdeki yıl da 10 milyon doların üzerinde yatırım planlıyoruz. Şubelerimizin yüzde 15’i franchise olarak faaliyet gösteriyor. Bugüne kadar standartlarımız iyi oturtmak için genelde holding olarak restoranları kendimiz açtık. Ancak bundan sonra franchise vermede hızlanacağız. Restoran sayısında şu anda Türkiye pazarında üçüncü sıradayız.

Kepekli pizza ABD yolcusu

TÜM pizza satışlarının içinde kepekli pizzanın yüzde 9’u bulduğunu söyleyen Hüseyin Genç, “Yaza doğru kepekli pizza satışlarımız artıyor. Bu da ilk kez Türkiye’de geliştirilen bir ürün. Diyetisyen Dilara Koçak’la geliştirmiştik bunu. Şu anda ABD bu ürünü de inceliyor. Uygun bulunursa orada da satılıcak” dedi.

Maç gibi dizileri de pizza yiyerek izliyoruz

HÜSEYİN Genç, maç olan günlerde pizza satışlarındaki artışın son dönemde yaşanan şike skandallarından etkilenmediğini belirterek, “Sadece maç seyrederken değil artık dizi seyrederken de pizza siparişleri artmaya başladı. En çok izlenen dizilerin olduğu salı, çarşamba ve perşembe akşamlarında pizza siparişlerinde artış görüyoruz. Cumartesi pazar ise tüm gün satışlarımız yüksek” diye konuştu.

Çelebi Holding ile yeni pazarlara girebiliriz

TÜRKİYE’nin hep yeniliklerin doğduğu bir pazar olduğunu vurgulayan James Hartenstein, şunları söyledi: “Örneğin burada geliştirilen kepekli pizza başka bir ülkede yok. Onu da inceliyoruz. Çok inovatif bir ürün. Çelebi Holding ile çalışmaktan çok memnunuz. Çelebi Holdingin bölgeye yayılan önemli projelere imza attığını biliyoruz. Little Caesars’ın Ortadoğu ve Orta Asya pazarlarına girmesi konusunda Çelebi Holding ile işbirliği yapabiliriz. Henüz hangi pazarlara gireceğimize karar vermedik. Ama Çelebi Holding işbirliği için iyi bir aday, grubun uluslararası deneyiminden yararlanmak isteriz.”

Joker pizzayı başka şehirdeki adrese göndermek de mümkün

JOKER pizza kampanyasını son 4-5 gündür müşterilerine açtıklarını kaydeden Hüseyin Genç, “Gelen tepkiler oldukça iyi. İnsanlar bedava olan ikinci pizzalarını ya sonra almayı tercih ediyorlar. Yada bizim şubemizin eve teslimat yaptığı başka bir şubeyi arayarak kendilerine verdiğimiz şifre ile istedikleri adrese de pizzayı gönderebiliyarlar. Bu adres başka bir şehirde olsa bile, kampanyamız geçerli. Hatta eğer isterse pizza ile birlikte müşterinin bir de mesajını iletebiliyoruz. Geliştirdiğimiz yazılım buna uygun” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!