Anadolu Kaplanları iletişimi keşfetti

Güncelleme Tarihi:

Anadolu Kaplanları iletişimi keşfetti
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2015 22:10

Anadolu şirketleri, kurumsallaşma ve küreselleşme yolunda, kurumsal iletişimi keşfetti. Kurumsal Araştırmacılar Derneği ve İpsos araştırması, “Kurumsal iletişim üst yönetimin bir parçasıdır” diyenlerin oranını yüzde 67 olarak buldu.

Haberin Devamı

Ankara, İzmir, Antalya ve Samsun kurumsal iletişimci artışının en çok görüldüğü iller.

ANADOLU şirketleri, kurumsallaşma ve küresel rekabette, kurumsal iletişimin önemini keşfetti. Kurumsal Araştırmacılar Derneği’nin (KİD) İpsos’a yaptırdığı araştırmanın en önemli sonucu; “Kurumsal iletişim üst yönetimin bir parçasıdır” diyenlerin oranının yüzde 67’ye ulaşması oldu. Kurumsal iletişimde en yüksek artış Ankara, İzmir, Antalya ve Samsun şirketlerinde görülürken, bütçe bazında İzmir öne çıktı. Araştırmaya göre kadının çalışma yaşamına katılım oranı kurumsal iletişimde Türkiye ortalamasının üzerinde çıkarken, kurumsal iletişimcilerin büyük bölümünü iletişim ve halkla ilişkiler değil, işletme ve finans eğitimi alanlar oluşturuyor.

Araştırmayı yaptıran, KİD, Türkiye’nin önde gelen 71 şirketinin üst düzey iletişim yöneticilerinin buluştuğu bir kurum. Beş yıl önce kurulan derneğin başkanı da TAV Havalimanları Kurumsal İletişim Direktörü Bengi Vargül. Araştırma kapsamında, 15 farklı ilde, 664 kurumun yöneticisi ile İstanbul ve Ankara’da bulunan 35 sivil toplum kuruluşu ve kamu kurumu yöneticisi olmak üzere toplam 714 meslek üyesi ile görüşüldü. Araştırmaya göre şirketlerde itibar yönetimi, marka itibarı, çalışan bağlılığı gibi temel alanları kapsayan kurumsal iletişimin önemi giderek artıyor ve üst yönetimin bir parçası haline geliyor. Bu saptamayı yapan katılımcıların oranı yüzde 67. Kurumsal iletişim profesyonellerinin en yakın çalıştığı birim ya da pozisyon yüzde 42 ile CEO. Vargül bunun “Bu sonuç mesleğin şirketler için giderek yaşamsal önemini teyit eden bir durum” diye yorumluyor.

Haberin Devamı

Kadın istihdamında önde

ARAŞTIRMANIN ilginç sonuçlarından biri de cinsiyet eşitliği konusunda. Anadolu, İstanbul farkını da yansıtan bu veriye göre Türkiye’de kadının çalışma hayatına katılımı ortalama yüzde 30’larda iken Kurumsal İletişim Derneği üyeleri arasında kadın oranı yüzde 74, Anadolu’da ise yüzde 33. Sektörde eğitim ortalaması da, en az üniversite mezunluğu düzeyinde.


Üniversitelerde ders olmalı

KİD Başkanı Bengi Vargül, şu yorumları yapıyor: “İletişimin önünü açan kurumlar çok yönlü kazanıyor. Kurumsal iletişim şirketlerin elle tutulamayan varlıklarına değer kazandıran bir üst yönetim faaliyeti. Alan profesyonellere emanet edildiğinde ve yatırım yapıldığında, şirketlerin marka değerini ve itibarını arttırıyor. Rekabet gücünü arttırmak isteyen kurumlarda iletişim daha fazla değer kazanıyor.” Vargül, “Araştırma sonuçları bize gösteriyor ki özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerde mesleğimiz açısından ciddi bir gelişim alanı bulunuyor. Araştırma sonuçlarını akademisyenlerle, üniversitelerle paylaşacağız. Kurumsal iletişimin üniversitelerde ders olmasını hedefliyoruz” dedi. Öte yandan kurumsal iletişim profesyonellerinin görev ve sorumluluk alanı da genişliyor. Araştırmaya göre sorumluluk dağılımı şöyle: “Yüzde 77 iç iletişim, yüzde 76 stratejik iletişim planlaması, yüzde 51 etkinlik yönetimi, yüzde 32 medya ilişkileri, yüzde 23 sosyal medya, yüzde 18 kurumsal sosyal sorumluluk.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!