5 milyar dolarlık yeni yıl rekabeti

Güncelleme Tarihi:

5 milyar dolarlık yeni yıl rekabeti
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2012 00:00

2012 yılının son çeyreğinde en yeni modellerini piyasaya süren teknoloji devleri, rekabeti reklam bütçeleriyle körükleyecek. Yıllık satışların rekor seviyeye ulaştığı yeni yıl arifesinde teknoloji şirketleri tüketicinin ilgisini çekecek reklam kampanya-larına imza atıyor.

Haberin Devamı

YILLIK reklam bütçelerinin toplamı 8.5 milyar dolara ulaşan teknolojinin 5 büyük şirketi, 2012’nin son günlerinde büyük bir rekabete girecek. ABD’li Apple’ın iPhone 5, iPod Touch ve iPad mini modelleriyle hareketlendirdiği teknoloji piyasasında HTC ve Nokia Windows Phone modelleriyle, Samsung da Galaxy SIII, Galaxy Note II ve Galaxy Tab 10.1 ürünleriyle tarihi bir rekabeti başlatacak. Tüketici harcamalarının doruğa ulaştığı yılın son çeyreğinde, pazardan daha fazla pay kapmak için birbiriyle yarışa giren teknoloji şirketlerinden Microsoft, Apple, Samsung, Amazon ve Google yıl başına kadar 5 milyar dolarlık reklam yaparak müşterileri alışverişe yöneltecek.

YÜZDE 50 ARTTI

Yılın en büyük cirosuna Noel arifesinde ulaşan teknoloji şirketleri, bu yıl krizden kurtuluşun da etkisiyle reklam bütçelerini yüzde 50 oranında artırdı. Yeni işletim sistemi Windows 8’in tanıtımı için 1.8 milyar dolarlık rekor reklam bütçesi açıklayan Microsoft’u rakipleri de yalnız bırakmadı. Bugüne kadar ayırdığı dev reklam bütçeleriyle adından sıkça söz ettiren Microsoft’un, genç rakipleri karşısında daha güçlü bir duruş sergilemek istediği için böylesine büyük bir reklam bütçesi ayırdığı kaydedildi.

Haberin Devamı

15 MİLYAR DOLAR

Dünyanın en büyük 8 reklam veren teknoloji şirketini temsil eden Intel, Sony, Samsung, Nokia, Google, Apple, Samsung ve Amazon’un yıllık reklam harcamaları 15 milyar doları buluyor. E-ticaret sitesi olmasına rağmen tablet ve e-kitap satarak dev teknoloji şirketleriyle rekabet eder hale gelen Amazon da reklama büyük yatırım yapıyor. 2009 yılında 593 milyon dolarlık reklam bütçesi bulunan Amazon 2011 bütçesini 1.4 milyar dolara taşıdı. Google da son 3 yılda reklam harcamalarını 3 kat artırarak 1.4 milyar dolara kadar çıkardı.

Sony 4.5 milyar dolarla başı çekiyor

LİSTENİN ilk sırasını Hollywood filmlerine sponsor olduğu için 4.5 milyar dolarlık reklam bütçesi olan Sony alıyor. İkinci sırada ise 3.36 milyar dolarlık reklam bütçesiyle Google’ın geçtiğimiz yıl satın aldığı Motorola yer alıyor. 2011 yılında 2.7 milyar dolarlık reklam veren Güney Koreli Samsung ise üçüncü sırada geliyor. İki markanın ardınan ise 1.8 milyar dolarla Microsoft, 1.5 milyar dolarla Google, 1.4 Milyar dolarla Amazon, 933 milyon dolara Amazon takip ediyor.

Haberin Devamı

Windows 8 hızlı yayılacak

KENDİ işletim sistemlerini bırakarak Microsoft tarafından geliştirilen Windows 8’i kullanmaya başlayacak olan Nokia ve HTC de üçüncü ekosistem olarak görülen Windows 8’in hızla yayılmasını sağlayacak. Nokia ve HTC, Microsoft’un pazardaki bilinirliği sayesinde satışlarını artırmayı hedeflerken, Finlandiyalı üretici geçen yıl ABD’li şirketten 250 milyon dolarlık platform desteği aldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!