ABD’li otomotoiv devi General Motors bünyesindeki Alman Opel’in yardım çağrısına Başbakan Angela Merkel yanıt verdi. Merkel’in Opel’in yöneticileriyle önceki gün biraraya gelmesinin ardından hükümetin, mali zorluk içerisindeki otomotiv üreticisine 1 milyar
Euro kredi garantisi sağlayacağı açıklandı.
26 bin kişi söz konusuKüresel kriz ortamında satışların düşmesinden olumsuz etkilenen otomotiv sektörü, ABD ve Avrupa’da devlet desteği çağrısında bulunuyor. Avrupalı üreticiler, Avrupa Birliği’nden 40 milyar Euro’luk destek paketinin çıkması için lobi çalışmalarını yürütürken, sektörü ilk yanıt Almanya hükümetinden geldi. Buna göre GM bünyesinde faaliyet gösteren Alman Opel’e 1 milyar Euro’luk kredi sağlanacak. Böylece Almanya, 26 bin kişinin işsiz kalmasının önüne geçmek istiyor.
Opel kötü etkilendi
Avrupa pazarındaki daralmadan en kötü etkilenen otomotiv üreticilerinden biri de Opel oldu. Batı Avrupa pazarı bu yılın ilk 10 ayında yüzde 6 oranında gerilerken, Opel’in aynı dönemde Avrupa’daki satışları ise yüzde 14 oranında düştü. İflas bayrağının çekmemek için ABD Kongre’sinin bu hafta görüşeceği ekonomiyi canlandırma paketine dahil olmaya çalışan GM bünyesindeki Opel, satışlarından gerilemesinin etkisini rakiplerinden daha fazla hissetti.
Ford, Mazda’nın yüzde 20’sini 540 milyon dolara satıyorABD’li otomotiv devi Ford, Japon otomotiv şirketi Mazda’daki hisselerinin üçte ikisini 540 milyon dolara satmaya hazırlanıyor. Zor durumdaki Ford, nakit ihtiyacını karşılamak amacıyla 30 yıldır ortağı olduğu Japon Mazda’daki hisselerinin yüzde 20’sini 52 milyar Yen’e (540 milyon
dolar) satacağını açıkladı. Satış sonrasında Ford’un Mazda’da yüzde 33.4 olan
hisse payının yüzde 13’e düşeceği belirtildi. Nikkei gazetesi, hisseleri alacaklar arasında Mazda, Hiroşima bankası, Sumitomo, Itochu şirketleri ile otomotiv parçaları üreten Denso şirketinin yanı sıra sigorta şirketi Tokio Marine’nin bulunduğunu yazdı.
Otomotive bankalar gibi kurtarma beklemeyinAVRUPA Komisyonu’nun rekabetten sorumlu üyesi Nellie Kroes, Avrupa otomotiv sanayinin finans sektörü gibi kurtarılmayı bekleyemeyeceğini ve ülkelerin otomotiv üreticilerine haksız teşvikler vaat etmemeleri gerektiğini söyledi. Kroes, otomotivin finans sektörüyle karşılaştırılmaması gerektiğini belerterek, "Eğer finans sisteminiz çalışmazsa her şey biter. Bizim (finans sektörünün) kan dolaşımına ilaç verme nedenimiz buydu. Otomotiv üreticileri ayrıcalıklı muamele beklemesin" dedi.