Anadolu Grubu otoda ‘Efes’ taktiği başlatıyor

Güncelleme Tarihi:

Anadolu Grubu otoda ‘Efes’ taktiği başlatıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 17, 2010 00:00

Kuruluşunun 60’ıncı yılında hedeflerini yükselten Çelik Motor, Anadolu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan’ın desteğiyle 3 yılda 1 milyar TL’lik ciroya yürüyor.

Bünyesinde Kia, Geely, Lada ve Coopers markaları ile kiralama şirketi bulunan Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “2013 yılına kadar Kia ile 25 bin, Geely ile 5-6 bin, Coopers lastikleriyle ise 350 bin adetlik bir satışı hedefliyoruz. Çelik Motor Filo şirketiyle ise hedefimiz 2013 yılında en büyük kiralama şirketi olmak” dedi.

İş olsun diye iş yapmıyoruz

Yeni Sorento’nun Kıbrıs’ta gerçekleşen tanıtımında açıklamalar yapan Koçak, 2009’da 250 milyon TL olan cirolarını bu yıl 400 milyon TL’ye, 2013’te ise 1 milyar TL’ye çıkartmayı hedeflediklerini söyledi. Koçak, şöyle konuştu: “Tuncay bey özellikle yeni girdiğimiz alanlarda bizden hedefleri yüksek tutmamızı istiyor. İş olsun diye iş yapmak değil yapılan işte en iyisi olmak istiyor. Örnek Efes Pilsen. Pazarda bir numara olduğu markaları gibi otomotivde de benzer bir iş modelini hedefliyor. Bu da bizi hem motive hem de teşvik ediyor. Önümüzü açıyor.”

Kia’da atağa kalkıyoruz

Türkiye’de Kia markasını da hak ettiği noktaya taşıyacaklarını söyleyen Koçak, şunları dile getirdi: “Kia 2006 yılında 17 binli adetlere ulaşmış bir marka. Ama sadece SUV araçlara odaklanıldığı için satışlar 5-6 bin adetlere kadar geriledi. Biz bu yıldan itibaren hem bir taraftan güçlü pazarlama faaliyetlerine hem de yeni model ve motor atağına kalkıyoruz. 2010 yılında yüzde 50’ye yakın artışla minumum 10 bin adet satmayı hedefliyoruz. İstediğimiz adetlere alabilirsek daha fazla da satarız.”

Bu ay sonu Venga da geliyor

Yeni Sorento ve özellikle eylül ayında Türkiye’de piyasaya sunacakları yeniSportage’nin Türkiye’deki itici güçleri olacaklarını kaydeden Koçak, bunun dışında 5 yıl 150 bin kilometre kampanyası ve bu ay sonunda satışa sunacakları Venga’yla güçlerini artıracaklarını söyledi. Pazarlama bütçesini Kore’nin de desteğiyle 2009’a göre en az 8 kat artırdıklarını kaydeden Koçak, Kia markasının tüketici nezdinde daha fazla bilinmesi için çalışacaklarını belirtti.

Yeni Sorento, daha güçlü ve daha cimri

KIA’nın Türkiye’de en çok satan modeli olan Sorento tamamen yenilenerek 53 bin Euro fiyatla Türkiye’de satışa sunuldu. 7 yıldan bu yana Türkiye’de 17 binden fazla Sorento’nun satıldığını söyleyen Bora Koçak, Sportage modeliyle birlikte toplam satılan Kia markalı SUV model sayısının 32 bini bulduğunu belirtti. Koçak, “Bu araçların 2-3 el değiştirdiği düşünülürse bugüne kadar 50 bin kişi Kia markalı bir 4x4 kullanmış oluyor. Bu yıl sonuna kadar en az bin 200 adet ithal edebileceğiz. Yoğun talep nedeniyle daha fazla Sorento alma konusunda zorlanıyoruz. Elimizde daha fazla olsa, hepsini satarız. Biz Sorento’yu bu kez ‘yeni’ değil ‘yine’ sloganıyla satıyoruz” dedi. Yeni Sorento, eskisine göre 27 beygir güçlenirken, 100 km’de 6.2 litre yakıt tüketiyor.

Asıl patlamayı 1.6 litrelik yeni Sportage’yle yapacağız

KIA’nın kompakt SUV modeli Sportage’in tamamen yenilenen versiyonun eylül ayında Türkiye’de satışa sunacaklarını söyleyen Bora Koçak, “Yeni Sportage’nin özellikle 1.6 litre benzinli motorla Türkiye’ye getiriyoruz. Asıl patlamayı da bu modelle yapacağız” dedi. 2007 yılında Kia’ya transfer olan Audi ve Volkswagen’in eski tasarım başkanı Peter Schreyer’in imzasını taşıyan yeni Sportage’in SUV segmentinde tüm dengeleri değiştireceğini anlatan Koçak, “Yeni Sportage tasarımıyla ve kalitesiyle dikkat çekiyor. Bunda da son olarak Audi TT’nin tasarımını yapan Schreyer’in büyük emeği var. Sportage Kia markası algısını da tamamen değiştirecek. Eylül ayı için şimdiden 350 adet yeni Sportage siparişi verdik. Yıl sonuna kadar alabilirsek 1000’e yakın satarız” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!