Avrupa için Türkiye’nin rolü büyük otomotivde gelecek ucuz araçlarda

Güncelleme Tarihi:

Avrupa için Türkiye’nin rolü büyük otomotivde gelecek ucuz araçlarda
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2006 00:00

Toyota Motor Başkanı Katsuaki Watanabe, Avrupa’daki satış ve üretim planları içinde Türkiye’nin büyük bir rolü olduğunu belirterek, "Türkiye’de üst üste iki yıldır ihracat rekortmeni olan Adapazarı’ndaki fabrika, üretim üssü olmaya devam edecek" dedi.

Ayrıca Watanabe, "Bizim için gelecekte en önemli konulardan biri, gelişmekte olan pazarlara ucuz ve kolay erişilebilir küçük otomobiller geliştirmektir" diye konuştu.

DÜNYANIN en büyük otomotiv üreticilerinden biri olan Japon Toyota Motor’un Başkanı Katsuaki Watanabe, Türkiye’de üst üste iki yıldır ihracat rekortmeni olan fabrikalarının Avrupa stratejilerinin en önemli ayaklarından biri olduğunu kaydetti. Türkiye’nin Avrupa için önemli tedarikçi konumunda bulunduğunu söyleyen Watanabe, "Toyota’nın özellikle Avrupa’daki satış ve üretim açısından büyüme planları içinde Türkiye’nin de rolü büyük" dedi.

ÜRETİM ÜSSÜ: Paris fuarında düzenlenen toplantıda Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan Watanabe, Adapazarı fabrikasının özellikle Avrupa pazarı için önemli bir tedarikçi konumunda olduğunu ifade ederek şöyle konuştu: "Adapazarı fabrikası gerçekten de yüksek kapasiteye sahip bir fabrika. Dolayısıyla Avrupa pazarına yönelik bir üretim üssü olmaya elbette devam edecek. Ancak gerekli olduğunda, bu fabrikanın kapasitesinin genişletilmesi asla düşünülmeyecek anlamına da gelmiyor."

YENİ MODEL ŞU AN YOK: Şimdilik Türkiye’de yeni bir model yatırımı düşünmediklerini kaydeden Watanabe, bununla birlikte mevcut modellerden bir kısmının yenilenmesi konusunda çalışmalar olabileceğini bildirdi. Watanabe, "İleriye doğru bakacak olursak, elbette ki model değişimleri olacak. Pazarın durumuna göre de bazı yeni model yatırımları da gündeme gelebilir. Ancak şimdilik masaya koyduğumuz bir plan yok" diye konuştu. Watanabe, şirket olarak üretim maliyetlerinin azaltılması ve kalitenin artırılması konusunda büyük çaba harcadıklarını belirterek, buna bağlı olarak esnek üretim konusunda da büyük ilerlemeler kaydettiklerini söyledi. Watanabe, 2008 yılında Toyota ve bağlı markaların toplam satışının 9.8 milyon adede çıkarılmasını hedeflediklerini belirtirken, Brezilya, Rusya, Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlarda büyüyeceklerini bildirdi.

UCUZ VE KÜÇÜK OTOLAR: Bu çerçevede, Rusya’ya da yatırım yapacaklarını ve söz konusu pazarlar için ucuz otomobiller geliştirmeyi amaçladıklarını kaydeden Watanabe, "Bizim için gelecekte en önemli konulardan biri, gelişmekte olan pazarlar için ucuz ve kolay erişilebilir küçük otomobiller geliştirmektir" dedi. Toyota Motor Avrupa Başkanı Tadashi Arashima da, 2006’da Avrupa’da 800 binin üzerinde araç üretmiş olacaklarını ve ilk kez 1 milyon adet satışı geçeceklerini vurgulayarak, 2008’de Avrupa’da Toyota ve Lexus markalarının satış hedefini 1.2 milyon adet olduğunu söyledi.

Pazar payını artırıp ticari araç satacağız

TOYOTA Motor Avrupa Başkanı Tadashi Arashima ise, Türkiye’deki fabrikaların 160 binlik kapasitesinin şu an için yeterli olduğunu belirterek, "Şu an için büyük bir yatırım planı yok ancak bazı ürünler konusunda bant değişikliğine gideceğiz. Bu da yine yatırım anlamına geliyor" dedi. Adapazarı fabrikasında ürettikleri ürünlerde değişiklikler olacağını kaydeden Arashima, "Ancak şu an için bununla ilgili çok fazla şey söylemem doğru olmaz" açıklamasını yaptı. Arashima şöyle konuştu: "Türkiye’de binek otomobil pazarındaki payımızı yüzde 10 seviyesine çıkartmak istiyoruz. Bununla birlikte Türk pazarında ticari araç satışları çok önemli. Bizim ticari araçlar konusunda eksiğimiz var. Zaten Hiace modelimizle yapabileceklerimizi görmek istiyoruz."

Fuarın yeni modelleri

Citroen

Fransız üretici Citroen, C-Metisse konsepti dışında MPV modeli Picasso’nun yepyeni versiyonunu da görücüye çıkaracak. C4 ile paylaştığı özellikler nedeni ile C4 Picasso ismini alan araç, önceki fuarlarda sergilenen ’C-AirLounge’ konsepti ile büyük benzerlikler taşıyor. Yedi kişilik oturma kapasitesine sahip olan araçta, 2.0 litre 143 beygir benzinli ve 1.6 litre dizel motor seçenekleri bulunacak.

Peugeot

Fransız üretici Peugeot, küçük modeli 207’nin Coupe-Cabrio versiyonunu resmi olarak tanıtmasa da, Paris’te göstereceği ’Epure’ ismindeki konsept ile 207 CC’nin nasıl bir tasarıma sahip olacağını belli ediyor. Seri üretime çok yakın duran Epure’de hidrojen-elektrik ve dizel yakıt türlerinin üçünü kullanan hibrid motor görev yapıyor. Peugeot’un fuardaki en büyük sürprizi ise 908 RC olacak. Markanın dizel teknolojisinin ulaştığı son noktayı gösteren konsept, tasarımı ve iç mekanda sunduğu lüks ile dikkat çekiyor.

Yeni Fiesta üretimi için Romanya’ya karar vermedik

FORD Avrupa Başkanı John Fleming, küçük sınıftaki başarılı modelleri Fiesta’nın yeni jenerasyonunun Romanya’da üretilmesi konusunda bir karar vermediklerini söyledi. Yeni Fiesta için Türkiye ile Romanya arasında bir tercih yapmadıklarını söyleyen Fleming, "Biz şu an için sadece Romanya’dan nasıl bir verim alabileceğimize bakıyoruz. Ancak hükümet nezdinde bir takım problemler yaşıyoruz. Bu problemlerin çözümüne göre hareket edeceğiz" dedi. Türkiye fabrikalarının ise Transit ve Transit Connect üretimini çok başarılı bir şekilde yaptığını belirterek, şöyle konuştu: "Biz Türkiye’den çok ama çok memnunuz. Türkiye’de üretilen Transit Connect ve yeni Transit Avrupa’da yılın ticari aracı seçildi. Biz doğru seçim yaptığımızı gösterdik."

Dışı Türk içi Boşnak

YENİ Ford Focus ve ardından S-Max’in dış tasarımına imza atan Türk tasarımcı Murat Güler, Paris Otomobil Fuarı’nın da yıldızı oldu. Daha önce "2006 benim yılım olacak" açıklaması yapan Güler, bunu Paris’te yepyeni iki modelle ortaya koydu. Ford’un Avrupa’da ilk kez yer alacağı SUV segmentindeki yeni aracını ve James Bond filminde yer alacak yeni Mondeo’yu da tasarlayan Güler, "İki model de çok yakışıklı oldu" dedi. Güler, "IosisX, Ford’un önümüzdeki yıl tanıtacağı SUV modelinin bir öncüsü olarak fuarda yer alıyor. 2007 sonunda seri üretime geçecek aracı da ben tasarladım" dedi. Bu arada IosisX’in dışı tasarımını Murat Güler yaparken iç tasarımını ise Bosna Hersek’li Kemal Curiç yapmış.

26 ülkeden 400 markayla 1.5 milyon kişiye şov

İKİ yılda bir düzenlenen ve dünyanın en önemli otomobil fuarlarından birisi olarak gösterilen Paris Motor Show, 30 Eylül’de kapılarını halka açıyor. Avrupa’nın en önemli otomobil fuarlarından biri olan Paris Motor Show, 15 Ekim tarihine kadar açık kalacak. Fuarda 70’den fazla model ilk kez sergilenecek. Frankfurt Otomobil Fuarı ile iki yılda bir dönüşümlü olarak düzenlenen fuar, bu yıl bir çok önemli yeniliğe ev sahipliği yapacak. Dünyanın en fazla ziyaret edilen fuarı unvanını elinde bulunduran Paris’i bu yıl 1.5 milyondan fazla kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Fuarı 2002’de 1 milyon 447 bin 753, 2004 yılında ise 1 milyon 400 bin kişi ziyaret etmişti. Bu yıl fuarda, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 26 ülkeden 400 marka, ürünlerini otomobilseverlerin beğenisine sunacak. 2004 yılında 60 yeni modelin tanıtıldığı fuarda, bu yıl 76 dünya prömiyeri, 16’sı Avrupa prömiyeri olmak üzere 100’e yakın yeni model boy gösteriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!