Alışveriş merkezinde ayda 1.5 milyar dolar dönmeli

Güncelleme Tarihi:

Alışveriş merkezinde ayda 1.5 milyar dolar dönmeli
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2006 00:00

Türkiye’de kurulan ilk büyük alışveriş merkezi olan Galleria’nın Genel Müdürü Hasan Ardıç, "İstanbul’da aralarındaki mesafeye bile bakılmadan çok sayıda alışveriş merkezi açıldı. Bunların önümüzdeki 3-5 yılda zarar edeceklerini göreceğiz. Yeni alışveriş merkezinin kár etmesi için giyim ve yiyecekte aylık en az 1.5 milyar dolar ciro olmalı" dedi.

TÜRKİYE’DE son yıllarda yükselen trend haline gelen alışveriş merkezlerinin, yakın mesafelerde ve aynı semtlerde açılmasının zarar etmelerine neden olacağı belirtiliyor. Türkiye’nin ilk büyük alışveriş merkezi olan ve Mart 2005’de özelleştirilen Galleria Alışveriş Merkezi’nin Genel Müdürü Hasan Ardıç, birbirine çok yakın mesafelerde alışveriş merkezlerinin kurulmasının hesapsızlığı gösterdiğini belirterek, "İstanbul’da İstinye Parkı’yla Şişli arasında mesafeye bakılmadan 8-10 alışveriş merkezi açıldı. Beylikdüzü’nde de durum aynı. Bu hesapsızlığı gösteriyor ve ileride sorunlara neden olabilir. Bu kadar alışveriş merkezinin 3-5 yılda zarar ettiklerini göreceğiz" dedi.

ANADOLU’YA YAYILMALI: Yeni alışveriş merkezlerinin kár edebilmesi için giyim ve yiyecekte ayda en az 1.5 milyar dolar ciro yapmaları gerektiğine işaret eden Ardıç, bu rakamı İstanbul’daki 10 alışveriş merkezinin değil, Türkiye’deki 100 alışveriş merkezinin bile yapamayacağını kaydetti. Ardıç, İstanbul’daki alışveriş merkezi enflasyonunda durma noktasına gelineceğini ifade ederek, "Merkez sayısının bu kadar artması ileride sorunlara neden olabilir. Ama alışveriş merkezi sayısının Türkiye’de artmasından memnunum. Rekabet her zaman iyidir, kaliteyi artırır. Alışveriş merkezlerini birbirine yakın semtlerde yapmak yerine Anadolu’da bu tarz merkezlerin olmadığı illere yaymak gerekiyor. Alışveriş merkezi açılırken ulaşım sorunu da düşünülsün" diye konuştu.

GALLERİA HEDEF BÜYÜTTÜ: Galleria, nisan ayında görevi devralan yeni yönetimiyle hedef büyüttü. Bu yıl içinde 20 milyon dolarlık yeniden yapılanma yatırımı yapacak olan alışveriş merkezi, yenilenen yüzüyle yeni kurulan alışveriş merkezleriyle rekabet edecek. Hasan Ardıç, son beş yıldır alışveriş merkezine hiçbir yatırımın yapılmadığını belirterek, 18 yıldır var olan altyapıyı değiştirmek için çalıştıklarını vurguladı. Ardıç, "Sinema salonlarını yeniledik. Boş alanları değerlendirip merkezde yer alan 135 mağaza sayısını 150’ye çıkartacağız. 38 yeni marka Galleria’da yer almak için bekliyor" diye konuştu.

Kadınlara hitap eden mağaza sayısı artacak

GALLERİA’nın yaşam merkezi haline getirilmesi planlanıyor. Genel Müdür Hasan Ardıç, yiyecek alanlarını en üst kata taşıyacaklarını, yeni restoran, bar, kafe gibi mekanlar açacaklarını açıkladı. Dünyada alışveriş merkezlerindeki mağazaların yüzde 60’ının genelde kadınlara yönelik mağazalardan oluştuğunu aktaran Ardıç, bu oranın Galleria’da tam tersi olduğunu, kadınlar için mağaza sayılarını artıracaklarını anlattı. Ardıç, şöyle devam etti: "Alışveriş merkezleri belli bir süre sonra mutlaka kendilerini yenilemeli. 10 yılda bir zemini yenilemek gerekiyor. Ama bir alışveriş merkezinde radikal değişiklikler yapmak da sakıncalı. Ziyaretçiler eski anılarının olduğu klasik görünüşü isteyebilirler. Galleria’yı periyodik yeniliklere rekabet koşullarına uygun hale getireceğiz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!