Apple devriminin öncülerinden Guy Kawasaki

Güncelleme Tarihi:

Apple devriminin öncülerinden Guy Kawasaki
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2005 00:00

Dünyadan birçok önemli pazarlama uzmanının katılacağı Mediacat Forum 2005’de, yeni ve zorlu pazar koşulları ile nasıl baş edilebileceği tartışılacak. Hürriyet’in de sponsorları arasında yer aldığı forumda pekçok önemli isim yer alacak. Bunların arasında başta gelenlerden Guy Kawasaki, ‘Hedefe Ulaşmak İçin Yaratıcılık Silahını Doğru Kullanmak’ konulu panelin moderatörlüğünü üstlenecek.

Macintosh’u başarıya ulaştıran dahi pazarlamacı olarak anılan Kawasaki, Apple’dan sonra sermaye risk yönetim şirketi olan Garage Technology Venture’un yönetim direktörü ve Forbes.com’da köşe yazarı olarak iş hayatına devam ediyor.

SATIŞI YAHUDİLERDEN ÖĞRENDİ:

İlk gerçek işinin mücevher satıcılığı olduğunu belirten Kawasaki, o günleri şöyle anlatıyor: ‘Nova Stylings adlı mücevher imalatçısında, Musevi iş arkadaşlarımdan nasıl satış yapılacağını öğrendim. Daha sonra bir yazılım şirketi olan EduWare Services’ta çalışmaya başladım. Bu şirketin el değiştirmesiyle Atlanta’ya taşınmam istendi. Ancak ben insanların suşiyi balık yemi sandıkları bir yerde yaşayamazdım.’

IBM’YE KAFA TUTTU:

Daha sonra şans eseri okuldaki oda arkadaşı sayesinde Apple’da bir iş bulduğunu ifade eden Kawasaki, burada IBM’in dünya çapındaki egemenliğine saldıranların başında geldi. Kawasaki, Apple macerası hakkında ise, ‘1987’de Apple’daki işim bitmişti. Çalıştığım zaman zarfında Apple’ın yeterince yazılımı olmuştu. Böylece ACIUS adında bir veritabanı şirketi kurmak için işten ayrıldım. Sonra başka bir yazılım şirketi daha kurduktan sonra 1995’te Apple’a geri döndüm. O zamanlar sektörde önemli bazı kişilere göre, Apple ölmeye mahkumdu. Ancak onlara kalsa Apple’ın geçen 20 yıl içinde 10 kere ölmesi gerekiyordu’ diye konuşuyor.

ÜNLÜ İLETİŞİMCİLER:

MediaCat Forum 2005’in dikkat çeken konuşmacıları arasında, Çinli Sun Tzu’nun ‘Savaş Sanatı’ eserini en iyi yorumlayarak dünyaca ünlü kurumları stratejik düşünmeye teşvik eden iletişimci olarak tanınan Chin-Ning Chu, Carrefour Group’un pazarlama direktörlüğünü yapan yenilikçi taktiklerin yaratıcısı Alain Thieffry ve Türk reklamcılığının dahi çocuğu olarak gösterilen Serdar Erener de bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!