Başeskioğlu: Enflasyon inerse mayoda dünya birincisi olurum

Güncelleme Tarihi:

Başeskioğlu: Enflasyon inerse mayoda dünya birincisi olurum
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 15, 2000 00:00

Haberin Devamı

CEM Boyner'in, ‘‘Yerel markalar bitecek’’ sözlerine tepki gösteren Zeki Triko'nun sahibi Zeki Başeskioğlu, ‘‘Biz yerel bir markayız ama Türkiye sınırlarını çoktan aştık. Türkiye'de Apo'dan daha tehlikeli olan enflasyon düşsün, dünyanın bir numarası olurum’’ dedi.

ZEKİ Triko'nun sahibi Zeki Başeskioğlu, yerel bir marka olduklarını ancak Türkiye sınırlarını çoktan aştıklarını belirterek, ‘‘Yurdışında birkaç mağazamız var ve pek yakında ABD'nin en iyi mayo mağazasını Miami'de açacağız. Türkiye'de Apo'dan daha tehlikeli olan enflasyon düşsün işimi çok genişleterek dünyanın bir numarası olurum’’ dedi.

Başeskioğlu, Boyner Holding Murahas üyesi Cem Boyner'in ‘‘Yerel markalar’’bitecek açıklamasına karşı tepkisini dile getirerek, ‘‘Cem Boyner'i çok severiz. Geçmişte bazı kitleler kendisine büyük umut bağlamıştı. Söylediği bir lafla kendisini bitirdi. Şimdi de benzeri bir laf ediyor ve yerel markalar bitecek diyor. Zeki Triko yerel bir markadır ve adı Türkiye sınırlarını çoktan aşmıştır’’diye konuştu.

DEĞİRMENİN SUYU

Beymen mağazalarının bir zamanlar Türkiye'nin hazır giyim ihtiyacının çok önemli bir bölümüne cevap verdiğini hatırlatan Başeskioğlu şunları söyledi:

‘‘Beymen daha sonraları ise Akmerkez Beymen Mağazası başta olmak üzere tüm Beymen mağazalarında hem erkek hem kadın giyim hem aksesuar hem ev eşyası hem de güzellik malzemeleri gibi çok çeşitli ürün yelpazesi ile herşey Avrupa etiketli olarak satılmaya başlandı. Yerel markalar bitecekse Beymen bu malları hangi döviz ile alıp mağazalarına getirecek. Değirmenin suyu nereden gelecek? Türkiye'nin iç ve dış borcu gayri safi milli hasılası kadardır. Senelik ödeyeceği faiz ise satılan GSM operatörünün ve diğer özelleştirmelerin bedelleri ile ancak karşılanır.’’

Cem Boyner'in yerel markaların bitmemesi için ne düşünüp ne tavsiye ettiğini merak eden Başeskioğlu, ‘‘Yerel markaların bitmesi yerel yeteneksizliklerden ileri gelir. Misal olarak kendimi gösterebilirim. Ben Akseki'den yola çıktım. İlkokul mezunuyum. Ekonomi öğrenimi görmedim. Herşeye sıfırdan başladım’’dedi.

Başeskioğlu, geçtiğimiz sene 50'ye yakın yabancı derginin 25'ine kapak olduğunu ifade ederek, ‘‘Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne dahil olmadığı için kabul edilmediği Lyon Mode City fuarında 3 yıldır varım. Yeni yeni müşteriler kazanıyorum. Türkiye'de Apo'dan bile tehlikeli olan enflasyon düşşün işimi çok genişleterek dünyanın bir numarası olmayı hedefliyorum’’diye konuştu.

Zeki Başeskioğlu şöyle konuştu: ‘‘Türkiye'de çok az sayıda mayo satılmaktadır. Bir yılda Almanya'da satılan mayo adedi 27 milyonken bu rakam Türkiye için sadece 3 milyon adetle sınırlıdır. Türkiye'nin gelir düzeyi en yüksek tabakasının mayo ihtiyacını Zeki Triko sağlamaktadır. Bahsi geçen tabaka yurtdışından mayo satın almamakta ve hatta Zeki mayolarını hediye olarak ABD'ye Avrupa'ya ve İsrail'e götürmektedir.’’

MAYO PARFÜM GİBİ

‘‘Mayo bir parfüm gibidir, kadın alıştığı zaman vazgeçemez’’ diye konuşan Başeskioğlu, ‘‘Türkiye'nin Avrupa'daki bozuk imajına rağmen ihracatımızın yüzde 40'ını Avrupa'ya yapıyoruz. Türkiye'de gelir düzeyi yüksek kesim her yıl Zeki Triko'dan 300 bin adet mayo almasa bu mal Türkiye'ye dışarıdan gelecekti veya bu kalitede mal bulabilmek için yurtdışına gidilecekti. Bu da ürün başına 200 dolardan 60 milyon dolar dışarı çıkacaktı anlamına geliyor’’diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!