Balık-ekmekçi dünyaya açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Balık-ekmekçi dünyaya açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2018 22:37

Dardanel Dardenia markasıyla ‘balık-ekmek’ konseptinde büyüyor. 35 yıl önce Niyazi Önen’in kurduğu şirkette artık ikinci kuşak da görev başında. Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu üyesi Ayşe Önen, “Türkiye’de hâlâ ton balığı tüketimi çok düşük. Hem Türkiye’de hem de yurtdışında büyüyoruz. 2018’in ilk 3 ayında ihracatımızı 2’ye katladık” diyor.

Haberin Devamı

DARDANEL bundan 35 yıl önce Niyazi Önen tarafından kuruldu. Ton balığıyla ilgili tüm ilkleri yapan Niyazi Önen, ton balığı şemsiyesini zaman içinde geliştirdi. Artık Dardanel çatısı altında Mr. No, Baricci, Dardenia, Tonkinos, Troya gibi markalar da var ve artık şirkette ikinci kuşak da yönetimde. Mehmet Önen ve Ayşe Önen babalarından aldıkları bayrağı taşırken Dardanel markasını hem Türkiye’de hem de yurtdışında büyütmeyi amaçlıyorlar. Balık-ekmek konseptinden yola çıkılarak kurulan Dardenia’nın hedeflerini ve büyüme planlarını Ayşe Önen’le konuştuk. Ayşe Önen, Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve şirketin İthalat ve İhracattan sorumlu Dış Ticaret Yöneticisi.

Önen, ikinci kuşak olarak şirketlerini global bir oyuncu yapmayı hedeflediklerini anlatıyor. Türkiye’de kişi başı 100 gram ton balığı tüketildiği bilgisini veren Önen, “Türkiye’de balık tüketimi de çok düşük. En çok ton balığı Libya’da tüketiliyor. Türkiye’de balık tüketimi 5.5 kilogram, Avrupa’da ise 25 kilogram. Dünya ortalaması ise 18 kilo. Avrupa ve Amerika’da ise kişi başı 3 kilogramın üzerinde ton balığı tüketimi var. Türkiye’de A ve B müşteri kitlesi tüketiyor ton balığını. Babam işe başladığında hiç tüketim yoktu. Biz yıllardır ton balığı tüketimini yaygınlaştırmaya çalışıyoruz” diyor.

Balık-ekmekçi dünyaya açılıyor

Ayşe Önen - Elif Ergu

EKMEK FABRİKASI DA KURDU
Dardanel son dönemde kendini market raflarından restoranlara da taşıdı. Balık ekmek konseptinden yola çıkarak 4 yıl önce Dardenia restoranlarını kurdu. Aynı zamanda birçok satış noktasında da Mr. No adıyla sandviç çeşitleri satılıyor. Bu sandviçlerin ekmeklerini de Dardanel Dudullu’da kurduğu fabrikada üretiyor. Önen, şunları söylüyor: “Ton balığı harcıyla yaptığımız Mr. No sandviçleri ilgi görünce farklı karışımlarda sandviçler üretmeye devam ettik. Ekmek üretmek için Dudullu’da fabrika kurduk. Karışımlar ise Çanakkale’de üretilmeye devam etti. Sosları da kendi Ar-Ge’mizde hazırladık. Bunları yaparken ton balığıyla ilgili farklı tarifleri yaygınlaştırmaya da çalıştık. Pilav üstü ton balığı bunlardan biriydi. Daha sonrasında Eminönü’ndeki balık ekmek kültüründen de esinlenerek Dardenia restoranlarını açtık. Restoranları biz işletiyoruz. İlgi de artıyor. Yurtdışında ilk Dardenia restoranımızı açmak için doğru lokasyon arayışındayız.”

2018'DE İHRACAT HAMLESİ
AYŞE Önen’in verdiği bilgilere göre 2018 yılının ilk 3 ayında Dardanel ihracatını ikiye katladı. İlk çeyrekte ihracatta yüzde 107’lik artışla rekor kırarak 25 milyon liralık büyüklüğe ulaştı. Önen, “Hedefimiz 2018 yılı sonunda 25 milyon Dolar’lık ihracat yapmak. 35 ülkenin raflarında Dardanel ürünleri ile yer alarak Türkiye’yi katma değerli ürünlerimiz ile temsil etmeye devam etmeye odaklıyız” diyor. Çanakkale’deki Dardanel fabrikasının 70 bin ton üretim kapasitesi var. Atlantik ve Pasifik Okyanusu’nda “balıkçılık” yapan İspanyol ve Fransız filo gemilerinden alınan ton balıkları Çanakkale’deki fabrikada hazırlanıyor. Dardanel markasıyla satışa sunulan bu balıkların yüzde 30’u da ihraç ediliyor. Dardanel 35 ülkeye ton balığı satıyor. Ayşe Önen, artan döviz kurlarından etkilendiklerini anlatırken, “Odağımızda ihracatımızı artırmak var” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!