AB, ‘devlet desteğini çekin’ baskısı yaptı Macar Havayolu battı

Güncelleme Tarihi:

AB, ‘devlet desteğini çekin’ baskısı yaptı Macar Havayolu battı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2012 00:00

AB’nin “Devlet desteği verilmeyecek” kararı, İspanyol havayolu şirketi Spanair’in ardından Macaristan’ın havayolu şirketi Malev’i de iflasa sürükledi. Malev, dün sabahtan itibaren uçuşlarını durdurdu. Şirketin 200 milyon Euro’nun üzerinde borcu bulunuyor.

Haberin Devamı

Avrupa Birliği’nin (AB) hükümetlerin havayolu şirketlerine ekonomik destek vermesini durduran kararının ardından Macar milli havayolu Malev iflasını istedi. Malev Yönetim Kurulu Başkanı Janos Berenyi, Macar hükümetinin Malev’in iflas etmemesi için elinden geleni yaptığını belirterek, “Krizin atlatılması için elimizden geleni yaptık, ancak tüm çabamıza rağmen gerekli maddi desteği bulamadık. Artık yapacağımız bir şey kalmadı. Biz de iflas ettiğimizi duyurduk” dedi. Malev’in borcunun 200 milyon Euro’nun üzerinde belirtildi.

AB yardımı geri istedi
Avrupa Birliği (AB) geçtiğimiz günlerde aldığı kararla, üye ülkelerin milli havayolu şirketlerine 2007-2010 arasında yaptığı yardımların geri ödenmesini talep etti. Bu karar sonrasında ilk iflasını isteyen havayolu İspanya’da çoğunluk hissesi Katalan Hükümeti’nin elinde olan Spanair oldu. Uzun süre Katar Havayolları ile ortaklık görüşmeleri yapan Spanair, pazarlığın olumsuz sonuçlanması üzerine iflasını açıkladı. Ardından gözler Macar Malev Havayolları’na çevrildi. Filosunda 22 uçağa sahip 66 yıllık havayolu, 2007-2010 arasında hükümetten aldığı 410 milyon dolarlık borcu ödemeyeceğini açıkladı. Uzun süredir zarar eden şirketin geçen yıl özelleştirilmesi gündeme gelmiş ancak yeterli talep toplanmamıştı.

Haberin Devamı

Sıradaki hangisi
Dün Türkiye saati ile sabah 07.00’de iflasını açıklayan Malev, uçuşlarını durdurdu. Budapeşte’den 12.00’de yapılacak İstanbul uçuşu da iptal edildi. Havayolu şirketi uçamayan yolcuların başka havayollarından bilet almasını istedi. Bu biletlerin ücretleri daha sonra yolculara ödenecek. Geçtiğimiz hafta da Spanair’i iflas ettiğini açıklamasının ardından gözler Air Malta ve Slovenya Havayolları Adria’ya çevrildi. Air Malta’nın 130, Adria’nın da 49.5 milyon Euro borcu bulunuyor. Portekizli TAP Portugal ile İrlandalı Aer Lingus’ta hükümetlere ait hisselerin en kısa sürede özelleştirilmesi planlanıyor. Zarar eden ve hükümetten yardım alan Polonyalı LOT Havayolları da satış listesinde yer alıyor. Türk Hava Yolları’nın (THY) yakından ilgilendiği LOT’taki devlet hisselerinin satışının en kısa süre içinde tamamlanması planlanıyor.

Haberin Devamı

Avrupa semalarında iflas rüzgarı esiyor

Alman Cirrus Havayolları, 20 Ocak’ta iflas etti. İzinleri Alman havacılık otoritesi tarafından askıya alınan şirket, bölgesel uçuşlar yapıyordu.
Çek havayolu Czech Connect 21 Ocak’ta iflasını açıkladı. Havayolu Çek ve bölge ülkelerine uçuşlar gerçekleştiriyordu.
Uçuşlarını 13 Ocak’ta durduran Air Alps, İtalyan havacılık otoritesinden 2 haftalık ek süre aldı. Şirket 1 Şubat’tan itibaren operasyonlarına yeniden başladı.
Alitalia Havayolları, İtalyan Wind Jet ve Blue Panorama ile birleşme kararı aldı.
Cargoitalia Havayolları ise 2 ay önce operasyonlarını durdurdu.

Atatürk Havalimanı büyümede birinci

ULUSLARARASI Havalimanları Konseyi (ACI-Airports Council International) tarafından hazırlanan raporda İstanbul Atatürk Havalimanı, geçen yıl aralık ayında kategori 1 meydanlar arasında en hızlı büyüyen havalimanı oldu. Yolcu kapasitesi 30 milyonun üzerindeki havalimanları arasındaki değerlendirmeye göre, Atatürk Havalimanı yolcu sayısını yüzde 22.3 artırdı. İstanbul Atatürk’ü Londra Gatwick (yüzde 19.7) ve Barcelona (yüzde 16.9) izledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!