"Türkiye ticari kartlarda sıçrama yapacak"

Güncelleme Tarihi:

Türkiye ticari kartlarda sıçrama yapacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 11, 2007 16:34

MasterCard Güneyoğu Avrua Genel Müdürü Özlem İmece, Türkiye'de son 5 yılda ticari kartlar cirosunun 36 kat, işlem adedinin ise 11 kat arttığına dikkat çekerek, "Ticari kartların 2010 yılına kadar global anlamda iki kat büyümesi bekleniyor. Türkiye de bu alanda büyük bir sıçrama yapacak" dedi.

MasterCard Worldwide Ticari Kartlar Başkanı Steve Abrams, MasterCard Europe Ticari Kartlar Başkanı Brian Lang ve MasterCard Güneyoğu Avrupa Genel Müdürü Özlem İmece, düzenledikleri basın toplantısı ile icari kart pazarının dünyada, Avrupa'da ve Türkiye'deki konumu hakkında bilgi verdiler.

"TİCARİ KART CİROSU 5 YILDA 36 KAT ARTTI"

Özlem İmece, toplantıda yaptığı konuşmada, geçen yılla kıyaslandığında ticari kartların kullanımındaki artışın ciroda yüzde 81, işlem adedinde ise yüzde 69'a çıktığını, Türkiye'de ticari kartlarla yapılan harcamaların toplam harcamaların yüzde3'ünü oluşturduğunu kaydetti.

İmece, "Türkiye, ticari kartlar alanında işlem hacmi göz önüne alındığında Avrupa'da beşinci, kart adedinde ise yedinci sırada. Türkiye'de çokuluslu şirketler ticari kartları aktif şekilde kullanıyor. Artık hedefimiz, Türkiye'de KOBİ'lerin ve kamu sektörünün de aktif olarak ticari kart kullanmaya başlamasıdır. Ticari kartların 2010 yılına kadar global anlamda iki kat büyümesi bekleniyor. Türkiye de bu alanda büyük bir sıçrama yapacak" diye konuştu.

"HEDEFİMİZ KOBİ'LERE TİCARİ KART KULLANDIRMAK"

İmece, iş dünyasının mevcut harcama kalemleri arasında yer alan kalemlere bakıldığında, bu kalemlerin yüzde 75'inin ticari kartlar aracılığıyla yapılabileceğinin görüldüğünü söyledi. Bu durumun ticari kartların kullanımı yönünde Türkiye'de çok büyük bir potansiyel olduğunu ortaya koyduğunu vurgulayan İmece, şunları söyledi:

"Biz de MasterCard olarak, iş dünyasının ihtiyaçlarına cevap verecek çözümler sunmak istiyoruz. Bu kapsamda Türkiye'de bir dizi yeniliğe imza atacağız. Öncelikle, yurtdışında iş yapan müşterilerimize, KDV'nin tamamının hızlı, kolay ve etkin şekilde tanzim edilmesini sağlayan bir uygulama başlattık. Bunun yanısıra, üye ticari işletmelerimizin veri tabanlarını bir irüs koruma programı ile güvence altına alacağız. Özellikle KOBİ'ler hedef alınarak hazırlanan web tabanlı raporlama çözümlerimiz ile, KOBİ'ler işlemlerini, hesap hareketlerini hızla inceleyip raporlama yapabilecekler."

"AVRUPA 10 YIL İÇİNDE 'NAKİTSİZ TOPLUM' HALİNE GELECEK"

MasterCard Worldwide Ticari Kartlar Başkanı Steve Abrams, dünyada 100 milyonun üzerinde KOBİ bulunduğunu ve KOBİ'lerin başlıca ödeme aracının nakit para olduğunu dile getirerek, dünya çapında KOBİ'ler tarafından yılda 9 trilyon dolarlık harcamanın 2 trilyon dolarının ticari kartlarla yapıldığını kaydetti.

Abrams, KOBİ'lerin ticari kart kullanımında yılda ortalama yüzde 25 artış gözlendiğini belirterek, ""MasterCard'ın Avrupa'da yaptığı tüketici araştırmasına göre, banka kartı kullanıcılarının yüzde 52'si 10 yıl içinde Avrupa'nın 'nakitsiz bir toplum' haline geleceğini düşünüyor. Bu durum, ticari kartlar için de geçerli" dedi. Abrams, ticari kartların işletmelerin yanısıra kamu sektörü içinde çok geniş çözümler sunduğuna vurgu yaparak, şu anda ABD başta olmak üzere 23 ülkede kamu sektörünün ticari kart kullandığını söyledi.

"TÜRK KOBİ'LERİ GÜNLÜK HARCAMALARINDA KART KULLANMIYOR"

MasterCard Europe Ticari Kartlar Başkanı Brian Lang ise, Avrupa'da 25 milyona yakın KOBİ'nin 200 milyon çalışanı ile Avrupa'nın temel ürünlerinin yüzde 40'ını ürettiğine dikkat çekerek, KOBİ'lerin AB ekonomisinin yüzde 80'ini oluşturduğunu ve yılda 700 milyar Euro'luk harcama yaptığını ifade etti. Lang, "Son 6 yılda toplam kredi kartı alanında yaşanan büyümenin yüzde 186, ticari kartlarda yaşanan büyümenin ise şüzde 255 olduğunu görüyoruz. Aynı gelişme işlem adetlerine baktığımızda da ortaya çıkıyor. Toplam kredi kartı adedindeki artış yüzde 110 iken ticari kartlarda yaşanan artış yüzde 120'ye çıktı" diye konuştu.

Türkiye'nin KOBİ'ler konusunda muazzam bir avantaj sunduğuna işaret eden Lang, ticari kart kullanımında Türkiye'deki işlem adedinin Avrupa'dakinden az olmasına rağmen harcama miktarının fazla olduğunun altını çizdi. Lang, "Bu da bize Türk KOBİ'lerinin kartlarını günlük harcama için değil de çoğunlukla mal alım satımında kullandığını gösteriyor. Biz MasterCrad olarak, işyerlerine ticari kartları daha küçük harcamalarda kullanmaları konusunda teşvik etmek istiyoruz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!