Bankalarda hizmet çok kullanan yok

Güncelleme Tarihi:

Bankalarda hizmet çok kullanan yok
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 24, 2005 00:00

Banka müşterileriyle ilgili yapılan bir araÅŸtırma, bankaların verdiÄŸi hizmetlerin bilindiÄŸini ama kullanım oranının düşük kaldığını ortaya çıkardı. En çok ATM, kredi kartı ve havaleden yararlanılırken en az kullanılan hizmet türü kiralık kasalar ve repo oldu.Banka müşterilerinin yüzde 75’inin gelirinin 1 milyar liradan az olduÄŸu saptandı. Bankacılık hizmetinden yararlanan bu geniÅŸ kitlenin bankacılık iÅŸlemleri üzerinde önde gelen belirleyicinin ücret politikası olacağı belirtildi.Karadeniz Teknik Ãœniversitesi Ä°ÅŸletme Bölümü Öğretim Ãœyesi Prof. Dr. Mustafa Çıkrıkçı ile Aykut Karakaya’nın gerçekleÅŸtirdiÄŸi "Finansal Ãœrünlerin Kullanımı ve Memnuniyeti: Türkiye’deki Banka Müşterileri Ãœzerine Bir Çalışma" banka müşterilerinin özelliklerini ortaya çıkardı. BÄ°LGÄ° DÃœZEYÄ° YÃœKSEKAraÅŸtırma sonucunda banka müşterilerinin finansal ürün ve hizmetler konusunda bilgilenme düzeyinin yüksek seviyelerde olduÄŸu saptandı. Tüm finansal iÅŸlemlerden yüzde 50 ve daha fazla bilgi sahibi olan müşterilerin en fazla yüzde 89’la ATM, yüzde 85.6’yla kredi kartları, yüzde 67’yle havale, yüzde 59’la mevduat hesabını kullandıkları, bunların dışındaki finansal hizmetleri kullanım oranlarının yüzde 50’nin altında kaldığı ortaya çıktı. En az kullanılan hizmet türünü yüzde 6.1’le kiralık kasalar ve yüzde 12.9’la repo iÅŸlemleri oluÅŸturdu. TANIYOR KULLANMIYORFinansal ürünlerin tanınıyor olmasının kullanıma yansımaması krizin henüz etkisinin geçmemiÅŸ olmasına baÄŸlanan çalışmada, "Ekonomik krizle tasarruf sahiplerinin harcanabilir gelir fazlası kriz öncesiyle kıyaslanamayacak biçimde azalma kaydetmiÅŸ, iÅŸsizlik oranlarındaki artışlar ve gelir dağılımında ilave bozulmalar banka hizmetlerinden yararlanma düzeyini aÅŸağıya çekmiÅŸtir" denildi.Müşterilerin ürün ve hizmetlerden memnuniyetine bakıldığında ise ilk sırayı internet bankacılığı, ikinci sırayı otomatik fatura ödemeleri, üçüncü sırayı elektronik fon iÅŸlemleri, dördüncü sırayı telefon bankacılığı, beÅŸinci sırayı ATM’ler aldı. En az memnuniyet ifade edilen ürünlerin başında ise tüketici kredileri gelirken, sırayla hisse senedi alım satımı, döviz mevduat hesapları, kiralık kasalar ve havale iÅŸlemleri de en az memnuniyetin olduÄŸu hizmetleri oluÅŸturdu. AraÅŸtırmada çıkan bazı sonuçlar da şöyle: " Erkek müşteriler, havale, EFT, ATM, internet bankacılığı, döviz iÅŸlemleri, çek-senet iÅŸlemleri, otomatik fatura ödemeleri, hisse senedi alım satımı ve yatırım fonları iÅŸlemlerini kadınlardan daha fazla kullanıyorlar. 30-39 yaÅŸ grubu arasındakiler havale, EFT, ATM, çek- senet iÅŸlemleri, otomatik fatura ödemeleri ve döviz mevduat hesaplarını en fazla kullanan grubu oluÅŸturuyor. En az iÅŸlem yapan yaÅŸ grubunu 50 yaÅŸ üzerindeki müşteriler oluÅŸturuyor.  EÄŸitim düzeyi arttıkça bankaların sunduÄŸu ürün ve hizmetleri kullanma düzeyi artıyor. Gelir seviyesindeki artışla teknolojinin daha yoÄŸun olduÄŸu hizmetler kullanılıyor.  Kredi kartından memnuniyet oranı 50 yaÅŸ üstünde yüzde 75, 30 yaÅŸ altında yüzde 74.3, 30-39 yaÅŸ arasında yüzde 74, 40-49 yaÅŸ arasında yüzde 73 düzeyinde bulunuyor.  ATM’lerden duyulan memnuniyet eÄŸitim düzeyi arttıkça artıyor. Sabit gelirli kamu ve özel sektör çalışanları, deÄŸiÅŸken gelire sahip serbest meslek, tüccar ve sanayici grubuna oranla kredi kartı kullanımından daha fazla memnuniyet duyuyorlar."Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!