Şirket, bu durumda yolcunun
yemek ve otel masraflarını da karşılayacak. Uçuş iptalinde ise tazminat ödeyecek.
AVRUPA Birliği (AB) üyesi ülkelerde dün yüyürlüğe giren uygulamalar, AB üyesi ülkelerden birinin havaalanından hareket eden veya AB dışı bir ülkeden AB’ye gelmek üzere yola çıkan uçaklar ve yolcular için geçerli olacak. Uygulamaya göre uçuşunda 5 saatten fazla rötar olan bir şirket, yolcularının bilet parasını iade etmek veya başka bir seçenek sunmak zorunda olacak. Şirket, bu durumda, yolcuların yemek, içki ve otel masraflarını da karşılayacak.
FAZLA BİLET SATARSA
Uçuş iptali durumunda, iptal şirketin sorunlarından kaynaklandığı takdirde, yolculara 1500 kilometreye kadar uçuş mesafeleri için 250
euro, 1500 ila 3500 kilometre için 400 euro, 3500 kilometreden fazla uçuş mesafeleri için 600 euro tazminat ödenecek.
Daha önce, fazla bilet satışı sonucu uçuşu iptal edilen yolcular, havayolu şirketinden 150 ile 300 euro arasında para talep edebiliyordu. Yine eski uygulamaya göre tazminat talebi, sadece tarifeli seferler için geçerliydi ve sefer iptali nedeniyle tazminat ödenmiyordu. Yeni uygulamaya göre şirket, yolcuya kulometreye göre 250-600 euro arasında tazminat ödemek zorunda. Yeni uygulamaya göre sakatlık ve yaşlılık gibi nedenlerle hiçbir yolcuya bilet satışı reddedilemeyecek.
GÜVENSİZ ŞİRKETLER
AB Komisyonu’nun yeni önerileri çerçevesinde her üye ülke, güvensiz bulduğu ve havaalanlarına kapattığı şirketlerin listesini açıklamak zorunda. Bazı hava taşımacılığı şirketleri, AB uygulamasına itiraz ederek Avrupa Adalet Divanı’na başvurdular. Şirketler, kara, deniz ve demiryolları taşımacılığında aynı önlemlerin neden alınmadığını da sorguluyorlar.