Adem, Havva’ya elmayı ’ağızdan ağza pazarlama’ ile yedirdi

Güncelleme Tarihi:

Adem, Havva’ya elmayı ’ağızdan ağza pazarlama’ ile yedirdi
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2007 00:00

Ağızdan ağıza pazarlama konusunda en tanınmış isimlerden biri olarak gösterilen George Silverman, "Bence Adem, Havva’ya elmayı ağızdan ağza pazarlama sayesinde yedirdi" diyerek, ağızdan ağza pazarlamanın geleneksel pazarlama yöntemlerinden bin kat daha etkili olduğunu savundu.

WOMM (Word of Mouth Marketing-Ağızdan Ağza Pazarlama) konusunda dünyanın en önemli uzmanları arasında gösterilen George Silverman, ağızdan ağza pazarlamanın geleneksel pazarlamadan bin kat daha etkili olduğunu belirterek, eski pazarlama yöntemlerinin müşterilerini kandırmaya odaklandığını söyledi. "Bence Adem, Havva’ya elmayı ağızdan ağza pazarlama sayesinde yedirdi" diyen Silverman, "Bir ürünü sevdiğimiz, güvendiğimiz insanların ağzından duyarsak satın alıyoruz. Dolayısıyla pazarlamada en önemli özellik güvenilirliktir" diye konuştu.

ARTIK KONTROL MÜŞTERİDE: MediaCat ve Garanti Bonus işbirliğiyle düzenlenen ve Hürriyet Gazetesi’nin iletiişim sponsorluğunu üstlendiği WOMM konferansında konuşan Silverman, yeni pazarlama döneminde müşterinin kontrol sahibi olduğunu belirterek, "Artık insanlara satış yapılmıyor, onlar kendileri alıyor. Biz onlara ürünü almalarında yardım ediyoruz" dedi. Silverman, WOMM’un markaların tüketicisiyle doğru ve kárlı iletişim kurmasında önemli avantajlar sağlayan sihirli bir alternatif mecra olduğuna işaret ederek, şöyle konuştu: "Bir arkadaşınız gelip ’bu film tam sana göre, bayılacaksın’ dediğinde her seferinde olmasa da birkaç kez bu öneriyi dikkate alıyorsunuz. Bunun gerçekleşme oranı 5 binde 5, WOMM tekniğinin de aynı şekilde geleneksel pazarlamadan bin kat daha etkili."

BİLGİMİZ 10 KATINA ÇIKACAK: Silverman, dünyada çok fazla bilginin yer aldığına dikkat çekerek, "Ortalama bir kişi günde 5 bin reklam iletişimine maruz kalıyor. Bunlardan bin tanesi geleneksel reklam mesajı olurken, yalnızca bir tanesi kişileri harekete geçiriyor" dedi. Pazarlamada bilgiyi azaltmanın önemine işaret eden Silverman, "İnsanların sahip olduğu bilgiler sürekli değişip artıyor. Tıp alanındaki bilgi her 8 yılda bir, biyoloji alanındaki bilgi de her 5 yılda bir ikiye katlanıyor. Dolayısıyla insanoğlu, şu anda 2050’de sahip olacağı bilginin sadece yüzde 10’una sahip durumda" diye konuştu.

GOOGLE DÜNYAYI ELE GEÇİRİYOR: Ağızdan ağıza pazarlama konusunda dünyanın önde gelen uzmanları arasında yeralan George Silverman, ağızdan ağza pazarlama tekniğinde insanların bir gün içinde kocaman bir satış ekibinden çok daha fazlasını yapacaklarını belirterek, "Google, Yahoo gibi şirketler, internetten bilgileri yayarak bütün dünyayı ele geçiriyor. Artık WOMM’un çok hızlı seyahat edip bilgiyi çok çabuk yayabiliyor" dedi.

6 HALKADA DÜNYAYA ULAŞMAK: George Silverman, bir kişinin bir bilgiyi 25 kişiye söylemesi, ardından 25 kişinin yeni bir 25 kişiye iletmesi ile o bilginin 625 kişiye yayılacağını, ikinci halkada bunun 15 bini aşacağını, 5’inci halkada ABD nüfusu kadar, yani 244 milyon insana, 6’ncı halkada ise 6 milyar, yani dünya nüfusu kadar insana yayılacağını aktardı. Silverman, "Yani burada bilginiz patlamaya uğrayacaktır. Mesela insanlar Google ortaya çıktıktan sonra 1 ay içinde Google’ı biliyordu" diye konuştu.

30 bin yıllık beynimizi negatif mesaj etkiliyor


ÇOCUK, ergen ve erişkin psikiyatristi Prof. Dr. Yankı Yazgan ise, insan beyninin 30 bin yıllık olduğunu belirterek, "Aradan geçen sürede sadece birkaç revizyona uğrayan beynimizdeki en güçlü duygu korku. Bu nedenle tehlike haberi veren WOMM’ların en etkili olduklarını söyleyebiliriz" dedi. Belirsizlik ve süratin beynimizi en köklü, duygulara doğru sürüklediğini anlatan Yazgan, "Yaptığımız araştırmalarda hayatta kalma mücadelesine başlamış bir bebeğin annede yarattığı en kuvvetli duygunun hiç de aşk, meşk gibi şeyler değil, endişe ve korku olduğu görüldü" dedi. Yazgan şöyle devam etti: "Bir yazarın kötü olduğu şeklindeki negatif bir tavsiye ile ’Dikkat kafana avize düşüyor’ uyarısı beyinde aynı etkiyi yaratır. Olumsuz şeyler bizi olumlu şeylerden daha fazla etkiler. Negatif bir mesaj, bir ürünü aldırmazken diğerini almanıza yol açması anlamına gelir."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!