40 bin bakkal Metro'da 80 trilyon lira harcadı

Güncelleme Tarihi:

40 bin bakkal Metroda 80 trilyon lira harcadı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 1999 00:00

Haberin Devamı

Türkiye'nin ilk grosmarketi Metro, yıllık 400 milyon dolara ulaşan cirosununun 176 milyon dolarlık (80 trilyon lira) bölümünü bakkallardan sağladı. Alman firması, 10 yıl içinde Türkiye'de 40 mağaza açmayı planlıyor.

TÜRKİYE'de yıllık cirosu 400 milyon dolara ulaşan Metro Grosmarket'e Türkiye'de yaklaşık 40 bin bakkal yılda 176 milyon dolar (yaklaşık 80 trilyon lira) ödüyor.

Sadece profesyonel müşterilerin mesleki ve kişisel ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 1990 yılından beri Türkiye'de faaliyet gösteren Metro Grosmarket, sayıları her geçen gün azalan bakkalların hayatta kalabilmeleri için kolları sıvadı. Alışverişin profesyonellere yönelik olduğu Metro Grosmarket'te Metrokart ile alışveriş yapılıyor. Kredi kartı ile alışverişin yapılmadığı Metro Grosmarket'lerde, bakkallar cironun yüzde 44'ünü, yemekhane ve lokantalar yüzde 20'sini ve büfeler de yüzde 6'sını oluşturuyor. Metro Grosmarket, Türkiye'de ve dünyada 2000'li yıllarda sadece profesyonel kartlı müşteri ve nakit alışverişe dayalı ‘‘Grosmarket’’ anlayışı ile büyüyecek. 40 milyar mark cirolu Alman Metro, önümüzdeki yıllarda Türkiye'de önemli yatırımlara hazırlanırken, 10 yılda 40 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Her bir mağaza Metro'ya yaklaşık 25-30 milyon marka malolacak.

35. YIL UCUZLUĞU

Avrupa ve Türkiye'de 17 Eylül-14 Ekim tarihleri arasında 35'inci yılını kutlayacak olan Metro Grosmarket'in Genel Müdürü Hakan Ergin, Metro'nun 35'inci yılını tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de 200 çeşit yeni ürün ve çok cazip fiyatlarla kutlayacağını söyledi. Alman Makro ve Metro'nun birleşmesi ile Metro'nun ‘‘cash&caryy’’ alanında dünyada bir numara haline geldiğini belirten Ergin, Türkiye'de de 400 milyon dolar ciroyla sektörde Migros'tan sonra ikinci sırada yer aldıklarını söyledi. 1964 yılında ilk defa Almanya'da açılan Metro Grosmarket, Türkiye'de İstanbul'da iki, Ankara, Bursa ve Adana'da toplam 6 mağazayla hizmet veriyor. 2000 yılında yepyeni görüntüsüyle Antalya mağazasını hizmete açacak olan Metro Grosmarket Genel Müdürü Hakan Ergin, 2000'li yıllarda yatırımların hızla artacağına dikkat çekti. Ergin en son 1996 yılında mağaza açtıklarını belirterek durgunluğun nedenini şöyle açıkladı: ‘‘1996’dan beri dünyada

olduğunu gibi Türkiye'de de sadece profesyonellere yönelik nakit alışveriş anlamına gelen cash carry anlayışını oturtmaya çalışıyoruz. Metro Cash Carry 21 ülkede 323 mağazada hizmet veriyor. Daha önce herkese hizmet vermeyi Metrokartı kaldırmayı, kredi kartlı alışverişi denedi, ama her yerde zarar etti. Sadece kartlı, profesyonel müşteriye yönelik nakit alışveriş anlayışımız değişmeyecek .’’

Bakkallara hayatta

kalma rehberi

Metro tarafından hazırlanan ‘‘Bakkal Nasıl Kurtulur’’ adlı kitapçıkta, bakkallara rekabette yararlı olacak ipuçları veriliyor. Araştırmada, bakkallara şu önerilerde bulunuluyor:

Müşteriyi iyi tanıyın, kendinize bağlayın.

Verimli çalışın; ürün sayısını azaltın, satamayacağınız malı almayın, çok satılan malları yok satmayın, spot piyasadan mal almayın, satın alma oranı yüksek cazip ürünleri ulaşılabilecek yere koyun, temiz olun, yerlere ürün koymayın, malları raflara çeşitlerine ve boylarına göre yerleştirin, ilişkili malları yan yana dizin.

Rakiplerinizin boşluklarını görün; Müşterinize önem verin, bazı marketlerin nasıl göz boyadığını müşterinize anlatın, sepet uzatıldığında bakın, veresiyeden kormayın, açık reyonlar bulundurun, gazete satın, rakipleriniz kapalıyken bile açık olun.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!